سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۲

آقای بولتون، برای‌مان از آمریکا توئیت بزنید!

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 729695
جان بولتون را می‌توان به عنوان فعال مجازی ضد ایرانی شناخت، اما اینک که همه جای دنیا صحبت از آمریکا، خشونت پلیس، نژادپرستی و اعتراض و آشوب است، جان بولتون ساکت‌ترین فعال سیاسی توئیتری شده است.
آقای بولتون، برای‌مان از آمریکا توئیت بزنید!
به گزارش جهان نيوز، سرچ نام کشورمان به زبان انگلیسی «Iran» در توئیت‌های جان بولتون، توئیت‌های متعددی را به فاصله‌های زمانی کم نشان می‌دهد؛ هر اتفاق مهم ایران، بولتون، وکیل و دیپلمات امریکایی را که تا پاییز ۹۸ مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ بود، به واکنش توئیتری و غیرتوئیتری وا می‌دارد. تا جایی که بولتون را می‌توان به عنوان فعال مجازی ضد ایرانی شناخت. او نگران قیمت بنزین و اعتراضات آن در ایران می‌شد، اما اینک که همه جای دنیا صحبت از امریکا، خشونت پلیس، نژادپرستی و اعتراض و آشوب است، جان بولتون ساکت‌ترین فعال سیاسی توئیتری شده است.

صفحه توئیتر او چند روز متوالی پس از قتل یک شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس آمریکا و آغاز اعتراضات شدید در سراسر آمریکا، به‌روز‌رسانی نشد. او سپس با توئیتی در مورد هنگ کنگ! به توئیتر بازگشت! سه توئیت در دو روز زد؛ دو توئیت در مورد هنگ کنگ و لزوم شنیدن صدای اعتراضات توسط دولت چین و یکی هم در مورد ناسا!

بولتون مشخصاً در مورد وقایع پر خبر کشورش که همه فضای خبری جهان را تحت تأثیر قرار داده و ده‌ها شهر آمریکا را درنوردیده و دامنه اعتراضات را به اروپا رسانده، سکوت کرده است. علاوه بر آنکه او طبیعتاً هیچ دفاعی از نژادپرستی سازمان یافته و حاکمیتی دولت آمریکا ندارد، به نظر می‌رسد از آنکه مطلبی علیه دولت ترامپ بزند هم پرهیز دارد. او صرف نظر از آنکه اخراجی دولت ترامپ است، زمانی با نظر ترامپ مجبور به سکوت در توئیتر شد.

بی‌بی‌سی فارسی دوم آذر ۹۸ در خبری نوشت: «جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، کاخ سفید را متهم کرده که از زمان استعفایش مانع از دسترسی او به توئیتر شده بود. آقای بولتون در اولین توئیت خود در ظرف دو ماه گذشته از توئیتر به خاطر بازگرداندن حساب شخصی‌اش تشکر کرده است.

از زمان کناره‌گیری آقای بولتون از سمت مشاورت امنیت ملی دونالد ترامپ، او توئیت نکرده بود. او گفته است شاید دلیل این کار «نگرانی» از چیز‌هایی بوده است که او ممکن است بگوید. یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است کاخ سفید مانع دسترسی آقای بولتون به حساب شخصی‌اش در توئیتر نشده و امکانات فنی لازم برای این کار را هم ندارد. ۷۷۰ هزار نفر در توئیتر آقای بولتون را دنبال می‌کنند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه سپتامبر در توئیتی اعلام کرد جان بولتون، مشاور امنیت ملی خود را اخراج کرده است. اما آقای بولتون، که یک شاهد اصلی بالقوه در پرونده استیضاح آقای ترامپ به حساب می‌آید، در ماه سپتامبر در توئیتی نوشت آن‌طور که آقای ترامپ ادعا کرده، اخراج نشده است. او گفت به دلیل اختلاف‌نظر جدی با آقای ترامپ بر سر سیاست خارجی استعفا کرده است. آقای بولتون برای ادای شهادت در تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور به کنگره احضار شده است.»

شاید بولتون می‌ترسد باز هم دسترسی او به اکانت شخصی‌اش در توئیتر، توسط دولت آمریکا محدود شود.

منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
كار بولتون تمومه
Iran, Islamic Republic of
واي بروزي كه جان شرور بشود رئيس جمهور كاليفرنيا تكيه بزرگ اقا زاد ها گوشششون است