جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶

واکنش عضو شورا به افزایش عجیب نرخ تاکسی‌های اینترنتی

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 729665
یک عضو شورای شهر تهران به افزایش چراغ خاموش کرایه تاکسی‎های اینترنتی واکنش نشان داد.
واکنش عضو شورا به افزایش عجیب نرخ تاکسی‌های اینترنتی
به گزارش جهان نيوز، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره افزایش چراغ خاموش کرایه تاکسی‌های اینترنتی گفت: متاسفانه ما با قوانین به روز نشده‌ای در حوزه شهری مانند قانون شهرداری‌ها روبه‌رو هستیم و این عدم به روزرسانی با مشکلاتی در حوزه شهری مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال در قانون شهرداری‌ها اشاره شده است که وظیفه نظارت بر تاکسیرانی به عهده این ارگان است، اما با توجه به اینکه قانون به روز نشده است، وقتی صحبت از استارتاپ‌های شهری و کسب و کار‌های نوین به میان می‌آید، قانون در اینجا اسمی از شهرداری‌ها نیاورده است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را متولی امر می‌داند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در این شرایط هر استارتاپی طبق قانون با گرفتن مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: مشکلی که در اینجا وجود دارد این است که اگر حوزه فعالیت آن استارتاپ در حوزه شهری مانند تاکسیرانی باشد، این ایراد قانونی احساس می‌شود که عملا آیا شهرداری می‌تواند در حوزه تاکسیرانی که به امور کسب و کار‌های نوین مربوط می‌شود، حق ورود دارد یا خیر.

نظری تصریح کرد: این موضوع در چندسال اخیر مکررا محل بحث بوده است و خیلی از صاحب‌نظران درباره آن صحبت کرده‌اند و توافق‌های اولیه‌ای هم در این موضوع صورت گرفته که شهرداری‌ها هم بتوانند بر فعالیت این کسب و کار نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: هرچند متاسفانه این نظارت هنوز عملیاتی نشده است و مشخصا شهرداری در حوزه تعیین نرخ بهای خدمات تاکسی‌های اینترنتی عملا نظارتی ندارد.

نظری خاطرنشان کرد: ما همچنان نمی‌دانیم که نرخ‌گذاری برای مسیر‌های مختلف در تاکسی‌های اینترنتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد و این نرخ‌گذاری در زمان پیک ترافیکی با چه درصدی تغییر می‌کند یا اینکه اساسا نرخ کرایه‌ در شرایط مختلف و در ساعات مختلف بر چه اساسی تعیین می‌شوند.

وی ادامه داد: مساله نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی همچنان با ابهام روبه‌روست و شهرداری هم نظارت کافی را بر این حوزه ندارد و البته امکان اینکه نظارت کامل هم بر این حوزه داشته باشد، را هم ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: من از همه تصمیم‌گیرندگان این حوزه مشخصا از مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در کنار آن سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور می‌خواهم که به این موضوع ورود کرده و این مساله را تعیین تکلیف کنند.

نظری خاطرنشان کرد: اینگونه نمی‌شود که ما از مدیریت شهری انتظار داشته باشیم که ترافیک را کنترل کند، اما مدیریت شهری نتواند درباره نرخ‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی نظارت و ورودی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
توی این مملکت ما هر کسی زودتر از خواب بیدار بشه و بیاد سرکار رئیسه !!!!
و میتونه برای کل ملت تصمیم بگیره ...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
......
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر چه کار میکند که تاکسی ها پدر مردم را در اورده اند؟!
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
..........
Russian Federation
چرا گیر دادی به کرایهای تاکسی آنلاین راننده های بدبخت با این اسطلاک و تو گرمای تابستون و سوز سرما دارن مفت حمالی میکنن اونوقت زورتون به اینا رسیده .