شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

غرق یک کشتی ایرانی در آب‎های سرزمینی عراق +جزئیات

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 729657
یک نماینده پارلمان عراق از غرق یک کشتی تجاری ایران در آب‌های سرزمینی کشورش خبر داد.
غرق یک کشتی ایرانی در آب‎های سرزمینی عراق +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، «کاظم فنجان الحمامی» نماینده استان بصره در پارلمان عراق گفت که یک کشتی تجاری ایران پنجشنبه شب در آب‎های سرزمینی عراق غرق شده است.

وی گفت که نام این کشتی ایرانی «بهبهان» نام دارد و کشتی‌های عراقی فورا برای نجات سرنشینان آن وارد عمل شدند.

نماینده پارلمان که ریاست وزارت حمل و نقل عراق را بر عهده داشت، گفت که چهار خدمه کشتی نجات پیدا کردند، اما عملیات برای کشف پنج مفقودی در جریان است.

منابع عراقی می‌گویند که این کشتی تجاری در حالی غرق شده که منتظر ورود به بندر «ام‌القصر »عراق بوده است.

هنوز هیچ گزارشی درباره علت غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان در آبهای سرزمینی عراق منتشر نشده است.

نورالله اسعدی درباره جزئیات جدید امداد و نجات کشتی غرق شده ایرانی گفت: این کشتی در محدوده آب‌های عراق و در کانال خورعبدالله غرق شد که تعداد خدمه آن ۷ نفر هستند.

به گفته مدیرکل بندر خرمشهر تاکنون یک نفر از خدمه فوت کرده و ۴ نفر نجات یافته اند، ۲ نفر نیز مفقود شده اند که یک نفر ایرانی و یک تن دیگر هندی است.

وی ادامه داد: اعزام شناور تجسس به آب‌های عراق نیاز به مجوز دولت عراق داشت که این مجوز را کسب کرده ایم و اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر یک فروند شناور امدادی به خورعبدالله اعزام کرده است.

وی شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس را نامساعد توصیف و اظهار کرد: با توجه به کوچک بودن محدوده جستجو، احتمال پیدا شدن مفقودی‌ها وجود دارد.

اسعدی در پاسخ به این پرسش که آیا تمام یا بخشی از شناور غرق شده، یادآور شد: کل شناور ۵۰۰ تنی فلزی غرق شده و همه بار به زیر آب رفته است. اگر بخشی از شناور غرق می‌شد هیچ یک از دریانوردان و سرنشینان این کشتی غرق نمی‌شدند.

شناور حادثه دیده « بهبهان» که بامداد امروز در آبهای ساحلی عراق در نزدیکی بندر ام قصر این کشور غرق شد ٧ سرنشین داشت که یک سرنشین تاکنون فوت شده و دو نفر دیگر مفقود شدند.

نورالله اسعدی ادامه داد: از این تعداد ۴ نفر نیز توسط نیروهای امداد و نجات دریایی عراق نجات یافتند.

وی بیان کرد: در این حادثه متاسفانه « جمال مطرقی» فوت شد که پیکر وی از آب خارج سازی شد.

اسعدی اضافه کرد: دو سرنشین دیگر به نام های «موسی مزرعاوی» از ایران و «بیشت نیرمال» تبعه هندی مفقود شدند که عملیات جستجو و نجات برای یافتن آنها ادامه دارد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: در این حادثه «عبدالشهید شویرد حمیداوی»، « عبدالزهرا حاکمی»، «محمد عثمانی» و «علی عامری پور» نجات یافتند.
مرجع : تسنیم
برچسب ها: کشتی ایران عراق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *