جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بلاروس برگزار شد

پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 729640
آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور دانشجویان، ایرانیان مقیم و جمعی از اساتید، چهره‌های رسانه‌ای، شیعیان بلاروس و دیگر علاقه‌مندان به مکتب امام خمینی (ره) برگزار شد.
آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در بلاروس برگزار شد
به گزارش جهان نيوز، روز چهارشنبه، ۱۴ خرداد، مراسم گرامی داشت سی و یکمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با حضور قابل توجه ایرانیان مقیم، دانشجویان، شیعیان بلاروس، لبنانی ها، بحرینی ها و چهره های دانشگاهی و رسانه ای بلاروسی لبنانی در محل سفارت جمهوری اسلامی در مینسک برگزار گردید.

سعید یاری، سفیر کشورمان در سخنانی ضمن تسلیت و تعزیت سال روز رحلت حضرت امام ( ره ) به تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و تاثیرات افکار ایشان پرداختند. سفیر کشورمان تاکید کردند که بارزترین ویژگی شخصیتی امام راحل که ایشان را محبوب قلوب ایرانیان کرده است، "صادق " بودن با مردم  و " ساده زیستی" بود.

 
سفیر کشورمان تاکید کرد که امام راحل " عزت " و " استقلال " را به ایرانی و ایران  ارزانی کرد و احیای "بیداری اسلامی" ،  " ظلم ستیزی "  و زنده نگه داشتن "مساله فلسطین" مرهون افکار بلند و آینده نگری امام راحل در حوزه سیاست خارجی است.

در ادامه این مراسم،  دکتر شادورسکی، رئیس دانشکده روابط بین الملل، دکتر  گیگین، رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس ،محراب اف، از شیعیان بلاروس در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت و افکار امام راحل را تبیین و از مقام شامخ ایشان تجلیل کردند.

 
این برنامه با پخش کلیپ هایی از زندگی امام راحل و روند تکوین و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و پس از آن یکی از دیپلمات‌های سفارت در خصوص "نماد " و "الگو " شدن امام راحل سخنرانی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز به قرائت نوشته ای در خصوص قیام ۱۵ خرداد و مقام والای امام راحل پرداختند.

مراسم با رعایت کامل توصیه ها و پروتکل های بهداشتی برگزار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *