کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کرونا چه تاثیری در بازار موبایل داشت؟

15 خرداد 1399 ساعت 9:50

در جدیدترین آمار منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲۰ درصد کاهش یافته است.


به گزارش جهان نیوز، جدیدترین گزارش آماری منتشر شده در فضای مجازی از فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال جاری اطلاعات جدیدی به ما می‌دهد.


همان‌طور که همه می‌دانیم شیوع ویروس کرونا از دسامبر گذشته باعث تغییرات جهانی شده است و اکنون مردم بعضی از کارهای خود را به طور کلی به شکل‌های دیگر انجام می‌دهند. این ویروس منجر به توقف تولید جهانی و کاهش فروش در بعضی از محصولات شد. در سه‌ماهه گذشته مصرف کنندگان کمتر به کالاهای غیر ضروری می‌پرداختند که باعث می‌شد محموله‌های گوشی‌های هوشمند جهانی به کلی کاهش پیدا کند.

کاهش فروش گوشی‌های هوشمند
فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با ۲۰.۲ درصد کاهش روبه‌رو بوده است. پنج برند برتر تلفن‌های هوشمند سامسونگ، هوآوی، اپل، شیائومی و اوپو بودند. اپل شاهد کاهش ناچیز در فروش بود در حالی که اوپو، سامسونگ و هوآوی بیشترین کاهش را تجربه کردند. شیائومی تنها شرکتی بود در مقایسه با سال گذشته پیشرفتی هر چند ناچیز داشت. این برند نسبت به سال پیش با ۱.۴ درصد پیشرفت روبه‌رو بود.
 

سامسونگ امسال بیش از ۵۵ میلیون دستگاه را در مقایسه با بیش از ۷۱ میلیون در سه ماهه مشابه سال گذشته به فروش رساند. در همین حال هوآوی بیش از ۴۲ میلیون دستگاه (در مقابل بیش از ۵۸ میلیون سال گذشته) را به مشتریان خود ارسال کرد. اپل در مقایسه با بیش از ۴۴ میلیون دستگاه در سال گذشته، ۴۰ میلیون عدد از گوشی‌های هوشمند خود را فروخت.

در واقع توانایی اپل برای ارائه خدمات به مشتریان از طریق فروشگاه‌های آنلاین و بازگشت محصولات به سطح عادی در پایان ماه مارس به بهبود بخشی از حرکت مثبت اولیه کمک کرد. هوآوی در تلاش است تا بتواند هر چه زودتر به روزهای اوج خود بازگردد. اما شرایط سختی پیش روی این شرکت قرار دارد. باید دید باز هم هوآوی می‌تواند از پس مشکلات بر بیاید؟


کد مطلب: 729622

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729622/کرونا-تاثیری-بازار-موبایل

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com