کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نرخ هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

باشگاه خبرنگاران , 15 خرداد 1399 ساعت 5:10

هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۳ هزار تومان است.


به گزارش جهان نیوز، حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا بازار مرغ غیر قابل پیش بینی است به طوری که با هیچ یک از استانداردها و معیارهای کسب و کار صنعت مرغداری همخوانی ندارد.

اسداله نژاد درباره بازار مرغ طی روزهای آتی بیان کرد: با توجه به ازدیاد سفر به استان های شمالی طی روزهای آتی پیش بینی می شود که قیمت مرغ تا حدودی در بازار افزایش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به کاهش قدرت خرید افراد و اُفت سرانه مصرف از ۲۸ کیلو به ۲۰ کیلو در پی شیوع گسترش ویروس کرونا نمی توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت.

وی درباره آخرین وضعیت جوجه یکروزه گفت: بازار جوجه یکروزه تابع قیمت مرغ است به طوری که با افزایش قیمت، نرخ جوجه یک روزه روند صعودی به خود می‌گیرد، هر چند هنوز به نرخ مصوب خود نرسیده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی همچنان ملتهب است، بیان کرد: در حال حاضر قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار سیاه ۲ برابر نرخ مصوب است.

وی نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزا. و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو ذرت با نرخ ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه توزیع نهاده در سامانه بازارگاه جوابگوی نیاز مرغداران نیست، بیان کرد: اگر میزان نهاده در سامانه بازارگاه جوابگوی نیاز مرغداران باشد، دیگر در بازار سیاه نباید شاهد افزایش قیمت باشیم.

به گفته اسداله نژاد، توزیع قطره چکانی نهاده های دامی بنابه هر دلیلی مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران در پایان درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ تصریح کرد: با توجه به قیمت کنونی مرغ زنده در بازار، مرغداران تمایلی به تحویل مرغ به پشتیبانی امور دام ندارند و تنها مرغ های با وزن ۱.۶۰۰ گرم به پشتیبانی به دلیل قیمت مناسب تحویل داده می شود.


کد مطلب: 729615

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729615/نرخ-کیلو-مرغ-۱۳-هزار-تومان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com