جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲۱

خُلف وعده دولت به جاماندگان یارانه معیشتی

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 729588
با وجود اینکه در اسفند ۹۸ از سوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی اعلام شده بود که در خرداد ماه مجدداً سایت حمایت معیشتی برای ثبت‌نام از متقاضیان یارانه فعال شود اما ظاهراً دولت قصدی برای اجرای این قول خود ندارد!
خُلف وعده دولت به جاماندگان یارانه معیشتی
به گزارش جهان نيوز، همزمان با افزایش قیمت سوخت از سوی دولت در سال گذشته، واریز یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های مشمول و شناسایی شده توسط وزارت رفاه آغاز شد.

بر همین اساس واریز یارانه حمایت معیشتی از 28 آبان آغاز شد و در مرحله نخست، یارانه 20 میلیون ایرانی واریز شد؛ در تاریخ 30 آبان، یارانه 20 میلیون نفر دیگر واریز شد و در دوم آذر ماه  یارانه 20 میلیون نفر بعدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

در ادامه نیز از سوی وزارت رفاه و سازمان برنامه و بودجه اعلام شد که دهم هر ماه مراحل بعدی یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد همچنین بر اساس اعلام دولت، مبلغ یارانه حمایت معیشتی برای خانوارهای یک‌نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای دو نفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره 138 هزار تومان،‌ خانوارهای چهار نفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج‌ نفره و بیشتر 205 هزار تومان در نظر گرفته شد.

با آغاز واریز یارانه‌ معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از خانواده‌ها نسبت به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض کردند که در پی آن، ادرس سایتی از سوی وزارت رفاه برای ثبت اعتراضات اعلام شد و از سرپرستان خانوار متقاضی یارانه معیشتی درخواست شد اطلاعات خود را در این سایت ثبت‌ کنند و در ادامه نیز در صورت تأیید اطلاعات یارانه معیشتی به حساب آنها واریز خواهد شد.

پس از ثبت اعتراضات در سایت اشاره شده، تعدادی از خانواده‌ها مشمول دریافت یارانه معیشتی شدند همچنین با اعلام حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی یارانه معیشتی پرونده ثبت اعتراضات در آذر ماه سال گذشته بسته شد و آنگونه که میرزایی اعلام کرد، قرار شد سایت hemayat.mcls.gov.ir در خرداد ماه 99  برای ثبت اعتراضات مجدداً فعال شود.

میرزایی در این باره اعلام کرده بود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، خرداد و آذر هر سال یک بار کل جامعه هدف که متقاضی طرح حمایت معیشتی هستند، بررسی می‌شوند همچنین به گفته وی حدود 19 میلیون خانوار  یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

در حالی اعلام شد بود که در خرداد ماه فرصت جدیدی برای جاماندگان از یارانه معیشتی فراهم خواهد شد که پیگیری‌های صورت گرفته خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که ظاهراً دولت و مجموعه وزارت رفاه برای ثبت‌نام از متقاضیان جدید هیچ برنامه‌ای ندارد و قرار نیست، سایت مجدداً فعال شود و این در حالیست که بسیاری از خانواده‌ها در انتظار فرا رسیدن خرداد ماه و ثبت‌نام برای دریافت یارانه معیشتی هستند که تا به امروز با خلف وعده دولت در این زمینه روبه‌رو شده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...............
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی هرچه توانسته از بیت‌المال برای توافق هسته ای هزینه کرده ولی هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است. دیگر وقت آن است که از آن دست بردارند.
Iran, Islamic Republic of
برخی نمایندگان مجلس بارها به خاطر افزایش قیمت بنزین انتقاد واعتراض کردند ولی متاسفانه تاکنون هیچ توجهی نشده است.
دولت روحانی تاکنون نتوانست با گفت وگو، مذاکره، ملاقات، دیدار، توافق هسته ای و برجام مشکلات اقتصادی مردم و کشور را حل کند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
تورم به 80 درصد رسیده اما دولت روحانی بی خیال است.
Iran, Islamic Republic of
چرا باید نظارت وکنترلی درکارنباشد.
بسیاری کالاهای وارداتی به دلار ارتباطی ندارد.
علت اصلی مشکلات اقتصادی درداخل است.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی در رسانه ها اعلام می کند دولت پول ندارد ظریف راهی ترکیه، قطر، مالزی، ژاپن و عمان شد
Iran, Islamic Republic of
بی شک احمدی نژاد خیلی بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی 92: هشتاد درصد مشکلات مربوط به مدیریت است نه تحریم.
Iran, Islamic Republic of
آیا فکری برای افرادی که خودروندارند و بنزین مصرف نمی کنند شده است؟
آیا این تبعیض نیست که عده ای خودرو دارند و بنزین لیتری 1000 تومان دریافت می کنند و عده ای دیگرکه خودرو ندارند و بنزین یارانه ای مصرف نمی کنند هیچ نفعی نداشته باشند؟‍!
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی باید در این مورد توضیح و پاسخ بدهد چرا تاکنون سبد حمایت به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نشد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای حسن روحانی در این مورد به مردم توضیح و پاسخ بدهد کالاهای قاچاق و... چگونه وارد کشور می شوند.
Iran, Islamic Republic of
دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس باید به وعده هایی که داده اند پاسخگو باشند.
متاسفانه دولت، مسئولان و مجلس ازسال 1392 تاکنون هیچ کاری برای مردم و کشور نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی ازسال 1392 تاکنون به وعدهایش عمل نکرد
دولت روحانی رئیس جمهور این کشور به وعدهای انتخاباتی خود عمل نکرده است.
این وعده چه زمانی اجرای می شود.
Iran, Islamic Republic of
روحانی: وظیفه دولت و مجلس حل مشکلات است، و این درحالی است که سه سال است که کارت ملی را برای تعویض تحویل داده‌ام ولی هیچ خبری از صدور آن نیست. چرا؟ فقط می‌خواستند هزینه‌ها را از مردم بگیرند؟!
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگانی که به‌خاطر داشتن خودروی شخصی از گرفتن خودروی جدید خودداری کنند باید قدردانی کرد. امیدوارم با تقویت روحیه ساده‌زیستی و نزدیکی به مردم بتوانند منشأ خدمات شایسته‌ای به این ملت فهیم شوند و گره‌های بیکاری، رکود، تولید، ازدواج جوانان، افزایش ارزش پول ملی و... را باز کنند.
Iran, Islamic Republic of
از عدم پذیرش کارت‌های هدیه مدیران اجرایی به نمایندگان مجلس و غلبه بر حاشیه‌سازی‌های فتنه‌جویان با انتخاب قاطع دکتر قالیباف به ریاست مجلس تشکر می‌کنم. امیدوارم مجلس یازدهم با چنین شروع خوبی منشأ خیر و برکت برای ملت و کشور باشند و گره مشکلات اقتصادی را باز کنند.
Iran, Islamic Republic of
ضمن تبریک به دکتر قالیباف لطفا اعتبارنامه نمایندگانی که با زدوبند، رانت، رشوه، تضییع حقوق دیگران و بیت‌المال و لابیگری و خرید رای و هزینه‌های میلیاردی به مجلس راه یافتند، را قاطعانه و شجاعانه رد کنند.
Iran, Islamic Republic of
خرداد تموم شد سایت اعتراض معیشتی باز نشد. ...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
تیرماه ۹۹ تمام شد سایت اعتراض معیشتی باز نشد....