جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

رئیسی: آمریکای بی‌نقاب همین است که می‌بینید

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 729522
آنچه که شما در صحنه تلویزیون از حرکت پلیس آمریکا نسبت به یک رنگین پوست آمریکایی دیدید، عبارت از آمریکای بی نقاب است.
رئیسی: آمریکای بی‌نقاب همین است که می‌بینید
به گزارش جهان نيوز، با حضور رییس قوه قضاییه، «رزمایش برکت امام خمینی» از سوی ستاد اجرایی فرمان امام و در جوار مرقد مطهر رهبرکبیر انقلاب برگزار شد.

افتتاح بیش از ۲۴۰۰ پروژه عمرانی در سراسر کشور، تأمین اعتبار ایجاد ۱۸۸ هزار شغل برای آسیب‌دیدگان کرونا، کمک به تأمین ۳۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و ارسال ۴ میلیون بسته معیشتی پروتئینی به مناطق محروم کشور، ازجمله بخش‌های این رزمایش بزرگ بود.

آیت‌الله رئیسی، رییس قوه قضاییه در رزمایش برکت امام خمینی (ره) که از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برگزار شد، گفت: آنچه روح مطهر امام خمینی(ره) را شادمان می‌کند، خیرات و برکاتی است که امروز به نام ایشان تحت تعلیمات و آموزه‌های حضرت امام(ره) از جمله توجه به فقرا، مستمندان و نیازمندان انجام می شود. .

آیت الله رییسی در ادامه افزود: آنچه که روح مطهر امام(ره) را شادمان می کند، خیرات و برکاتی است که امروز به نام ایشان و تحت تعلیمات و آموزه هایی که به همه ما مبنی بر توجه به فقرا و مستمندان و نیازمندان آموختند، صورت می‌گیرد .

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه ای به این شکل در سالگرد رحلت امام(ره) حتما روح ایشان را شاد خواهد کرد. از تولیت آستان مقدس امام خمینی رضوان الله علیه و ریاست ستاد اجرایی فرمان امام و رییس هیات امنای ستاد اجرایی فرمان امام وهمه اجزای این مجموعه که در جهت این خدمت ارزشمند و مومنانه و خداپسندانه نقش آفرینی کردند، تشکر می‌کنم.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی جامعه مبتنی بر عدالت است، گفت: روابط اجتماعی و اقتصادی در جامعه باید مبتنی بر عدل باشد و در همین زمینه امام خمینی(ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز آموزه هایی داشتند که در صحیفه نور جمع آوری شد و همچنین در رهنمودهایشان در آغازین روزهای انقلاب اسلامی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بیان کردند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: عدالت وسیع ترین و گسترده ترین مقوله‌ای است که در همه حوزه‌ها وجود دارد و مفهومی بسیار گسترده و فراگیر است که عدالت اجتماعی، اقتصادی ، انفسی و آفاقی از آن جمله است.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه جامعه باید مبتنی بر عدل باشد، یادآور شد: یکی از محورهایی که مدنظر امام خمینی(ره) بود عدالت در جامعه و عقلانیت است. این موارد سنگ بنای جامعه اسلامی ما به شمار می رود که البته تلاش‌های بسیاری نیز در طول انقلاب اسلامی برای تحقق آنها انجام شده؛ اما بازنگری به این موضوع ضروری است.

وی با بیان اینکه فقر امر مذمومی است، گفت: فقر امری است که محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده نظام اسلامی نیست و باید چهره زیبای جامعه اسلامی را از لکه‌های نازیبای فقر بزداییم.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد: ماموریت نهادهای انقلاب اسلامی آن است که محرومان، فقرا و نیازمندان. احساس محرومیت، فقر و نیاز نکنند و این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

آیت‌الله رییسی گفت: دولت، ملت، نیروهای مسلح و مردم با هر چه که در اختیار داشتند، به میدان آمدند و این موضوع از جلوه‌های زیبایی است که باید در سالگرد رحلت امام راحل (ره) ثبت کرد و به رخ جهانیان کشید. این کار در پرتو آموزه‌های دین و رهبران دینی است؛ البته بسیاری از کشورها امروزه دچار استیصال شده اند و می‌بینید که چه شرایط و وضعیتی امروز در دنیا وجود دارد.

وی یادآور شد: امروز ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) این حرکت مردمی را انجام داده و ۴ میلیون بسته را به فقرا و نیازمندان اهدا می‌کند؛ اما در کشورهای غربی می‌بینید که با محرومین و مستضعفان چه می‌کنند. آنچه که شما در صحنه تلویزیون از حرکت پلیس آمریکا نسبت به یک رنگین پوست آمریکایی دیدید، عبارت از آمریکای بی نقاب است؛ بدان معنا که آمریکای بی نقاب همین جلوه برخورد پلیس آمریکا با یک سیاه پوست است.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: دنیا باید رفتار آمریکایی‌ها با حقوق مردم را ببیند و به همین دلیل است که فریاد امام بزرگوار ما برای استکبار ستیزی به ویژه نسبت به آمریکا بلند شد و همواره مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند که باید روحیه استکبار ستیزی در جامعه وجود داشته باشد تا همگان چهره و حقیقت استکبار را ببینند.

آیت‌الله رییسی تصریح کرد: اگر بخواهیم فرهنگ و اندیشه امام (ره) بررسی را کنیم، دوگانه استکبار و استضعاف را در آموزه‌های ایشان متوجه خواهیم شد. امام فرمودند یک موی کوخ نشینان و محرومان را به کاخ نشینان ترجیح می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


.
Iran, Islamic Republic of
....
چرا برخی بازنشستگان تامین اجتماعی کمک حمایت معیشتی را تاکنون دریافت نکردند؟ آیا این عدالت است.