جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۴

۷۰ درصد بازار تقاضای مسکن، دلالی است

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 729508
کارشناس اقتصادی گفت: حدود ۷۰ درصد از بازار تقاضا در حوزه مسکن، تقاضای دلالی است و این موضوع بحران مسکن را افزایش داده است.
۷۰ درصد بازار تقاضای مسکن، دلالی است
به گزارش جهان نيوز، آقای ابوالفضل نوروزی با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: قرار بود طبق مطالعات طرح جامع مسکن، یک میلیون واحد مسکونی در سال بسازیم، اما در هفت سال اخیر در هر سال حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است بنابراین در این چند سال، حدود ۴ میلیون کمبود عرضه مسکن داشتیم.

وی با بیان اینکه واحد‌هایی که ساخته می‌شوند دچار دلالی می‌شوند، ادامه داد: در موردی، یک فرد در یک سال ۳۰۰ خانه خرید و فروش کرده بود.

آقای نوروزی گفت: نخستین کاری که باید انجام شود این است که خانه‌های خالی، فوری به بازار مسکن عرضه شوند تا تعادل لازم به وجود بیاید.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۹۵، حدود ۲ و نیم میلیون خانه خالی داشتیم که این رقم در این مدت افزایش یافته است.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه باید مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه هر چه زودتر اجرایی شود، گفت: باید واحد‌های مسکن مهر را سریع‌تر تکمیل کنیم تا عرضه‌ها افزایش یابد.

آقای نوروزی افزود: راهکار بلندمدت این است که صنعت مسکن سازی به طور گسترده راه بیفتند.

وی اضافه کرد: دولت عرضه مسکن را افزایش نمی‌دهد و حتی در بخش خصوصی هم موانع ایجاد می‌کند و وام ساخت مناسبی به سازنده‌ها داده نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا وقت آن نرسیده که فکری به حال قیمت های سربه فلک کشیده مسکن بکنیم تا کجا و چقدر به هم ریختگی واقعا مدیریت انقلابی نیست که بساط چند برابری کردن قیمت مسکن و اجاره بهاء را بر هم بزند بخدا مردم بی مسکن و مستاجر زیر بار گرانی زجر می کشند.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه روند مقابله با گرانی مسکن بسیار کند است .
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام دولت میتواندجلوگیری کند مثال شما درسال یادوسال یکبارمیتوانیدیک خانه رایک بار معامله کنیدباردوم پنجاه میلیون یا بیشترهم از صاحب خانه وخریداروهم املاکی مالیات بگیرد این جوری واقعاکسی که خانه نیازمنده یکبارمعامله میکنه واین دلال بازی ازبین رفته و مالیاتو برای اونای که بی بضاعت هستندخونه درست کنید...