کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فریاد مردم از کرایه‌های سرسام آور تاکسی +جزئیات

13 خرداد 1399 ساعت 13:17

این امر که مردم را به این نتیجه برساند که نهادهای مسئول صرفا اعلام کننده نرخ های جدید هستند، بسیار آزاردهنده است.


گروه جامعه جهان نیوز: در این چند سال اخیر کرایه تاکسی ها به خاطر کاهش ارزش پول ملی چند برابر شده و براساس مصوبه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران برای سال 99 نیز افزایش قیمت 25 درصدی برای کرایه تاکسی در نظر گرفته شد.

اواخر سال گذشته و به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و الزام رانندگان تاکسی به جداسازی صندلی راننده از مسافران و مسافرگیری دو نفر در صندلی عقب، رانندگان تاکسی هزینه یک مسافر کمتر را بر سایر مسافران اصطلاحاً سرشکن کرده و نرخ کرایه ها افزایش پیدا کرد.

اما اینجا نقطه پایان نبود. با شروع سال جدید هم بار دیگر نرخ های کرایه تاکسی به صورت رسمی افزایش پیدا کرد و نرخ نامه های جدید در دو قالب چهار مسافر و سه مسافر اعمال شد. فی الواقع مسافران تاکسی ها امسال با دو گرانی مواجه شده و این افزایش کرایه سرسام آور را باید پرداخت کنند.

علیرغم اینکه مردم شرایط سخت معیشتی رانندگان تاکسی به دلیل شیوع کرونا، افزایش نرخ بنزین و قیمت لوزام یدکی را پذیرفته اند اما چاره برای مردمی که از تاکسی به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند، چیست؟ مردمی که پس از افزایش قیمت کالاهای اساسی حالا شاهد افزایش هزینه وسیله حمل و نقل خود هستند.

سوال اینجاست که نهادهای مسئول مانند شورای شهر و سازمان نظارت بر تاکسیرانی برای جلوگیری از کاهش درآمد رانندگان تاکسی و افزایش هزینه های مسافران چه تدبیری دارند و یا اساسا تدبیری وجود دارد یا خیر؟ این امر که مردم را به این نتیجه برساند که نهادهای مسئول صرفا اعلام کننده نرخ های جدید هستند، بسیار آزاردهنده است.


کد مطلب: 729505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729505/فریاد-مردم-کرایه-های-سرسام-آور-تاکسی-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com