کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در رکود اقتصادی ناشی از کرونا ویروس در سال 99 سرمایه‌گذاری روی طلا و نقره چگونه ارزیابی می‌شود؟

12 خرداد 1399 ساعت 20:36


کرونا ویروس علاوه بر ضربه‌هایی که بر سلامت مردم جامعه وارد کرده است، به اقتصاد جهانی نیز ضربه محکمی می‌زند و آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که این شرایط قبل از بهبود، بسیار بدتر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی گزینه‌های ممکن و ارزیابی هرکدام برای کسانی که سرمایه‌ای در دست دارند و از کم شدن ارزش آن نگران هستند بپردازیم.

طلا و نقره هر دو به عنوان فلزات گرانبهای ادوار تاریخ جهان به عنوان یک دارایی امن در این طوفان اقتصادی می‌باشند.

لطفا توجه داشته باشید که گفتیم طوفان "اقتصادی" هدف ما بررسی  اپیدمیولوژیک این مسئله نیست، که آیا یک بیماری باید بر اقتصاد تأثیر داشته باشد یا خیر. واقعیت امر این است که کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد کرده بر اقتصاد تمام کشورهای جهان، مستقیم یا غیر مستقیم تاثیر گذاشته و خواهد گذاشت و ما با نگاه تحلیل‌گرانه قصد داریم به روندهای مالی تا این لحظه نگاه کنیم.


 
COVID-19  در حال حاضر  به سختی به اقتصاد جهانی ضربه زده و این ضربه روز به روز شدیدتر می‌شود، این شرایط و واکنش بانک‌های مرکزی کشورها که هم‌اینک آغاز شده است، نشان‌دهنده این است که بازار طلا و نقره بسیار صعودی خواهد بود، همانطور که قیمت‌های این مدت نشان داده‌اند و هنگامی که بحران نقدینگی ابتدایی گذشت، سهام طلا و نقره می‌توانند به بالاترین ارزش خود  صعود کنند.

ما این روندها را ایجاد نمی‌کنیم و از شرایط پیش آمده در جامعه و دنیا خشنود نیستیم، اما آگاهی نداشتن از شرایط بازار خود ضربه‌ای دیگر است.

بدون شک طلا و نقره بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در  طوفان شیوع COVID-19 هستند.

ممکن است برخی در شرایط حاضر به فکر سرمایه‌گذاری در بازار بورس و سهام بیفتند. مطمئنأ در این شرایط بعضی کالاها بیشتر نیاز خواهد بود. اما اگر به طور ناگهانی هزاران هزار نفر به یک کالا احتیاج داشته باشند، همان‌طور که در ابتدا در ووهان اتفاق افتاد، کشورها با مشکل تامین برخی کالاها روبرو می‌شوند و در غیاب مداخله دولت، قیمت آن کالا افزایش می‌یابد.

دراینجا برای سرمایه‌گذاری در بورس این سوال مطرح می‌شود که کدام شرکت‌ها سود بیشتری خواهند کرد؟ به نظر می‌رسد که پس از یک سری تحلیل‌ها در این زمینه، بسیاری از شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی در این فضا باقی نمانده‌اند.

به عنوان مثال سهام شرکت Linde Plc را  بررسی می‌کنیم. لیند یک شرکت با ثبات و همواره سودآور است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است که برای مصارف بسیاری با گازهای صنعتی سرو کار دارد. همچنین دارای شعب بسیاری در حوزه مهندسی است. این شرکت  صاحب امتیاز تجارت اکسیژن پزشکی از  سال 2018 است و نمودار بلند مدت ارزش سهام  روایت بسیار مثبتی را بیان می‌کند. با همه این شرایط با اینکه یک تولید کننده تجهیزات پزشکی است و در این بازار که تقاضا برای تولیدات آن بالا رفته است، اما می‌بینیم که در شرایط رکود و افت بازار‌های بورس در جهان این شرکت مستثنی نبوده و با افت و کاهش ارزش سهام در ماه‌های اخیر مواجه شده‌است.  نکته اینجاست که بورس‌بازان بسیاری بر اساس تجربه خود سهام شرکت‌هایی مانند لیند را به عنوان برنده احتمالی می‌دیدند ، لاکن دقیق‌تر شدن در این موضوع فراتر از صلاحیت ماست، اما مشخص است که پیش‌بینی بازار بورس حتی در شرایطی که احتمال سودآوری بسیار بالاست کار بسیار دشوار و پر ریسکی است. به همین علت خرید سهام در شرایط فعلی اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

با این حال جالب است بدانیم که چه چیز دیگری می‌تواند در این فاجعه اقتصادی آشکار در سال 2020 سودآور باشد. ما به دنبال آن بوده‌ایم. اما آنچه مسجل است این است که دارایی‌های که طولانی مدت در جهان امن به نظر می‌رسند مثل طلا و نقره بهترین محل برای سرمایه‌گذاری هستند. و هر چه ناپایداری‌ها در آینده نزدیک بیشتر وجود داشته باشند، روند رشد این فلزات گرانبها با شیب بیشتری صعودی خواهد شد.

شايد شما بعد از خواندن این مطلب علاقه زيادي به خريد طلا یا نقره آب‌شده پیدا کنید، فقط بابت اينكه مثلا نقره آب‌شده اجرت ندارد اما باید بدانید كه حمل و نقل نقره آب‌شده ممکن است پیگرد قانونی داشته باشد و جداي از خطرات احتمالي، نقره آب‌شده تقلبي بسیار زیاد است كه فقط همكاران اهل فن متوجه آن مي‌شوند و شما هنگام فروش آن با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.
 
 
 
با خريد كار ساخته شده نقره اگرچه هزينه اجرت پرداخت مي‌كنيد ولي مطمئن هستيد كه نقره شما اصل بوده و با فاكتور در نزد شما خيالتان راحت است که هر زمان اراده کنید می‌توانید به راحتی برای فروش آن اقدام کنید. همچنین علاوه بر یک سرمایه‌گذاری مطمئن، از کاربرد و زیبایی بصری محصولات ساخته شده نیز بهره‌مند خواهید شد و با در نظر گرفتن صعودي بودن  قیمت نقره كه هميشه بوده و هست مقدار هزینه‌ای كه بابت اجرت پرداخت كرده‌ايد در آينده نه چندان دور جبران مي‌شود.
 
 

بحث ما درباره ارزیابی سرمایه گذاری سودآور در بحران کرونا رو به اتمام است. در انتها قصد داریم شما را با یکی از صنایع پرطرفدار در ایران آشنا کنیم، که همواره توجه افراد را نه تنها برای زیبایی فوق‌العاده این محصولات به خود جلب کرده، بلکه به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند قابل اتکا بوده است. صنعت نقره در ایران یکی از قدیمی‌ترین صنایع و هنرهای دستی ایران است که طرفداران بسیاری دارد. از معروف‌ترین تولیدکنندگان محصولات نقره کار‌دست با عیار خالص 999، می‌ توان نقره ریحانی را نام برد، که تنوع بی نظیر و زیبایی ظروف نقره و آینه‌شمعدان‌هایش خیره کننده ‌است. به علاوه با توجه حجیم و سه بعدی بودن محصولات در عین زیبایی و ظرافت، و وزن‌های متفاوت برای هر سلیقه و بودجه‌ای گزینه‌های متعددی را ارائه می‌کنند. توصيه ما به شما عزيزان خريد كار ساخته شده نقره از نقره ریحانی می‌باشد.
 
 

نقره ریحانی عرضه‌کننده انواع آینه و شمعدان نقره، آینه و شمعدان عروس، شمعدان‌های کلاسیک نقره، شمعدان‌های سلطنتی، آباژور رومیزی نقره، جدیدترین ست‌های هفت سین نقره، ظروف نقره، ظروف نقره و کریستال، مجسمه و صورتک نقره، سمبل ماه تولد، گردنبد نقره، نیم ست نقره و... با قیمت‌های متفاوت و بالاترین کیفیت می‌باشد. نقره ریحانی نقره خالص با عیار 999 با وزن‌های بسیار سبک‌تر از موارد مشابه موجود در بازار تولید می‌کند. برای اطلاع از قیمت و مشاهده محصولات جدید می‌توانید به دفتر اصلی این گالری نقره در نیاوران، پاساژ نارون، طبقه چهارم واحد 412 مراجعه بفرمایید. همچنین می‌توانید محصولات این مجموعه را در اینستاگرام Reihany.silver  و سایت   www.Reihany.comدنبال بفرمایید.
 


کد مطلب: 729460

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729460/رکود-اقتصادی-ناشی-کرونا-ویروس-سال-99-سرمایه-گذاری-روی-طلا-نقره-چگونه-ارزیابی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com