پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تجمل گرایی علت تاخیر در ازدواج

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 729387
به گفته یک جامعه شناس، خانواده‌ها برای خوشبختی جوان‌ها باید تجمل گرایی را فراموش کنند.
تجمل گرایی علت تاخیر در ازدواج
به گزارش جهان نيوز، چند سالی است که در کشور ما، سن ازدواج به تاخیر افتاده که این مسئله باعث کاهش نرخ بازوری نیز شده است.

شهلا کاظمی پور افزود: یکی از دلایل اینکه جوانان خیلی دیر به فکر ازدواج می‌افتند، تجمل گرایی است. به عنوان مثال وقتی یک پسر به خواستگاری یک دختر می‌رود، در جلسه خواستگاری از ماشین و خانه و سایر دارایی‌های پسر به عنوان ملاک ازدواج نام برده می‌شود.

این جامعه شناس ادامه داد: به همین سبب، افراد تا خانه، ماشین و درآمد کافی نداشته باشند اصلا به سراغ ازدواج نمی‌روند که مسبب این مشکلات خانواده‌ها هستند.

کاظمی پور اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر جوانان به دنبال علاقه و عشق برای ازدواج هستند، اما خانواده‌ها با تفکرات تجمل گرایی باعث ایجاد کشمکش‌هایی می‌شوند که علاقه‌ها را از بین می‌رود.

وی افزود: خواسته‌های غیرعادی مانند داشتن خانه و ماشین از یک پسر جوان، مهریه سنگین، برگزاری عروسی مجلل، خرید‌های گران قیمت یا جهزیه‌های لوکس از مواردی است که در آینده باعث ایجاد اختلاف می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: خانواده‌ها باید به جای تقویت حس تجمل گرایی جوان ها، آن‌ها را به ساده زیستی تشویق کنند.

کاظمی پور درباره شروع یک زندگی زناشویی اظهار کرد: اگر دو نفر به یکدیگر علاقه داشته باشند و به دور از خواسته‌های غیرعادی بهم برسند، به مرور زمان در سایه یکدیگر رشد می‌کنند و به خانه و ماشین و سایر دارایی‌های مادی نیز می‌رسند، اما اگر در ابتدای زندگی دغدغه‌های مالی باعث ایجاد اختلاف شود، زوج‌های جوان به طلاق نزدیک می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای چشم هم چشمی و شرایط مادی را شرط ازدواج می‌دانند و اصلا به همین دلیل خواستار ازدواج هستند که این مسئله اصلا درست نیست و به مرور زمان پول عادی شده و باعث سردی رفتار می‌شود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جهان فقط تجمل گرایی مشگل جوانان هست تمام کارهای دیگر از قبیل کار و مسکن و.... و....حل شده؟