جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خدمات تزریقات در منزل با اپلیکیشن تیک طب

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب: 729346
ارائه خدمات درمانی در منزل در شمار پرطرفدارترین پیشرفت‌های سیستم پزشکی و درمانی عصر حاضر است. از جمله موارد رایج و مفید آن هم خدمات تزریقات در منزل است که از اهمیت بالایی در حفظ جان و سلامتی بیماران برخوردار است. این بخش از شاخص‌ترین خدمات پرستاری محسوب شده و روزانه روی بیماران زیادی اعمال می‌گردد.

در حالی‌که برخی افراد به‌سهولت تا مراکز ارائه این خدمات رفته و تزریقات تجویزشده را انجام می‌دهند، گروهی دیگر به دلایل مختلف قادر به حضور در این مراکز نبوده و نیازمند دریافت این خدمات در منزل هستند. در این مطلب به بررسی عوامل محدودکننده و شیوه ارائه این خدمات می‌پردازیم.
 



خدمات تزریقات در منزل و لزوم ارایه آن


شاید برای شما هم پیش آمده‌باشد که با وجود نیاز به تزریقات امکان حضور در مراکز درمانی را نداشته یا در این مورد دچار محدودیت باشید. مواردی از جمله محدودیت‌های حرکتی و گذراندن دوران نقاهت پس از بیماری‌های حاد زمینه استفاده افراد از چنین خدماتی را فراهم می‌کند. اما دریافت خدمات تزریقات در منزل تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

سیستم درمانی با آگاهی از چنین مشکلات و محدودیت‌هایی، بیش از سایرین درصدد رفع آنهاست و برای چنین مواردی گزینه‌های مفیدی را به بیماران پیشنهاد می‌کند. حضور یکی از کادر درمانی در منزل و انجام عمل تزریقات از جمله این موارد است. پرستار می‌تواند با حضور در منزل بیمار و کاهش مشکلات او این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. بدون آنکه نیاز باشد، بیمار در شرایط جسمانی مناسبی به‌سر ببرد و مجبور به خروج از منزل باشد.
 



در چه مواردی به خدمات تزریقات در منزل نیاز داریم؟


رایج‌ترین موارد درخواست برای این بخش از خدمات پرستاری در منزل مربوط به بیمارانی با مشکلات شکستگی استخوان است. وجود عوارضی چون شکستگی پا، لگن و ستون مهره، کهولت سن و معلولیت یا محدودیت‌های حرکتی نیاز به دریافت این خدمات را بارزتر می‌نماید. این موضوع خصوصاً در مورد افرادی که جابه‌جایی برای آنها می‌تواند با مشکلات فراوان یا خطراتی برای سلامتی همراه باشد؛ بیشتر صدق می‌کند. ضعف سیستم ایمنی در چنین افرادی نیز لزوم ممانعت از خروج آنها را از منزل گوشزد می‌کند و آنها را بیش از پیش به استفاده از خدمات تزریقات در منزل ترغیب می‌نماید.
 

زنان باردار در ماه‌های آخر در مورد مصرف داروهای مختلف به‌شدت محدودیت دارند و تنها زیر نظر پزشک خود مجاز به استفاده از داروهای مشخصی هستند. با این وجود در برخی موارد نیاز است تا بنابر تجویز پزشک نسبت به تزریق برخی انواع داروها اقدام کنند.


آلودگی‌ها و مشکلات تردد


از دیگر موارد محدودکننده افراد برای خروج از منزل آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ است که می‌تواند به قیمت آسیب به سیستم تنفسی یا حتی مرگ افراد تمام شود. در چنین مواردی نیز بهتراست که در صورت وجود نیاز به تزریق، این کار در منزل انجام گیرد.
بیماری‌های واگیردار و آلودگی‌های ویروسی و باکتریایی هم از جمله مشکلات افراد برای حضور در اجتماع هستند. در مورد بیمارانی که نیاز به خدمات تزریقات دارند، زمینه حضور پرستار در منزل، کاربرد اپلیکیشن پزشکی یا استفاده از خدمات پزشک در منزل را دوچندان می‌کند.


محدودیت زمان و خدمات اپلیکیشن پزشکی

 

جالب‌است، بدانید که کاربرد این خدمات به موارد ذکرشده محدود نمی‌شود. برخی افراد به دلیل مشغله زیاد فرصت کافی نداشته و نیازمند دریافت این خدمات در منزل هستند. برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن که با تجویز پزشک باید تزریقات مداوم و تکراری در دوره‌های مشخص زمانی انجام دهند نیز این سری خدمات بسیار مفید و کاربردی است. مثلاً افراد دچار سرطان، ناراحتی‌های قلبی و عروقی یا دیابت پیشرفته در صورت نیاز به تزریق در منزل یا سایر خدمات پزشکی و پرستاری می‌توانند از طریق اپلیکیشن تیک طب این خدمات را دریافت کنند.
 

آیا دریافت خدمات تزریقات در منزل به‌صرفه است؟


یکی از سوالاتی که در زمینه دریافت این خدمات مطرح می‌شود؛ برآورد هزینه آنهاست. طبعاً با محاسبات اقتصادی همراه است. با نگاهی به وضعیت ترافیک، مشکلات عبور و مرور و بار سنگین هزینه‌های ناشی از آن در اکثر شهرها درمی‌یابیم که استفاده از چنین خدماتی از هر لحاظ مقرون به‌صرفه است. آسایش و راحتی که از دریافت این خدمات در منزل نصیب کاربران آن می‌شود نیز کاملاً مشهود و با حضور در مراکز درمانی و درمانگاه‌ها غیرقابل مقایسه است.

نتیجه‌گیری

 

با یک بررسی کلی به این نتیجه می‌رسیم که دریافت خدمات پرستاری و پزشکی در منزل می‌تواند شرایط را برای بیماران در رده‌های مختلف به‌مراتب آسان‌تر و قابل تحمل‌تر نماید. از جمله مهم‌ترین موارد این فیلد کاری دریافت خدمات تزریقات در منزل است. برای مواردی با محدودیت‌های مختلف بسیار کارآمد و مفید است. بیشترین مراجعات در این مورد را بیماران مسن، معلولیت و محدودیت حرکتی و بیماران مزمن شامل می‌شوند. هرچند مشغله زیاد و محدودیت زمان نیز کاربرد این اپلیکیشن و دریافت خدمات آن را با اقبال عمومی بیشتری مواجه نموده‌است. رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شدن به بیماری‌های واگیردار از نوع ویروسی و باکتریایی نیز استفاده از این خدمات را معمول‌تر می‌نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *