جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

طرح ترافیک از ۱۷ خرداد اجرا می‌شود

يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 729316
تاکنون زمان‌های متعددی برای اجرای طرح ترافیک اعلام شده است ولی هر بار با مخالفت یکی از نهادها اجرای طرح به تعویق افتاد. عضو شورای شهر تهران می گوید طی هماهنگی ها طرح از ۱۷ خرداد اجرا می شود.
طرح ترافیک از ۱۷ خرداد اجرا می‌شود
به گزارش جهان نيوز، بعد از شیوع ویروس کرونا اجرای طرح ترافیک در روزهای پایانی اسفند متوقف شد. 
 
مدیران اعلام کردند که سیستم حمل و نقل عمومی یکی از مکان های پرخطر شیوع کروناست و بهتر است شهروندان کمتر از این سیستم استفاده کنند.

حدود یک ماه بعد از توقف طرح، مدیران تصمیم گرفتند در ۲۳ فروردین طرح را اجرا کنند اما فقط یک روز این کار انجام شد و بلافاصله ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح را لغو کرد.

بسته پیشنهادی برای اجرای طرح
بعد از اقدامات کارشناسی صورت گرفته مدیریت شهری بسته پیشنهادی را برای اجرای مجدد طرح تهیه به شورای ترافیک تهران ارسال کرد. در این بسته پیشنهادی طرح از ساعت ۸ آغاز و ساعت ۱۶ به اتمام می رسد.

در بسته پیشنهادی کارمندان می توانند رایگان وارد محدوده شود و برای برخی اقشار مثل تاکسی های اینترنتی، سرویس مدارس و ادارت و غیره هم تسهیلاتی در نظر گرفته شده و برای ساکنان محدوده طرح هم تخفیفاتی دیده شد.

مخالفت استانداری با اجرای طرح
بعد از برگزاری جلسات متعدد شورای ترافیک تهران با اجرای طرح موافقت کرد و قرار شد طرح از  ۲۹ اردیبهشت اجرا شود اما انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اجرای طرح مخالفت کرد و معتقد بود که شهروندان سوالات زیادی در این زمینه دارند.
بعد از اظهارت استاندار حناچی شهردار تهران تصمیم گرفت اجرای طرح ترافیک را به بعد از عید سعید فطر موکول کند.

غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت که طبق توافقات انجام شده و به دستور پیروز حناچی شهردار تهران و جهت رعایت بهداشت عمومی در مبارزه با شیوع بیماری کرونا، طرح ترافیک بعد از عید سعید فطر(۶ خرداد) اجرایی می‌شود.

این بار وزارت بهداشت مخالفت کرد
روز پنجم خرداد مشاور شهردار تهران دوباره اعلام کرد که حتما طرح در ۶ خرداد اجرایی می شود و مانعی هم برای اجرا نیست اما  کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه توئیتر خود گفت: نمی‌دانم منطق برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؟ کشور در وضع عادی نیست و تهران وضعیت فراز و نشیب در هفته‌های اخیر داشته و نمی‌توانیم بگوییم حتی وضعیت سفید است. 

وی ادامه داد: اولویت ما رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی است و آلودگی هوا نیست. سوق دادن مردم به سمت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند مشکلاتی در تهران ایجاد کند. بنابراین نظر وزارت بهداشت در مورد اجرای مجدد طرح ترافیک مشخص و صریح است و با آن مخالف هستیم. 

با لغو طرح ترافیک محدوده مرکزی تهران قفل شده و تردد به سختی انجام می شودو به گفته پلیس، ترافیک در محدوده مرکزی شهر افزایش یافته است.مدیران شهری می گویند با لغو طرح ترافیک سفرهای غیرضروی در مرکز شهر افزایش یافته و حتی باعث شیوع کرونا شده است.

سید مناف هاشمی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران گفت: با لغو اجرای طرح ترافیک از ۱۵ فروردین، با افزایش بار ترافیک در حوزه مرکزی تهران مواجه شده‌ایم به طوری که ترافیک از ۴۲ درصد تا ۱۶۷ درصد در برخی روزها در هسته مرکزی شهر بیشتر شده و معتقدیم که این مسئله در شیوع ویروس کرونا در حوزه مرکزی شهر مؤثر بوده است.

وی افزود: لغو اجرای طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفت که نقطه مثبت اجرا نشدن طرح ترافیک، کاهش تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو بود، به طوری‌که میزان جابه‌جایی مسافر از روزانه چهار میلیون به یک میلیون مسافر کاهش یافت، اما در همان ستاد مقرر شد پس از دو هفته از اجرای طرح ترافیک، نتایج بررسی و مجدداً برای اجرا و یا اجرا نشدن آن تصمیم گیری شود.

معاون شهردار تهران گفت: سرانجام ۱۷ اردیبهشت، وزیر کشور اختیار تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک را به شورای ترافیک تهران واگذار کرد که طی ۱۰ روز گذشته جلساتی در این خصوص با حضور شهردار تهران، نماینده وزیر کشور، رئیس شورای شهر و اعضای کمیسیون حمل و نقل و حتی رئیس ستاد کرونای تهران برگزار شد.

وی افزود: موضوع اجرای طرح ترافیک را بررسی کردیم که نهایتاً تصمیم جمعی بر این بود که اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا به نفع شهر تهران است؛ چرا که جلوی سفرهای کاذب در محدوده مرکزی شهر گرفته می‌شود.

وزارت بهداشت با اجرای طرح ترافیک از ۶ خرداد مخالفت کرد و قرار شد در این زمینه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری کند.

چراغ سبز وزیر کشور برای اجرای طرح ترافیک
رحمانی فضلی وزیر کشور در این باره گفت: در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرای طرح ترافیک به تصویب رسید. آقای رئیس‌جمهور نیز دستور دادند که بخشی از تعهد تامین ناوگان اتوبوسرانی اجرایی شود. شورای عالی ترافیک گزارشی ارائه کرد که بین ۵ تا ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ترافیک به دلیل آلودگی هوا، تراکم ترافیک در محدوده مرکزی شهر و کند شدن رفت و آمد اتوبوس‌ها و موضوعات دیگری که در شورای عالی ترافیک مورد بحث قرار گرفته بود، مورد تایید قرار گرفته است. به این ترتیب به شهردار تهران اعلام شده که از امروز منوط به اینکه به وزارت بهداشت اطمینان دهند که موارد مختلف رعایت می‌شود هرگاه که آمادگی داشته باشند می‌توانند طرح را اجرا کنند.

طرح ترافیک از ۱۷ خرداد اجرا می شود
بعد از چراغ سبز دولتی ها به اجرای طرح ترافیک مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران  از اجرای طرح ترافیک از ۱۷ خرداد خبر داد  گفت: با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا طرح اجرا می شود.

وی به ایرادات وزارت بهداشت در زمینه اجرای طرح اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مشکلات برطرف و طرح مجدداً اجرا می شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح را به شورای ترافیک تهران سپرده و طی هماهنگی قرار است از شنبه هفته آینده طرح ترافیک در پایتخت اجرا شود.

وی تاکید کرد: در شرایط خاص مانند کرونا، تصمیمات را ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گیرد و ما هم در این زمینه تابع آنها هستیم. 

بر اساس این گزارش، تاکنون چندین زمان برای اجرای طرح ترافیک اعلام شده است ولی اجرای آن هر بار به تعویق افتاد اما این بار دولتی ها هم برای اجرا چراغ سبز نشان داده واعلام کردند تصمیم گیری با شورای ترافیک است و مدیران شهری هم می گویند از هفته آینده طرح در تهران اجرا می شود.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسامی و پلاک ماشین کارمندان دولتی را از دستگاه های اجرایی بگیرید و ورود و خروج یکبار آنها به محدوده طرح ترافیک را آزاد نمایید و برای بقیه مردم طرح مانند قبل از ۶ صبح تا ۱۸ عصر اجرا شود
Iran, Islamic Republic of
زوری زوری می‌خواهند طرح را اجرا کنند. تنها هدفشان کسب منافع مالی بیشتر برای شهرداری است.