کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قلعه‌نویی: کدام ۱۰ میلیارد؟ مذاکرات به بحث مالی نرسید

11 خرداد 1399 ساعت 11:18

من تحت قرارداد باشگاه بودم هرچند می‌توانستم سپاهان را رها کنم و به تیم‌ملی بروم، اما در شأن و شخصیت خودم نمی‌دیدم که این کار را انجام دهم.


به گزارش جهان نیوز، جزء مربیانی است که در هر بار گفت‌وگو می‌توان نکات جدید و خواندنی را از زبانش شنید، هرچند صراحت بیانش از قدیم زبانزد بوده و چه‌بسا همین صراحت کلام و گفتارش در بسیاری از موارد هم دردسرهای زیادی را برای وی ایجاد کرده است. این‌بار اما به‌بهانه تعطیلی موقت رقابت‌های لیگ و ماجراهایی که کرونا بر سر فوتبال آورد به‌سراغ سرمربی سپاهان رفتیم و درباره بسیاری از مسائل حال و گذشته با او صحبت کردیم.

از ابتلای امید نورافکن به کرونا آغاز کنیم، هرچند برخی اعتقاد دارند که شاید جواب آزمایشاتی که می‌آید حقیقت نداشته باشد و تیم‌ها به دروغ می‌گویند که کرونا گرفته‌اند.
نمی‌دانم دوستان چه افکاری دارند و این موضوع به خودشان برمی‌گردد، ولی ما براساس سلامت و بهداشت جامعه و سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان وظیفه داریم پروتکلی که تدوین شده که البته ناقص هم هست را انجام دهیم. واقعا برایم جای تعجب است که چرا آدم‌ها این حرف‌ها را می‌زنند، این در‌حالی است که ما از فروردین‌ماه چندین‌بار تست کرونا داده‌ایم و این‌بار هم بعد از اضافه شدن بازیکنان تست اولیه دادیم و تمرینات را آغاز کردیم. البته با آمدن پاسخ آزمایش‌ها، تست دو بازیکن مثبت اعلام شده و به‌همین‌دلیل تمرینات‌مان را بلافاصله تعطیل کردیم تا دیروز که دوباره تمامی اعضای تیم تست کرونا دادند.

در همین بین متاسفانه تست کرونای امید نورافکن مثبت اعلام شده و منتظریم تا پاسخ تست سایر بازیکنان نیز به ما اعلام شود و بعد از آن درخصوص ادامه تمرینات با تیم پزشکی‌مان به مشورت و تصمیم‌گیری بپردازیم. به‌نظر من در این‌طور مواقع دیگر همه‌چیز دست تیم پزشکی است که به برنامه‌ریزی بپردازند یعنی بعد از اینکه تمامی جواب‌های آزمایش بازیکنان آمد این اقدام را انجام داده و شاید باز هم تمرینات را به‌صورت انفرادی انجام دهیم چون برای ما از همه‌چیز مهم‌تر، سلامت مردم، بازیکنان و خانواده‌های کادر و بازیکنان هستند. به همین دلیل تعجب می‌کنم که چرا برخی این حرف‌ها را می‌زنند. آزمایشگاه که دیگر دروغ نمی‌گوید، من نمی‌دانم شاید آزمایشگاه آنها دروغ می‌گوید.

روزجمعه حمیداوی، مالک باشگاه شهر‌خودروی مشهد در صحبت‌هایی که با پیروانی، سرپرست پرسپولیس داشت به‌صراحت اعلام کرد برای به‌خطر نیفتادن جان اهالی فوتبال موافق است بدون برگزاری ادامه رقابت‌ها، پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند.
آقای حمیداوی نظر خودش را گفته و ما هم نظر خودمان را می‌گوییم بالاخره در این خصوص هرکسی یک نظری دارد، اما برایم جای تعجب است که برخی‌ها حرف‌های دیگری می‌زنند چون در داستان کرونا یک همیتی بین مردم و کادر درمان و پزشکی به‌وجود آمد. الان هم همه زحمت می‌کشند تا این بیماری در جامعه از بین برود، اما یک‌سری حرف‌هایی مطرح می‌شود که واقعا توهین‌آمیز است مخصوصا به آن آزمایشگاهی که برای تیم ما زحمت می‌کشد و توهین به کادر پزشکی البته شاید از این آدم‌ها چنین حرف‌هایی جای تعجب نباشد! بازهم تاکید می‌کنم از همه‌چیز برای ما مهم‌تر سلامت بازیکن و خانواده آنهاست و ما براساس دستورالعمل‌هایی که داده شده رفتار می‌کنیم و این‌بار هم تا متوجه شدیم تست دوبازیکن مثبت اعلام شده، پنج دقیقه بعد تمریناتمان را تعطیل کردیم.

به‌نظر شما الان تکلیف چیست و باید برای لیگ چه سرنوشتی را تعیین کرد؟ برخی از لیگ‌های اروپایی تعطیل کردند اما برخی دیگر مثل آلمان کار را از سر گرفتند.
این بیماری همه‌گیر است و نمونه آن در دنیا تجربه نشده است پس براساس رفتار کشور و امکاناتی که در کشور هست باید رفتار کرد و تصمیم گرفت. مگر زیرساخت‌هایی که آلمان دارد را فوتبال ما دارد؟ قطعا این امکانات را نداریم. تازه سپاهان یکی از تیم‌هایی است که تقریبا از نظر زیرساخت از تیم‌های خوب کشور محسوب می‌شود، اما این مشکلات برای ما هم کم نیست ضمن اینکه هزینه تست‌ها و اتفاقات جانبی مربوط به کرونا بالاست و برای ما هم هزینه‌بر است و تامین منابع مالی هم سخت است، اما مهم‌تر از آن سلامت بازیکنان و خانواده‌هایشان است.

بالاخره آنها بچه دارند یا با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند و خدایی نکرده اگر اتفاقی بیفتد چه‌کسی پاسخگو خواهد بود؟ در همین تمرینات تیم‌ها هزار و یک برخورد و درگیری پیش می‌آید. جالب است که الان می‌گویند بازی‌های دوستانه هم لغو شود، این تصمیم چه منطق فنی‌ای دارد؟ آن‌هم بعد از سه ماه تعطیلی و حالا هم می‌گویید بدون بازی تدارکاتی آماده بازی‌های رسمی شوید. به‌نظر من باید به مردم واقعیت را گفت. انتهای برگزاری مسابقات چیست؟ آن را به مردم و تیم‌ها بگویید تا تیم‌ها یک تصمیم‌گیری واحد کنند، آن‌وقت هرچه اتفاق افتاد با تصمیم تیم‌ها بوده است، هرچند برای من هنوز جای تعجب دارد که چنین حرف‌هایی زده شده و این اتفاقات می‌افتد.

گفته می‌شود دروازه‌بان‌تان (نیازمند) برای فصل بعد راهی پرسپولیس خواهد شد. این در‌حالی است که خودش می‌گوید با سپاهان قرارداد دارد.
پیام، بازیکن بزرگی است و همه تیم‌ها دوست دارند بازیکن بزرگ داشته باشند مگر این اتفاق بدی است؟ اما در این شرایط بعید است اتفاق خاصی بیفتد البته در کل چون اخبار را پیگیری نمی‌کنم از این موضوع بی‌خبر هستم که آیا پیشنهاد داده‌اند یا مذاکره شده است، اما پیام، هم بازیکن بااخلاقی است و هم یک انسان منطقی، حتما بهترین تصمیم را می‌گیرد. درمجموع فکر نمی‌کنم او چنین بازیکنی باشد که الان به این مسائل فکر کند و فعلا هم تمرکزش را برای موفقیت سپاهان گذاشته است.

چند روز پیش هم قهرمانی استقلال در فصل هشتم لیگ برتر دوباره روی بورس اخبار بود، از این جهت که برخی‌ها مدعی شده بودند که استقلال با تبانی قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به‌دست آورده است.
خواهش می‌کنم از شما که وارد این صحبت‌ها نشوید و اصلا در شأن و شخصیت من هم نیست که بخواهم پاسخی بدهم و به این موضوع ورود کنم. با این حال برایم جای تعجب و سوال است چرا باشگاه استقلال نسبت به این مساله بی‌تفاوت بود و آنها باید نسبت به این موضوع موضع می‌گرفتند، اما به هر حال ما هم از طریق وکیل‌مان و به‌صورت قانونی پیگیر این ادعاهای واهی مطرح شده دوستان هستیم.

 البته در برنامه تلویزیونی که در عید پخش شد هم به‌خاطر توهین به تاریخ باشگاه استقلال صدای هواداران این تیم درآمد و عجیب اینکه شکایتی هم از طرف باشگاه صورت نگرفت.
بالاخره آقای سعادتمند باید جوابگوی این مسائل باشد، اما خوشبختانه در همان زمان یک همیت و اتحاد بین پیشکسوتان استقلال به‌وجود آمد. در واقع اگر مدیریت یک مقدار قصور کرد اما پیشکسوتان پاسخ خوبی به این توهین داده و نشان دادند در مواقعی که لازم باشد، می‌توانند متحد شوند.

به تیم‌ملی برسیم. در‌حالی که نام شما و دایی برای سرمربیگری تیم‌ملی نهایی شده بود اما به ناگهان اسکوچیچ هدایت این تیم را برعهده گرفت. بعد از گذشت چند ماه نمی‌خواهید در این مورد شفاف‌سازی انجام دهید. فکر نمی‌کنید در این بین در حق گزینه ایرانی جفا شد؟
درخصوص بنده که چندین نوبت دوستان به اصفهان آمده و مذاکرات را انجام دادیم که آقای علی‌نژاد هم صحبت‌هایی را انجام دادند. در رابطه با خودم می‌گویم جفایی صورت نگرفت.

پس با ورود علی‌نژاد به این موضوع یعنی وزارت ورزش هم شما را برای مربیگری تیم‌ملی انتخاب کرده بود. پس چرا این اتفاق نیفتاد؟
من این موضوع را به باشگاه واگذار کردم آنها جلسه‌ای با حضور بهاروند و علی‌نژاد برگزار کرده و صحبت‌هایی انجام دادند که در نتیجه جمع‌بندی‌شان این بود که در سپاهان بمانم. من به هرحال تحت قرارداد باشگاه بودم هرچند می‌توانستم سپاهان را رها کنم و به تیم‌ملی بروم، اما در شأن و شخصیت خودم نمی‌دیدم که این کار را انجام دهم.

شاید برخی آدم‌ها برای رسیدن به اهدافشان، دست به هر کاری بزنند که اتفاقا یک نفر هست برای اینکه جایگاهی پیدا کند هرکاری می‌کند اما من چنین آدمی نیستم. به هرحال خیلی منطقی با این قضیه برخورد کردم. خیلی هم دوست داشتم به مملکت کمک کنم. حالا شانس ما بود که این اتفاق نیفتاد مثل دفعه قبل که در بدترین شرایط تاریخ فوتبال ایران سرمربی تیم‌ملی شدم که بدون باخت و شکست دادگاهی‌مان کردند و این‌بار هم شرایط با اینکه شرایط خوبی نبود، اما می‌توانستم به تیم‌ملی کمک کنم.

چه‌کسانی و چرا این رفتار را با شما کردند؟
در هر صورت آن دادگاه و رفتاری که با من شد ماحصل تفکرات یک‌سری آدم‌ها بود به‌خصوص یک نفر که می‌خواست یک فضایی به‌وجود بیاورد که ما از استقلال دور شویم چون با حضور من در استقلال خیلی‌ها به اهداف‌شان نمی‌رسیدند. شما سر همه را کلاه بگذارید، نمی‌توانید سر خدا را هم کلاه بگذارید و باید در دادگاه الهی بابت اعمال‌تان جواب پس دهید. هر کاری کنیم درنهایت باید در یک فضای یک‌متر‌و‌نیمی بخوابیم و براساس اعمال‌مان در عالم برزخ و هم در روز محشر جایگاه‌مان مشخص می‌شود؛ دیگر این موضوع را که همه قبول دارند.

در آن زمان آدم‌هایی بودند که اول می‌خواستند مرا از استقلال دور کنند و دوم اینکه در تیم‌ملی به من ضربه بزنند. آن زمان هم قدرت داشتند و هم میکروفن و هم قلم. در واقع هفت هشت ده نفر بودند که باید یک روز در دادگاه الهی جواب پس بدهند. هرچند بعید است اصلا آنها به این مسائل اعتقادی داشته باشد. اما این مسائل وجود دارد و باید یک روزی هم جواب پس داد. برای حضور در تیم‌ملی در این سری هم با دوستان در هیات‌مدیره سپاهان صحبت کردم و درنهایت براساس تعهدی که داشتیم کارمان را انجام دادیم، شاید در دنیا کسی این کار را نکند چون هر مربی دوست دارد به تیم‌ملی کشورش کمک کند. الان هم برای اسکوچیچ بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و ان‌شاءالله موفق باشد.

با همه این اوصاف به‌نظر می‌رسد هنوز از یک‌سری جریانات در گذشته ناراحت و دلخور هستید!
شما ببینید همه چیزی که خدا به انسان می‌دهد را خودش می‌گیرد به‌جز یک چیز و آن هم اعمال انسان است و ما باید با اعمال‌مان حساب کتاب پس بدهیم. آن آدم‌هایی که در آن سال‌ها آن کارها را کردند یقینا عاقبت‌شان را هم می‌بینند چون به هر حال بخشی از دار مکافات در همین دنیاست و اگر خیلی زرنگ باشند و در این دنیا به مکافات نرسند در آن دنیا باید در محضر خدا حساب کتاب الهی پس بدهند البته این قضیه شامل همه انسان‌ها ازجمله خود من هم می‌شود و همه یک روز در دادگاه الهی باید سوال و جواب پس بدهیم.

دوستان در این چند سال به من خیلی بد کردند در‌صورتی‌که برنامه‌هایی که ما داشتیم و شرایطی که به‌وجود آوردیم تیم‌ملی را راه‌اندازی کردیم و برنامه‌های مفصلی را تدارک دیدیم اما آقایان جلسات هفتگی و میکروفن و قلم داشتند. ما در بازی با کره‌جنوبی در بدترین شرایط آب و هوایی که سیل به راه افتاد، بهترین بازی را انجام دادیم. در آن دو ساعت بازی که زمین پر از آب شده بود حسن رودباریان حتی به زمین هم نخورد و می‌‌توانستیم در ۹۰ دقیقه یا ۱۲۰ دقیقه بازی را ببریم که کار به ضربات پنالتی کشید و همه می‌دانند ضربات پنالتی شانس است و جالب که مهدوی‌کیا اولین پنالتی عمرش را در ضربات پنالتی خراب کرد، اما به این مسائل کاری ندارم و عجیب اینکه همان آدم‌هایی که ما را دادگاهی کردند در دوره بعدی که مربی‌شان در همان مرحله و مقابل کره‌جنوبی حذف شده بود، او را قهرمان ملی خطاب کردند.

این خیلی جالب است که ما در بدترین شرایط تاریخ فوتبال که فدراسیون فوتبال مسئول نداشت و تعلیق شده بود و بعد دو گروه سیاسی به‌جان هم افتادند چنین نتایجی را به‌دست آوردیم، اما ما را دادگاهی کردند ولی چهار سال بعد با آن همه هزینه، در همان مرحله حذف شدند و مربی را قهرمان ملی کردند؛ بعد به نظر شما این آدم‌ها وجدان دارند؟ به‌نظر من که چیزی به‌نام وجدان و حتی خدا را نمی‌شناسند که این کارها را می‌کنند؛ یکی را دادگاهی کرده و یکی را قهرمان ملی. ما در بدترین شرایط به مملکت خدمت کردیم و یکی دیگر در بهترین شرایط که حتی رئیس‌جمهور هم پای کار آمد در همان دور حذف شدند، اما او را تا حد قهرمان بالا می‌برند، ما باب میل آقایان نبودیم و آن بلا را سر من آوردند و یک روز باید جواب پس بدهند، دیر و زود دارد اما دادگاه الهی سوخت و سوز ندارد.

گفته می‌شد یک گزینه داخلی برای سرمربیگری تیم ملی ۱۰ میلیارد تومان از فدراسیون خواسته است. این موضوع که به شما ارتباطی نداشت؟
برای ما اصلا به مباحث مالی نرسید، فقط این بحث بود که سرمربی تیم‌ملی شوم یا نشوم که درنهایت کارخانه فولاد مبارکه سپاهان بیانیه‌ای صادر کرد که در آن با حضور من در تیم‌ملی مخالفت کردند.

برای فصل آینده‌تان تصمیمی گرفته‌اید؟ گویا قرار‌داد‌تان با سپاهان به پایان می‌رسد.
الان در این مقطع تمام تمرکزم را برای موفقیت سپاهان گذاشتم و با همه وجود در اختیار سپاهان هستم، بعد ببینیم خدا چه می‌خواهد، هرچند قرارداد من در پایان امسال به پایان می‌رسد و باشگاه سپاهان می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد و از سوی دیگر من هم باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنم.

نورافکن کرونا گرفت، نیازمند و میرزایی تکذیب کردند
دیروز اخباری درباره ابتلای سه بازیکن تیم سپاهان به کرونا منتشر شد. ابتدا صحبت از مبتلاشدن امید نورافکن به این بیماری شد که البته از آنجا که خودش منتشر‌کننده خبر در اینستاگرامش بود نیازی به پیگیری برای صحت ماجرا نبود و مشخص شد بازیکن ملی‌پوش سپاهان دچار این بیماری شده است. او در واکنش به این مساله نیز تاکید کرد که جای نگرانی نیست و بعد از دو هفته با پشت‌سر گذاشتن این بیماری به تمرینات باز خواهد گشت.

بعد از نورافکن نوبت به پیام نیازمند رسید که نامش به‌عنوان بازیکنی که کرونا گرفته، منتشر شود اما دروازه‌بان جوان و کارآمد اصفهانی‌ها خیلی سریع به انتشار این خبر واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد. رضا میرزایی دیگر بازیکن سپاهان بود که از ابتلایش به بیماری کرونا اخبار نسبتا رسمی منتشر شد، با این حال او نیز تاکید کرد که تستش مثبت نشده و خبرهای منتشرشده فقط یک شوخی است!

با این حال اخبار تایید نشده از اصفهان حاکی از آن بود که غیر از نورافکن، یک بازیکن دیگر این تیم هم دچار بیماری کرونا شده است و از آنجا که پیش از این نیز تست دو عضو این تیم مثبت شده بود فعلا تمرینات زردپوشان به حالت تعلیق درآمده است.

جالب اینکه دیروز مدیر روابط‌عمومی باشگاه سپاهان اعلام کرد پس از انجام آزمایش‌های مجدد، آزمایش چهار نفر از اعضای تیم فوتبال سپاهان مثبت اعلام شده است اما علی ربیعی، پزشک سپاهان در مصاحبه‌ای دیگر گفت که ابتلای چهار نفر صحت ندارد و آمار اعضای تیم به‌طور قطعی، سه نفر است. وی تاکید کرد: «نتایج تست‌های ارسالی نشان می‌دهد فقط تست نورافکن مثبت شده و مابقی تست‌های بازیکنان منفی است. البته تست PCR یک بازیکن در مرحله اول مثبت شد که نام این بازیکن را بدون اجازه او و باشگاه نمی‌توانم رسانه‌ای کنم.»

منبع: فرهیختگان


کد مطلب: 729289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/729289/قلعه-نویی-کدام-۱۰-میلیارد-مذاکرات-بحث-مالی-نرسید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com