پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

رهبر طالبان به کرونا مبتلا شد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 729237
یک نشریه آمریکایی به‌تازگی گزارش کرده که «هبت‌الله آخند زاده» رهبر طالبان به کرونا مبتلا شده و ملایعقوب پسر ملاعمر رییس‌موقت این گروه شده است.
رهبر طالبان به کرونا مبتلا شد
به گزارش جهان نيوز، نشریه آمریکایی فارن پالیسی گزارش داد رهبران ارشد طالبان به کرونا مبتلا شده و در حال حاضر پسر ملا عمر، بنیانگذار طالبان به عنوان رئیس موقت این گروه را رهبری و هدایت می‌کند.

«آنتونیو گتوزی»‌ از کارشناسان موسسه خدمات متحد سلطنتی در این باره گفت: «هبت الله آخندزاده» برای هفته‌ها در جلسات این گروه حضور نداشته و در حال حاضر سراج الدین حقانی معاون ارشد شبکه حقانی به صورت موقت جایگزین وی شده است.

وی افزود: به احتمال زیاد سراج الدین حقانی نیز به کرونا مبتلا شده و با حضور وی برای سازماندهی جلسات سایر رهبران ارشد این گروه را نیز مبتلا کرده است. 

به گزارش فارن پالیسی، یکی از مقامات وزارت اطلاعات افغانستان تایید کرد که برخی از اعضای رهبری طالبان به کرونا مبتلا شده‌اند، اما مشخص نیست که آیا آخند زاده رهبر این گروه نیز ویروس کرونا گرفته باشد.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: یکی از فرماندهان ارشد طالبان اذغان کرده که پسر ملاعمر، ملایعقوب در حال حاضر عملیات طالبان را رهبری می‌کند.

بر اساس این گزارش، بیماری رهبران طالبان در مقطع بسیار حساسی رخ داده که صلح افغانستان به مراحل مهمی رسیده و هرگونه اختلاف در رهبری این گروه به شدت گفت‌وگوهای این گروه با دولت افغانستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ملایعقوب پس از مرگ پدر وی یعنی ملا عمر که برای 2 سال توسط اعضای این ارشد این گروه از سایر پنهان نگهداشته شده بود، توانسته طی سالیان گذشته قدرت خود را در میان طالبان تثبت کند. 

پس از مرگ پدر، ملایعقوب به عنوان رئیس کمیسیون نظامی در 15 ولایت افغانستان منصوب شده و طی هفته‌های اخیر وی قدرت نظامی خود را به 28 ولایت گسترش داده است. 

به گزارش فارن پالیسی، ملایعقوب در میان فرماندهان نظامی طالبان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و این افراد از رهبری وی حمایت می‌کنند. ملایعقوب رابطه بسیاری خوبی با عربستان سعودی که حامی صلح افغانستان است از سالیان دور داشته و این اعتقاد وجود دارد که عربستان به وی برای تثبیت قدرت کمک مالی فراوانی کرده است و از سوی دیگر ملایعقوب رابطه خوبی با دولت و سازمان اطلاعات افغانستان داشته و بارها تلاش کرده تا روند صلح از قطار خود خارج نشود. 
برچسب ها: کرونا طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شتيل بگير خوبي است بعد ميتركونه
Iran, Islamic Republic of
انشاالله سقط میشود