پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

۴ سرکرده داعش در نزدیکی بغداد کشته شدند

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 728919
یک نیروی مشترک از نیروهای امنیتی و ارتش عراق موفق شد، چهار سرکرده مهم و تحت تعقیب داعش را طی یک عملیات ویژه در نزدیکی پایتخت این کشور نابود کند.
۴ سرکرده داعش در نزدیکی بغداد کشته شدند
به گزارش جهان نيوز، ارتش عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در نزدیکی پایتخت این کشور، چهار سرکرده مهم داعش را به هلاکت رسانده است.

به نوشته پایگاه خبری «السومریه»، سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی مشترکی از ارتش و سایر سرویس‌های امنیتی این کشور، روز گذشته در منطقه «العناز» در جنوب غرب بغداد با دستور و پیگیری «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح این عملیات را انجام دادند.

وی بدون اشاره به هویت دقیق افراد کشته شده، تنها اعلام کرد که این عملیات به کشته شدن 4 تروریست از جمله شخصی به نام «ابوصهیب» منجر شد. 

پیشتر، برخی از منابع آگاه نزدیک به سازمان الحشد الشعبی عراق درباره جزئیات این عملیات اعلام کردند که شب گذشته طی یک عملیات به فرماندهی ارتش، نیروهای الحشدالشعبی یک تیم از فرماندهان داعش را در حاشیه فلوجه هدف قرار داد که به کشته شدن چهار فرمانده اصلی این گروه که سابقا بعثی بودند، منجر شد.

بنا بر این گزارش، این عملیات در منطقه مابین ابوغریب در جنوب بغداد و بادیه فلوجه صورت گرفته و تروریستهای مذکور در حال نفوذ به ابوغریب بودند تا این منطقه را برای انجام حملات جدید تروریستی اماده و مورد بررسی قرار دهند.

اسامی افراد کشته شده در ادامه می‌آید:

١. «خالد مهاوش شحاذة» ملقب به «ابو محمد» معاون والی داعش در شهر فلوجة 

٢. «مخلص خمیس منفی» ملقب به «ابو صهیب» مسئول کل نظامی داعش در شهر فلوجة و حومه آن. از جمله جنایات وی حمله به منزل یک خانواده اهل سنت در فلوجه و قتل عام فجیع آنها به جرم همکاری با ارتش عراق است.

٣. «رائد عبد علوان» ابوخطاب ملقب به «بلال» فرمانده داعش در منطقه زوبع. وی مسئول ترور یک افسر سازمان مبارزه با تروریسم ارتش عراق و کل اعضای خانواده اش در منطقه ابوغریب بغداد در سال ۲۰۱۴ بود.

۴. در مورد سرنوشت و هویت فردا چهارم هنوز خبری منتشر نشده است.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود، در پی کشته شدن این تیم از سرکرده‌های داعش، عناصر این گروه تروریستی در حمله‌ای انتقام‌جویانه، به مقر لشکر ۱۷ ارتش عراق حمله کردند و خساراتی وارد آوردند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تروریست‌های داعش مورد حمایت رژیم کودک کش صهیونیستی و هم پیمانانش خطری برای منطقه خاورمیانه و جهان محسوب می‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
تروریست‌های داعش مورد حمایت مدعیان دروغین حقوق بشر به رهبری آمریکا خطری برای سوریه، لبنان، عراق، یمن، افغانستان، لیبی، منطقه خاورمیانه و جهان محسوب می‌شوند.
Iran, Islamic Republic of
هدف آمریکا جنایتکار شماره یک در عراق، سوریه و منطقه کمک، حمایت و پشتبانی از تروریست ها در سوریه، عراق، منطقه، حمایت از امنیت اسرائیل جنایتکار شماره یک است
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
آیا واشنگتن با داعش و القاعده در ارتباط است؟
واشنگتن ازسال 2011 تاکنون از داعش و القاعده درسوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، لیبی، منطقه خاورمیانه و جهان در ارتباط است.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۱۴ تاکنون به رهبری آمریکا از داعش درسوریه وعراق کمک، حمایت و پشتیبانی می کند