جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرمانده ستاد ملی کرونا در تهران تشریح کرد:

حیرت و خوشحالی رئیس‌جمهور از تجهیز فوری نقاهتگاه ایران‌مال

چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 728910
علیرضا زالی در آیین تجلیل از قهرمانان و فعالان مرکز سلامت ایران‌مال از حیرت حسن روحانی بابت تجهیز 3 روزه نقاهتگاه 3هزار تخت‌خوابی ایران‌مال سخن گفت و تاکید کرد که رئیس‌جمهور دستور داده است تا این موفقیت‌ها تبلیغ شود و به گوش مردم رسانده شود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی بازار بزرگ ایران، مراسم تکریم و پاسداشت مدافعان سلامت فعال در نقاهتگاه ایران‌مال (ویژه کرونا)، با حضور  بیش از ۲۰۰ نفر از پرستاران، پزشکان و نیروهای جهادی و خانواده‌های آنها برگزار شد.

حسین فرزانه مسئول نقاهتگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا، علیرضا زالی فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، فرهاد حمزه‌زاده رئیس بیمارستان میلاد و کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بخشی از مهمانان این مراسم بودند.

نادر توکلی معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا یکی از سخنران‌های این مراسم بود. او گفت: هفته‌های گذشته در دوران مدیریت کرونا بودیم اما امروز تعداد بیماران بدحال تهران به‌شدت کم شده است و شرایط نسبتا آرامی را پشت سر می‌گذاریم اما در عین حال مراقبت‌ها باید انجام شود.

وی گفت: باید از این روحیه جهادی و نمایش استعدادها و خلاقیت‌ها در دوران مبارزه با کرونا تشکر کنم. اجرای مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی و نقش‌آفرینی درست آن در بحبوحه کرونا، ستودنی است.
 

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، مهمان ویژه آیین تجلیل از قهرمانان سلامت بود. او گفت: کاری که ایران‌مال در تجهیز نقاهتگاه انجام داد باید به عنوان یک الگوی بی‌بدیل مدیریتی دیده شود چون این الگو قابل سرایت به بخش‌های دیگر و حتی کشورهای مختلف است. در گزارشی به رئیس‌جمهور از تجهیز فوری نقاهتگاه ایران‌مال در کمتر از 72 ساعت گفتم که با حیرت و البته خوشحالی دکتر روحانی همراه شد و دستور داد چنین اقداماتی بصورت گسترده تبلیغ شود تا مردم بزرگی کار و اراده ایرانی را ببینند.

وی افزود: ایران‌مال فقط نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا نبود بلکه توانست در کمترین زمان ممکن، امکانات و تجهیزات یک بیمارستان پیشرفته را فراهم کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، ۷۷ درصد از بیماران بستری در نقاهتگاه ایران‌مال از شرایط بهداشت روانی این مرکز، رضایت کامل داشتند. همچنین ۸۵ درصد از مردم تهران، این اقدام ایران‌مال را تحسین کردند.
 

علی انصاری رئیس هیئت‌مدیره بنیاد خیریه تات در ادامه این مراسم سخنرانی کرد. او گفت:

کرونا دو نعمت امنیت و سلامت را هدف قرار داد و نشان داد که دیگر قوی و ضعیف یا سیاه و سفید نمی‌شناسد.  نباید پدیده‌ای مثل کرونا را دست کم گرفت. برخی از کشورهای خارجی و اروپایی و آمریکایی آن را دست کم گرفتند و امروز با آسیب‌های جدی آن مواجهند.

انصاری اضافه کرد: اگر مشارکت مردم و همیاری آنها نباشد در هیچ کاری نتیجه نخواهیم گرفت. اگر دولت از مردم و بخش خصوصیِ توانمند و دلسوز خود کمک و مشارکت نخواهد، موفق نخواهد شد. در اقتصاد هم همینطور است؛ اگر به بخش خصوصی شناسنامه‌دار و عاشق ملت و دولت بها دهیم، از بحران اقتصادی نیز عبور می‌کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره بنیاد خیریه تات از انتقال زیرساخت‌های شبکه بهداشت و درمان به فضای مجازی و استارتاپی گفت و تأکید کرد: حاضرم در این حوزه نیز سرمایه‌گذاری کنم تا همچنان حامی دولت و شبکه درمان کشور باشم.
 

انصاری ادامه داد: ما آمادگی تجهیز ۳۰ هزار تخت بیمارستانی برای مقابله با کرونا داشتیم. بعد از راه‌اندازی نقاهتگاه ایران‌مال به تجهیز بازار موبایل و بازار مبل یافت‌آباد هم فکر می‌کردم اما خدا را شاکرم که شیوع کرونا در کشور کاهشی شد.

وی افزود: من ایران‌مال را برای خوشحالی مردم ساختم اما در ناراحتی‌ها نیز همراه آنها هستم. اینجا و در حضور آقای نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور می‌گویم که ایران‌مال امکان اسکان یک میلیون نفر در شرایط بحرانی کشور را دارد. ما در هر شرایطی آماده ارائه خدمت به مردم هستیم.

انصاری در پایان تأکید کرد: امیدوارم این مراسم، مقدمه جشن رهایی از کرونا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *