پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

رئیس مجلس برای تحقق شفافیت باید تعهد بدهد

سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۳
کد مطلب: 728851
منتخب مردم مشهد در مجلس یازدهم گفت: رئیس مجلس باید از توان و نفوذ خود برای اصلاح مجلس حداکثر استفاده‌ را داشته باشد.
رئیس مجلس برای تحقق شفافیت باید تعهد بدهد
به گزارش جهان نيوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: سفارش حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) به مسئولین این است که «و ان عملک لیس لک بطعمه و لکنه فی عنقک امانه» همانا پست و مقام برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی بر گردن تو است.

وی با بیان اینکه از دو زاویه می‌توان ریاست مجلس آینده  را  تحلیل کرد، افزود: ریاست مجلس به معنای ریاست بر قوه نیست بلکه به معنای ریاست و مدیریت جلسات قوه است.

قاضی ‌زاده ادامه داد: در بسیاری از کشورها رئیس مجلس را سخنگوی مجلس می‌نامند؛ لذا ریاست مجلس حق ندارد به جای نمایندگان تصمیم بگیرد و اختیارات رئیس مجلس باید کنترل و محدود شود.

این منتخب مجلس یازدهم همچنین عنوان کرد: به جای حرف زدن از اسامی از این حرف بزنیم که هر فردی رئیس مجلس می‌شود باید این تعهدات را بدهد که شفاف‌سازی هزینه‌های اجرایی مجلس، قراردادها، ساخت و سازها و غیره انجام می‌شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: شفاف‌سازی رویه‌های تقنینی در مجلس مثل شفافیت آراء؛ شفاف شدن هدایا؛ شفاف شدن میهمانان کمیسیون‌ها؛ شفاف سازی توصیه نامه‌ها و غیره؛ لذا رئیس مجلس باید از توان و نفوذ خود برای اصلاح مجلس حداکثر استفاده‌ را داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حرفهای قاضی زاده جنبه شعاری دارد ..............
Iran, Islamic Republic of
....