سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۱۰

پیام امیر قطر و سلطان عمان از طرف آمریکا برای ایران/ پاسخ حسن روحانی به امیر قطر چه بود؟

سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 728846
مقامات آمریکایی از طریق امیر قطر و سلطان عمان به ایران پیام هشدار دهنده ارسال کرده اند تا از حرکت نفتکش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا جلوگیری کنند.
پیام امیر قطر و سلطان عمان از طرف آمریکا برای ایران
به گزارش جهان نيوز، سعدالله زارعی کارشناس مسایل منطقه و بین الملل در سرمقاله امروز کیهان خبر از پیام هشدار دهنده آمریکایی ها داد و نوشت:

آمریکایی‌ها از روز اول، حرکت نفتکش‌های ایران از بندر شهید رجایی واقع در سواحل بندرعباس را زیر نظر داشتند و هشدار هم دادند و چند نفر از جمله امیر قطر و سلطان عمان را واسطه کردند تا ایران متقاعد شود این اقدام با واکنش قطعی ارتش آمریکا مواجه می‌گردد .

این کارشناس امور بین الملل در ادامه افزود:  ارتش آمریکا با اعزام چندین ناو جنگی و ناوشکن و سایر تجهیزات نظامی به دریای کارائیب»- ذیل عنوان دروغین مبارزه با مواد مخدر- سعی کرد واقعی بودن تهدید را به جمهوری اسلامی گوشزد نماید اما ایران از یک طرف از طریق همین واسطه‌ها و نیز بصورت اعلام عمومی به تهدیدات آمریکا قاطعانه پاسخ داد و از طرف دیگر تمهیدات نظامی را برای واکنش در نظر گرفت و طرف آمریکایی را هم بطور کلی از ابعاد آن در منطقه آگاه کرد.

سرمقاله نویس کیهان با اشاره به پاسخ های صریح و قاطع ایران به پیام های هشدار آمیز آمریکاییان تصریح کرد: آخرین مورد آن از طریق حجت‌الاسلام روحانی در تماس با امیر قطر به طرف آمریکایی منتقل گردید و حتمی بودن واکنش نظامی ایران برای طرف آمریکایی جا افتاد و لذا نفتکش‌ها در زیر دید تجهیزات وسیع آمریکایی از دریای کارائیب عبور کردند و برخی نیز در حال عبور و پهلوگیری در سواحل ونزوئلا هستند و در واقع از این طریق دکترین ۱۹۷ ساله امنیتی آمریکا- موسوم به دکترین مونروئه- دفن شد و از بین رفت. هنوز مقامات و رسانه های منطقه و بین الملل نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
استکبارتحقیرشد مستضعف پیروزشد
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
ما بنزین رو میفروشیم و آمریکا هم هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
Iran, Islamic Republic of
امریکا و ایادیانش سگ کی باشن؟
پسر مشهدی
Iran, Islamic Republic of
چقدر یاد این جملات افتادم....
همون‌طور که شکوه و جلال تایتانیک مانع از غرق شدنش نشد، شکوه ظاهری امریکا هم مانع از غرق شدنش نخواهد شد و امریکا غرق خواهد شد.
Germany
امیر قطر و سلطان عمان ، القاب در پیتی ، دو ترسو .
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
پشه های آمریکا در منطقه خلیج فارس
United States
.........
مبین
Iran, Islamic Republic of
...........
محمد افضلی
Iran, Islamic Republic of
.............
Iran, Islamic Republic of
......