چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

مقاومت یا مذاکره

نورالدین قدیمی
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 728762
نفتکش‌های ایرانی از ایران تا ونزوئلا را در روز روشن و در برابر دیدگان ناوهای جنگی آمریکایی طی کردند و رفتند و همه دیدند و دیدیم که آمریکا بازهم نتوانست هیچ غلطی بکند.
جهان نيوز - نورالدین قدیمی:  دو کشور ایران و ونزوئلا بر اثر تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه آمریکا ، در زمینه تجارت بین المللی به ویژه صادرات نفت و فرآورده های نفتی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که یا نمی توانند صادرات انجام بدهند و یا نمی توانند هزینه های مربوطه به صادرات را مطلوب دریافت کنند.

دولت حسن روحانی، به امید از بین بردن تحریم‌ها، بیش از سه سال با آمریکا و متحدانش مذاکره کرد که نتیجه اش شد برجام بی فرجام با دستآوردی تقریباً هیچ که آن هم با یک امضای ترامپ دچارمرگ مغزی شد.

لیبرال‌های وطنی لانه کرده در دولت به جای عبرت گرفتن از رفتار آمریکا، به طرفهای اروپایی مذاکرات هسته ای پناه بردند و به لبخندها و وعده آب نبات چوبی اروپائیان دل خوش کردند تا شاید فرجی بشود و آبرویشان ترمیم شود ولی این انتظار حدود سه ساله نیز هیچ آورده ای جز وقت تلف کردن و بر باد رفتن سرمایه های داخلی برای ایران نداشت.

همه دیدند و دیدیم که داستان آمریکا و اروپا ، داستان یک روح در چند بدن است و طرفهای اروپایی بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورند چه برسد به اینکه بخواهند و بتوانند خسارت وارد شده از طرف سران قلدر و بی منطق آن کشور استکباری و زور گو را جبران کنند.

در چنین شرایطی بود که دولت ونزوئلا چندی پیش درخواست خرید نفت و فراورده های نفتی از ایران در قبال پرداخت طلا به ایران کرد که در یک اقدام هوشمندانه با این درخواست موافقت شد که در نهایت پنج فروند ابر نفتکش ایرانی حامل فرآورده های نفتی ایران راهی کشور ونزوئلا شدند.

آمریکا تمام توان رسانه ای خود را به میدان آورد و برای جلوگیری از این اقدام، شروع به عملیات روانی گسترده و تهدید و هدف قرار دادن نفتکش‌های ایرانی کرد.

مسئولان نظامی و ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح کشورمان نیز در پاسخ به تهدیدات آمریکا مواضع مقتدرانه و عزتمندانه گرفته و با صراحت اعلام کردند که پاسخ هر گونه اقدام را سریع و قاطعانه و فلج کننده خواهند داد.

آمریکایی ها که هنوز داستان عین الاسد و ضربه مغزی نظامیان خود را از یاد نبرده اند، این تهدید را جدی گرفته و این واقعیت را پذیرفتند که اگر یکی بزنند باز هم ده تا خواهند خورد.

و در نهایت طبق اعلام دولت ونزوئلا، دو فروند از ابرنفتکش‌های ایرانی (امروز یک شنبه چهارم خرداد ماه) به آبهای سرزمینی این کشور رسیده و بقیه نیز طی چند روز آینده خواهند رسید.

نفتکش‌های ایرانی از ایران تا ونزوئلا را در روز روشن و در برابر دیدگان ناوهای جنگی آمریکایی طی کردند و رفتند و همه دیدند و دیدیم که آمریکا بازهم نتوانست هیچ غلطی بکند.

اقدام هوشمندانه و عزتمندانه اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا، علاوه بر دست آوردهای اقتصادی و سیاسی فراوانی که برای هردو کشور تحت تحریم آمریکا به ارمغان آورد، یک بار دیگر به همه ، به ویژه لیبرال‌های وطنی نشان داد که تحریم ها را با شجاعت و مقاومت می توان دور زد نه مذاکره ذلیلانه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راست گفت امام خمینی رحمت الله علیه که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند....
Iran, Islamic Republic of
حضور مقتدرانه در حیات خلوت آمریکا را چه کسی پیش بینی می کرد.
الله اکبر