کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌جمهور ونزوئلا:

پایان ماه رمضان برای ما ورود نفت‌کش ایرانی را به ارمغان آورد/ تقدیر از جمهوری اسلامی

5 خرداد 1399 ساعت 15:10

رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به پایان ماه مبارک رمضان، این رویداد که با ارسال نفت‌کش ایرانی مقارن شد را به فال نیک گرفت و از جمهوری اسلامی تشکر کرد.


به گزارش جهان نیوز، نیکلاس مادورو تأکید کرد که تهران و کاراکاس حق دارند که آزادانه تجارت کنند.

وی در دیدار با اعضای کمیته ریاست جمهوری ونزوئلا در مبارزه با ویروس کرونا گفت: ایران و ونزوئلا صلح می‌خواهند و ما حق داریم که در دریاهای آزاد تجارت آزادانه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین در حساب توئیتری خود با تشکر از ایران برای ارسال بنزین به این کشور با انتشار تصاویری از کشتی ایرانی حامل بنزین برای این کشور نوشت: «پایان ماه رمضان برای ما ورود کشتی Fortune را به ارمغان آورد؛ نشانه‌ای از همبستگی میان مردم جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا. در جایی که کشورهای امپریالیستی می‌خواهند با زور احکام خود را تحمیل کنند، فقط برادری می‌تواند مردمان آزاد را نجات دهد. متشکرم ایران.»
وی همچنین از ملت ایران به خاطر همبستگی با مردم ونزوئلا، پشتیبانی از کاراکاس و شجاعت در تصمیم‌گیری قدردانی کرد.

مادورو با اشاره به ورود اولین کشتی حامل سوخت گفت: ورود اولین کشتی حامل سوخت و مشتقات نفتی برای تولید بنزین در داخل، ارمغان توافق جامع همکاری است که میان تهران و کاراکاس امضاشده است.

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریم‌های آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

ایران در روزهای گذشته با توجه به مشکل تأمین بنزین در ونزوئلا پنج نفت‌کش خود را عازم این کشور کرد که یکی از نفت‌کش‌ها امروز به ونزوئلا رسید. رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفت‌کش ایرانی «Fortune» امروز وارد محدوده «منطقه ویژه اقتصادی» ونزوئلا شده است.

«حجت‌الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس امروز (یکشنبه) در پی ورود اولین نفت‌کش حامل بنزین ایران به ونزوئلا در صفحه توئیترش با انتشار کاریکاتوری از ترامپ نوشت: «خدا را شکر که ترامپ و مشاورانش بالاخره متوجه شدند اگر به قواعد و مقررات بین‌المللی احترام گذاشته و تصمیمات منطقی و عاقلانه بگیرند، نه خودشان و نه سربازانشان دچار ضربه ملایم مغزی نخواهند شد.»

وی افزود: «امیدوارم این‌گونه تصمیمات منطقی و احترام به حقوق ملت‌ها ازجمله ایران و ونزوئلا ادامه یابد.»


کد مطلب: 728721

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728721/پایان-ماه-رمضان-ورود-نفت-کش-ایرانی-ارمغان-آورد-تقدیر-جمهوری-اسلامی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com