پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۷

رویترز: اولین نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد

يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 728669
داده‌های شرکت‌های مکان‌یابی شناورها نشان می‌دهد نفتکش «فورچون»، اولین شناور حامل سوخت ارسالی از ایران است که به آب‌های سرزمینی ونزوئلا وارد شده است.
رویترز: اولین نفتکش حامل سوخت ایران وارد آب‌های ونزوئلا شد
به گزارش جهان نيوز، رسانه‌های محلی به نقل از منابع رسمی گزارش دادند نفتکش ایرانی «Fortune» لحظاتی پیش وارد محدوده «منطقه ویژه اقتصادی» ونزوئلا شده است.

صفحه توئیتری «آئرونوتیسیاس ونزوئلا» که بر ترددهای هوایی و دریایی در ونزوئلا نظارت می‌کند، گزارش داد نفتکش فورچون اولین شناور حامل سوخت ارسالی از ایران است که وارد حریم آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده است.
 
 
خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از شرکت اطلاعاتی «رِفِنِتیو ایکان» تایید کرد که نفتکش فورچون وارد آب‌های ونزوئلا شده است.

از سوی دیگر شبکه «راشاتودی» گزارش داد که به نظر می‌رسد حداقل یک فروند کشتی آمریکایی با نام «آدام جوزف» در تعقیب نفتکش ایرانی بوده که بعد از وارد شدن به منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا، دست از تعقیب برداشته است.

بر اساس این گزارش، هشتگ اسپانیایی #GraciasIran (به معنای متشکریم ایران)، توسط کاربران ونزوئلایی در شبکه اجتماعی توئتر ترند شده و آنها از همکاری تهران و کاراکاس در ایستادن مقابل محاصره دریایی آمریکا قدردانی کردند.

به نوشته راشاتودی، چهار نفتکش ایرانی دیگر به نام‌های «کلاوِل»، «فارست»، «فکسون» و «پتونیا» نیز به دنبال نفتکش فورچون، در حال حرکت به سمت سواحل ونزوئلا هستند. گفته می‌شود این نفتکش‌ها حدود ۱،۵ میلیون بشکه نفت فروخته‌شده توسط تهران به کاراکاس را برای این کشور حمل می‌کنند.

روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به رویترز مدعی شده بود واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است. نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز گفته واشنگتن تهدید کرده که علیه ۵ تانکر حامل بنزین در مسیر خود به ونزوئلا از زور استفاده خواهد کرد.

با این حال آئرونوتیسیاس از ساعاتی پیش تصریح کرده بود هیچ ناو آمریکایی در نزدیکی نفتکش ایرانی فورچون حضور نداشته و یک کشتی گشت نظامی ونزوئلا از کلاس «گوایکری» در دقایق آتی به اسکورت این نفتکش می‌آید.

برخی رسانه‌ها نیز از استقرار انواع سامانه های موشکی ارتش ونزوئلا و آماده باش نیروی هوایی این کشور برای واکنش نشان دادن به اقدام نابخردانه آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی عازم ونزوئلا خبر دادند.

روز جمعه نیز نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده بود برای افزایش آمادگی نیروهای مسلح این کشور جهت حفاظت از سواحل این کشور و همچنین نفتکش‌های ایرانی، ارتش ونزوئلا در جزیره «لا اورچیلا» رزمایش موشکی برگزار کرده است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله ایران
احسنت به دلیرمردان ایرانی. دست مریزاد
Iran, Islamic Republic of
ایرانی که اقتدارش بگیرند مثل شیر در قفس است؛ احسنت به هر کی این تصمیم شجاعانع را گرفته. مگر آۀمریکا چکاره است که جلوی تجارت قانونتی را بگیرد؟
بزک کنندگان دشمن الان چیکار کنن؟ چطور ما رو بترسونن؟
Iran, Islamic Republic of
تا مشت محکمی باشد بر دهان غربگدایان
چوبین
Iran, Islamic Republic of
البته این یک سیلی بود، انتقام بحث دیگری است.

مانده است که ایران به خاطر تحریم ها، از دنیا (آمریکا که جای خود را دارد)، غرامت بگیرد،
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر الله اکبر
خامنه ای رهبر
Iran, Islamic Republic of
واز همه مهمتر درود بر خدمه های جان بر کف نفتکشها که با توجه به احتمال خطر این ریسک را پذیرفته اند