کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام زمان ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا

3 خرداد 1399 ساعت 19:35

موسسه‌ اطلاعات علمی (ISI)، با انتشار عکسی، ضمن ادعای ردیابی دو نفت‌کش ایرانی زمان ورود آنها به ونزوئلا را اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز،مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) اعلام کرد که به وسیله ماهواره دیدبانی منابع زمین (اروس)، دو نفت‌کش ایرانی که به مقصد ونزوئلا در حرکت هستند را در اقیانوس اطلس ردیابی کرده است. به ادعای این مرکز یکی از این نفت‌کش‌ها روز یک‌شنبه و بقیه نیز به دنبال آن وارد ونزوئلا خواهند شد.

براساس گزارش‌ها، باوجود تحریم‌های آمریکا، درحال حاضر در مجموع پنج نفت‌کش ایرانی  درحال منتقل کردن نفت به ونزوئلا هستند.

مقامات آمریکایی در این رابطه از طریق پیام‎‌ها و تهدیدهای مختلفی مدعی شده‌اند، طبق قوانین آمریکا خرید و فروش نفت از سوی ایران و ونزوئلا «ممنوع» است و با آن مقابله خواهد شد. گفته می‌شود که نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی ونزوئلا اعزام کرده است.

این اقدام آمریکا واکنش خورخه آرزا، وزیر امور خارجه ونزوئلا را به دنبال داشت. آرزا در یک پیام توئیتری آمریکا را به تعقیب کشتی‌هایی که سوخت به کشورش حمل می‌کنند، متهم کرد و نوشت: «در دوره شیوع ویروس کرونا، واشنگتن کشتی‌هایی که برای ما بنزین می‌آورند را تعقیب می‌کند. این نقض آشکار قوانین بین المللی و حقوق اساسی مردم ونزوئلاست.»
همچنین روز گذشته ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع ونزوئلا، با بیان آنکه این کشور با اسکورت این نفتکش‌ها می‌خواهد از همبستگی و همکاری مردم ایران با ونزوئلا قدردانی کند، اعلام کرد: «نفتکش‌های حامل سوخت ایران پس از ورود به آب‌های اقتصادی ونزوئلا توسط ناوگان ارتش ما اسکورت خواهند شد.»

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل در خصوص مداخله نظامی آمریکا در امر انتقال سوخت از ایران به متحدش هشدار داد و تهدیدات غیرقانونی واشنگتن و تلاش برای تعقیب نفتکش‌ها را نوعی دزدی دریایی و خطری برای صلح و امنیت بین المللی دانست.

او همچنین تاکید کرد که آمریکا باید از تهدیدات بین المللی دست برداشته و به قوانین حاکم بر کشتیرانی در دریا‌های آزاد احترام بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 728632

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728632/اعلام-زمان-ورود-نفت-کش-های-ایرانی-ونزوئلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com