کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چند فلسطینی اسیر صهیونیست‌ها هستند؟

3 خرداد 1399 ساعت 16:00

رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» فلسطینی در جدیدترین آمار اعلام کرد، حدود 4800 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در میان آنها ۱۷۰ کودک و ۳۹ زن دیده می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» از محبوس بودن حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.
 

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، در این آمار که به مناسبت عید فطر ارائه شده، آمده است: حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های (رژیم) اشغالگر اسرائیلی هستند که در میان آنها ۳۹ زن و ۱۷۰ کودک و ده‌ها سالخورده وجود دارند، از جمله این افراد «فواد الشوبکی» (ابوحازم) است که هشتاد سال را رد کرده و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد یا اسیر «موفق عروق» (۷۵ ساله) که از سال ۲۰۰۳ زندانی است و سرطان دارد.

فروانه در ادامه گفت، ۲۱ اسیر عرب غیرفلسطینی نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که همه آنها اردنی‌اند.

وی تصریح کرد: این اسرا در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگهداری می‌شوند که بارزترین آنها «النقب، رامون، نفحه، بئرالسبع، النقب، هداریم، عسقلان، الدامون، جلبوع، شطه، عوفر، مجدود، الرمله و مسکوبیه و غیره» هستند.

فروانه در ادامه از بازداشت‌های روزانه و بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به زندگی اسرا و بازداشت‌شدگان ، وضعیت بهداشتی آنها و عدم موافقت با آزادی زندان و کودکان و بیماران در سایه شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و خواستار مداخله بین‌المللی برای حمایت از اسرا در برابر کرونا شد.

وی گفت، بیش از ۷۰۰ اسیر از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و نیاز به مداخله پزشکی فوری و درمان مناسب هستند و ۳۰۰ نفر آن بیماری‌های مزمن و خطرناک مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان، نارسایی کلیه و امثال آن هستند.

فروانه تصریح کرد، ۵۴۱ اسیر فلسطینی به حبس ابد برای یک بار یا بیش از آن محکوم شده‌اند و بیشترین حکم صادر شده مربوط به «عبدالله البرغوثی» (۴۸ ساله) است که به ۶۷ بار حبس ابد محکوم شده و از مارس ۲۰۰۳ زندانی است.

وی در پایان گفت، ۵۱ اسیر بیش از ۲۰ سال است که زندانی‌اند، ۲۶ نفر از آنها از قبل از توافق اسلو (۱۹۹۳) در زندان هستند و ۱۴ تن از آنها ۳۰ سال متوالی حبس کشیده‌اند.

منبع: فارس


کد مطلب: 728619

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728619/چند-فلسطینی-اسیر-صهیونیست-ها-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com