پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۷

چند فلسطینی اسیر صهیونیست‌ها هستند؟

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 728619
رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» فلسطینی در جدیدترین آمار اعلام کرد، حدود 4800 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در میان آنها ۱۷۰ کودک و ۳۹ زن دیده می‌شود.
چند فلسطینی اسیر صهیونیست‌ها هستند؟
به گزارش جهان نيوز، «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها و اسناد «کمیته امور اسرا و آزادگان» از محبوس بودن حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.
 
بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، در این آمار که به مناسبت عید فطر ارائه شده، آمده است: حدود ۴۸۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های (رژیم) اشغالگر اسرائیلی هستند که در میان آنها ۳۹ زن و ۱۷۰ کودک و ده‌ها سالخورده وجود دارند، از جمله این افراد «فواد الشوبکی» (ابوحازم) است که هشتاد سال را رد کرده و از بیماری‌های متعددی رنج می‌برد یا اسیر «موفق عروق» (۷۵ ساله) که از سال ۲۰۰۳ زندانی است و سرطان دارد.

فروانه در ادامه گفت، ۲۱ اسیر عرب غیرفلسطینی نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی وجود دارند که همه آنها اردنی‌اند.

وی تصریح کرد: این اسرا در ۲۳ زندان و بازداشتگاه نگهداری می‌شوند که بارزترین آنها «النقب، رامون، نفحه، بئرالسبع، النقب، هداریم، عسقلان، الدامون، جلبوع، شطه، عوفر، مجدود، الرمله و مسکوبیه و غیره» هستند.

فروانه در ادامه از بازداشت‌های روزانه و بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به زندگی اسرا و بازداشت‌شدگان ، وضعیت بهداشتی آنها و عدم موافقت با آزادی زندان و کودکان و بیماران در سایه شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد و خواستار مداخله بین‌المللی برای حمایت از اسرا در برابر کرونا شد.

وی گفت، بیش از ۷۰۰ اسیر از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند و نیاز به مداخله پزشکی فوری و درمان مناسب هستند و ۳۰۰ نفر آن بیماری‌های مزمن و خطرناک مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان، نارسایی کلیه و امثال آن هستند.

فروانه تصریح کرد، ۵۴۱ اسیر فلسطینی به حبس ابد برای یک بار یا بیش از آن محکوم شده‌اند و بیشترین حکم صادر شده مربوط به «عبدالله البرغوثی» (۴۸ ساله) است که به ۶۷ بار حبس ابد محکوم شده و از مارس ۲۰۰۳ زندانی است.

وی در پایان گفت، ۵۱ اسیر بیش از ۲۰ سال است که زندانی‌اند، ۲۶ نفر از آنها از قبل از توافق اسلو (۱۹۹۳) در زندان هستند و ۱۴ تن از آنها ۳۰ سال متوالی حبس کشیده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسرائیل درجنایت های تروریست ها شریک است.
رژیم کودک کش صهیونیستی شریک ریخته شدن خون مسلمانان است.
Iran, Islamic Republic of
اتهام زنی نماینده صهیونیست به ایران، به خاطرناتوانی، کوتاهی، سکوت روحانی، ظریف، عراقچی و نماینده دائم ایران درسازمان ملل بوده است.
ادعای جدید صهیونیست ها علیه ایران، و این درحالی است که صهیونیست ها درجنایت های تروریست ها در سراسرمنطقه خاورمیانه و جهان شریک جرم هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به جای نجات جان آفریقایی‌ها، آنان را بمباران می‌کند
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل ماوای جنایتکاران و تروریست‌ها است
Iran, Islamic Republic of
در حالیکه رسانه‌ها و مقامات کشورهای اسلامی و عربی در روزهای اخیر هر کدام به نحوی اشغال ۷۲ ساله فلسطین توسط رژیم اسرائیل را محکوم کرده‌اند، پایگاه میدل ایست مانیتور امروز (شنبه) در گزارش خود به ابعاد مختلف اقدامات خصمانه و جنایت‌های این رژیم پرداخته است.
Iran, Islamic Republic of
حضور ۴۸۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در آستانه عید فطر
Iran, Islamic Republic of
ساکنان بیت‌المقدس در 53مین سالگرد اشغال شهر در چه شرایطی به سر می‌برند؟