کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فهم فلسفه روز قدس برای جوانان سخت است!

3 خرداد 1399 ساعت 15:36

در روز قدس می‌اندیشم ما چگونه با برخی رفتارها و عدم توان چرایی اعتراض ما بر علیه رژیم اسراییل، نتوانستیم روز قدس را آن چنان که باید، برای نسل های دهه شصت به بعد تبیین کنیم.


به گزارش جهان نیوز، علی ربیعی، سخنگوی دولت طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود که به مناسبت روز جهانی قدس منتشر شد، نوشته است:‌ در روز قدس می‌اندیشم ما چگونه با برخی رفتارها و عدم توان چرایی اعتراض ما بر علیه رژیم اسراییل، نتوانستیم روز قدس را آن چنان که باید، برای نسل های دهه شصت به بعد تبیین کنیم.

او سپس می‌افزاید: روز قدس یک نماد است. بخشی از این نماد در روح آرمان‌خواهی یک جامعه ناشی از یک انقلاب بزرگ نهفته است. قرار ما این بود که به ظلم و بی‌عدالتی نه تنها در ایران بلکه در هر جایی که فریاد مظلومی بلند است پاسخی داده شود. وقتی در داخل، بی‌عدالتی را پاسخی مناسب ندادیم و برخی جریان های سیاسی نیز، امر آرمانگرایی را به ابزاری سیاسی برای از میدان به در کردن مخالفان تبدیل کردند، فهم فلسفه روز قدس نیز در میان نسل های جدید ثقیل شد.

ربیعی در خاتمه نیز شعری را از یک شاعر عرب منتشر کرده و ادعا کرده است که این شعر، بهترین بیان برای حرف‌های اوست.

*این مقام دولتی، تا پیش از این؛ تصویری سیاه از ایران را به بهانه تحریم‌ها مطرح می‌کرد.

او مدتی است که این سیاه نمایی ایران را به بهانه کرونا مطرح می‌کند و مثلا از ریزش طبقات پایین جامعه به دلیل کرونا گفته است. (دقت شود که حرف او حتی در صورت صحت نیز حرفی است که باید درون دولت گفته شود تا برای آن تدابیر لازم اندیشیده شود نه در تریبون‌های عمومی!)

اکنون نیز شاهدیم که سیاه نمایی این فرد به بهانه جوانان متجلی شده است.

و اما ادعای او مبنی بر بی‌پاسخ ماندن بی‌عدالتی در جامعه ایران...

او باید بداند که اگر روند جاری امور در ایران ناعادلانه بود و فهم آرمان قدس در میان جوانان ثقیل؛ امروز هیچیک از اهداف استراتژیک ایران در اقتصاد کلان و امنیت محقق نمی‌شود.

یعنی امروز نه‌تنها شاهد تاب‌آوری اقتصادی نبودیم و بواسطه تحریم‌هایی که همین آقا ادعا می‌کند؛ زمین خورده بودیم (مثل کاهش صادرات نفت!) بلکه در حوزه امنیتی نیز شاهد تسرّی بحران‌های سوریه و عراق به داخل خاک ایران بودیم و اصطلاحا می‌بایست در خیابان‌های تهران و کرمانشاه با دشمن غدّار خارجی می‌جنگیدیم.

بله! مشکلاتی وجود دارد... اما اولا مشکل و گرانی در کجای دنیا نیست و ثانیا آیا رواست که به بهانه این مشکلات؛ آبروی نظام هدف تیر انتقام قرار گیرد؟!

این فرد همچنین گویا در جریان مجاهدت جوانان ایرانی در کشورهای لبنان و عراق و سوریه نیست!

که چگونه با فهمی عمیقی و فلسفی از آرمان قدس؛ جان خود را فدای تحقق این آرمان و امنیت مردم ایران کرده‌اند.

جوانانی که در داخل کشور نیز در قالب اردوهای جهادی، تشکل‌های کمک مؤمنانه، هسته‌های فرهنگی آتش به اختیار و تیم‌های امنیتی دفاع از کشور در عرصه‌های مختلف؛ فهم و دلبستگی خود نسبت به نظام اسلامی و آرمان‌های مردمی آن را به منصه ظهور رسانده‌اند.

جالب است که بسط فکری آرمان‌های انقلاب اسلامی از جمله در بحث قدس شریف؛ فقط در میان عموم جوانان ایرانی هم نیست و امروز جوانانی از ملیت‌ها و کشورهای مختلف هستند که با دلبستگی به آرمان‌های جهانی انقلاب اسلامی؛ حتی در این راه جان خود را مشتاقانه در جبهه‌های مختلف فدا می‌کنند. (اشاره‌ای به شهادت جهاد مغنیه توسط رژیم صهیونیستی)

گفتنیست، این مقام بلندپایه دولتی، پس از رخدادهای آبان 98؛ وعده تکرار این اغتشاشات را نیز داده است.

منبع:مشرق


کد مطلب: 728614

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728614/فهم-فلسفه-روز-قدس-جوانان-سخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com