کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکای جنوبی کانون جدید ویروس کرونا است

3 خرداد 1399 ساعت 11:47

منطقه آمریکای لاتین به عنوان مرکز جدید شیوع بیماری کرونا اعلام شده حال آنکه شمار مبتلایان در قاره آفریقا نیز رو به افزایش است.


به گزارش جهان نیوز، سازمان بهداشت جهانی می‌گوید آمریکای جنوبی به کانون جدید شیوع ویروس کرونا تبدیل شده که اوج آن را در برزیل شاهد هستیم.

همزمان، این سازمان درباره افزایش نرخ ابتلا در برخی کشورهای آفریقایی هشدار داد و گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سراسر قاره سیاه به این ویروس آلوده هستند حال آنکه نرخ مرگ و میر، با رقم ۳ هزار و ۱۰۰ قربانی، نسبتاً پایین است.

گفته می‌شود حدود نیمی از کشورهای آفریقایی به این ویروس گرفتار شده‌اند. نیمی از جمعیت این قاره نیز زیر ۱۸ سال سن دارند و ممکن است یکی از دلایل کاهش شمار قربانیان همین موضوع باشد.

اما شرایط در آمریکای جنوبی وخیم‌تر است و به عبارتی کانون جدید بیماری به شمار می‌رود.

سازمان بهداشت جهانی با اشاره به وخامت اوضاع در برزیل و اصرار مقامات این کشور به استفاده از «هیدروکسی کلوروکین» که داروی پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا است؛ هشدار داد شواهد بالینی ایده استفاده گسترده از این دارو را تائید نمی‌کند.

این روزها، برزیل با ۳۳۰ هزار و ۸۹۰ مبتلا و ۲۱ هزار و ۴۸ فوتی، اوضاع بدی را تجربه می‌کند به ویژه آنکه آمار روزانه قربانیان بیش از هزار نفر است.

گفتنی است تا نوبت به آمریکای لاتین برسد، کانون‌های بحران کرونا به ترتیب چین، اروپا و ایالات متحده آمریکا بوده‌اند.

منبع: مهر


کد مطلب: 728579

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728579/آمریکای-جنوبی-کانون-جدید-ویروس-کرونا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com