سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

هشدار یک نماینده به وزیر اقتصاد درباره بورس

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 728575
عضو کمیسیون اقتصادی برنامه و بودجه مجلس با اشاره به وضعیت فعلی بازار بورس به وزیر اقتصاد تذکر داد و از او خواست که نسبت به بازار بورس توجه بیشتری داشته باشد.
هشدار یک نماینده به وزیر اقتصاد درباره بورس
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال مردم نسبت به بازار بورس ، اظهار داشت: در چند وقت اخیر تاکنون در برخی روزها بیش از چند ده هزار نفر کد سهامداری دریافت کرده‌اند و مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بورس استقبال ویژه‌ای کرده‌اند.

وی افزود: افزایش چند برابری شاخص بازار بورس در مدت کوتاه اگر با تمهیدات و تصمیم‌گیری صحیح  همراه نباشد علیرغم تمام محسنات آن می‌تواند تبعات منفی نیز برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس متذکر شد : درباره بازار بورس به وزیر اقتصاد تذکر می دهم و می خواهم نسبت به وضعیت بازار بورس توجه بیشتری داشته باشد، اکنون قیمت برخی واحدهایی که در بورس ارائه می شود چندبرابر قیمت واقعی است در حالی که در گذشته قیمت برخی واحدهایی که توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده چند برابر ارزان تر بوده است؛ قیمت بالا باعث ایجاد حباب در بورس خواهد شد و این مشکل ساز است.

حاجی دلیگانی بیان داشت: در در سال جاری میزان نقدینگی وارد شده به بورس چند برابر سال های گذشته است و روزانه به طور مداوم به این مبلغ اضافه می‌شود. به وزیر اقتصاد متذکر می شوم اگر در روند بورس مدیریت علمی نشود و  این مسئله با حرکت صحیحی همراه نباشد، تبعات منفی برای اقتصاد کشور به وجود می آید.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *