پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

فحاشی پشت تلفن چقدر حبس دارد؟

پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 728425
مطابق با قانون فحاشی کردن پشت تلفن همراه جرم است و قانونگذار برای آن یک تا ۶ ماه حبس در نظر گرفته است.
فحاشی پشت تلفن چقدر حبس دارد؟
به گزارش جهان نيوز، بر اساس قانون ایجاد مزاحمت تلفنی برای افراد غیر قانونی است و اگر فردی با استفاده از تلفن برای فرد دیگری مزاحمت ایجاد کند و سبب سلب آسایش او شود، باید مجازات خود را طی کند.

اگر فردی با تلفن مزاحمت ایجاد کند باید مطابق با مقررات شرکت مخابرات یک تا ۶ ماه حبس را طی کند، البته حتی اگر شاکی گذشت کند باز هم باید جنبه عمومی جرم را بگذراند و قانونگذار برای او حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است.

مزاحمت از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه به شیوه‌های مختلفی از جمله سوت کشیدن، سکوت کردن، فوت کردن در گوشی بدون وقفه، فحاشی، مخابره کردن اخبار کذب، تهمت ناروا زدن، دادن خبر‌های دروغ شوک آور صورت می‌گیرد.

شکایت از مزاحمت تلفنی چگونه است؟
اما اگر شاکی بخواهد از مزاحم خود شکایت کند باید اثبات شود که مدت زمان مزاحمت چه میزان بوده و البته باید دادگاه حتما حکم و دستور پرینت از مخابرات را صادر کند.

برای شکایت از مزاحم تلفنی باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه کرد و در صورتی که توهین یا فحاشی صورت گیرد، شاکی می‌تواند تقاضای اعاده حیثیت کند.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مزاحمت تلفنی باید به صورت متوالی و به دفعات رخ داده باشد و مجازات برای فردی اعمال می‌شود که سیم کارت به نام اوست و در صورتی که اثبات کند سیم کارت را برای فرد دیگری خریداری کرده است، طرف مقابل مجازات می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *