کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابعاد دیگری از نژادپرستی در آمریکا

1 خرداد 1399 ساعت 8:49

عدم تناسب در ابتلا و مرگ اقلیت‌های نژادی بر اثر کرونا در آمریکا به نابرابری‌هایی که در جامعه این کشور وجود دارد، دامن زده است.


به گزارش جهان نیوز، پایگاه «پیپل دیلی» در گزارشی به تبعیض نژادی در آمریکا پرداخته و می‌نویسد «شیوع ویروس کرونا نابرابری‌های موجود در جامعه آمریکا را برملا کرده است.»
 

اوایل ماه آوریل، اداره بهداشت و خدمات انسانی ایالت میشیگان آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در این ایالت به تفکیک نژادهای مختلف اعلام کرد که این آمار توجه افکار عمومی سراسر جهان را به خود جلب کرد.

این آمار نشان می‌دهد که آفریقایی آمریکایی تبارها ۱۲ درصد از جمعیت میشیگان را تشکیل می‌دهند، اما ۳۳ درصد از موارد تایید شده ابتلا و ۴۰ درصد از آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این ایالت مربوط به این اقلیت قومی است.

اخیرا این آمار به روز رسانی شده و در حال حاضر ۳۲ درصد از مبتلایان و ۴۱ درصد از قربانیان کرونا را در ایالت میشیگان، آفریقایی آمریکایی تبارها تشکیل می‌دهند.

در سراسر آمریکا، سفیدپوست‌ها ۵۲.۳ درصد، آفریقایی آمریکایی تبارها ۲۲.۴ درصد، ۱۶.۶ درصد لاتین‌ها و ۵.۸ درصد آسیایی آمریکایی تبارها، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را تشکیل می‌دهند.

بررسی‎ها نشان می‌دهد که مرگ ومیر ناشی از کرونا در میان آفریقایی آمریکایی تبارها به طور قابل ملاحظه‌ای بسیار بیشتر از گروه‌های دیگر در کل آمریکاست؛ این موضوع نشان می‌دهد که این اقلیت نژادی به شدت از ویروس کرونا تاثیر پذیرفته است.

آمار منتشر شده از سوی «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا» نیز این موضوع را تایید می‌کند که در تمامی ایالت‌های آمریکا، اقلیت نژادی آفریقایی آمریکایی، آسیب پذیرترین گروه در برابر ویروس کرونا هستند.

درصد بالای مرگ و میر آفریقایی آمریکایی تبارها بر اثر ویروس کرونا در حالی روی می‌دهد که این گروه درصد کمی از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

پایگاه «پیپل دیلی» در گزارش خود به تشریح نابرابری نژادی در آمریکا پرداخته و می‌نویسد «به نظر می‌رسد که نژادپرستی در آمریکا با ظهور اپیدمی کرونا، ابعاد جدیدی به خود گرفته است؛ در مراحل پیشین عمدتا این تبعیض در اظهارات برخی سیاستمداران و جریان اصلی رسانه‌ها نمود پیدا می‌کرد، اما اکنون به یک نابرابری نژادی تحمیل شده به گروه‌های اقلیتی در سراسر آمریکا تبدیل شده است.»

این پایگاه در ادامه به تحلیل دلایل این عدم تناسب در مرگ و میر اقلیت‌ها بر اثر کرونا پرداخته و می‌نویسد «دلیل این موضوع به وضعیت این گروه‌ها در جامعه آمریکا مربوط است؛ از موقعیت شغلی آنها گرفته تا سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بیمه خدمات درمانی.»

در پایان این گزارش آمده است که آمار بالای مرگ و میر در میان اقلیت‌های نژادی در آمریکا بر اثر کرونا نتیجه شکست طولانی مدت دولت این کشور در محافظت برابر از حقوق سلامت اقلیت‌های نژادی است.

منبع: میزان


کد مطلب: 728391

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728391/ابعاد-دیگری-نژادپرستی-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com