کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنان رهبران محور مقاومت به مناسبت روز جهانی قدس؛

به صهیونیست‌ها درباره ارتکاب هرگونه حماقت هشدار می‌دهیم/ خطرناک‌تر از کرونا، اشغالگری است/ قدس جز با مبارزه باز پس گرفته نخواهد شد/ منافع اسرائیلی ایجاب می‌کرد که حاج قاسم ترور شود

31 ارديبهشت 1399 ساعت 22:57

رهبران محور مقاومت در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، ضمن حمایت قوی از آرمان فلسطین، تلاش های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مورد مخالفت قرار دادند.


به گزارش جهان نیوز، رهبران و شخصیت‌های محور مقاومت در سخنانی به مناسبت روز جهانی در فضای مجازی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید و با تلاش‌های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.

رئیس دفتر سیاسی حماس: ایران حمایت قوی و همه جانبه‌ای از فلسطین به عمل آورده است
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: امروز قدس در خطرناک‌ترین مراحل و تهدیدات با توجه به معامله قرن به سر می‌برد که این معامله به دنبال نابودی آرمان فلسطین، قدس، آوارگان و سرزمین فلسطین است.
 


وی افزود: ایران حمایت‌های قوی از فلسطین به عمل آورده است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد: ما به دنبال آزادسازی کل فلسطین هستیم و امروز در برابر چالش‌های بزرگ و خطرناکی به سر می‌بریم.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: ما به صهیونیست‌ها درباره ارتکاب هرگونه حماقت هشدار می‌دهیم.

هنیه افزود: مسجد الاقصی در قلب تهدیدات به سر می‌برد و در معرض یهودی سازی و تغییرات از سوی صهیونیست‌ها قرار دارد.

اسقف اعظم مسیحیان ارتدکس: ما از قدس با وجود همه توطئه‌ها چشم‌پوشی نخواهیم کرد
«عطاالله حنا» اسقف اعظم مسیحیان ارتدکس در قدس اشغالی نیز اظهار داشت: دراز دستی به قدس به مثابه دراز دستی به ایمان و تاریخ ما است.

وی افزود: ما از قدس با وجود همه توطئه‌ها چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

عطاالله حنا گفت: قدرتی در دنیا نیست که توان خدشه وارد کردن به قدس را داشته باشد. ما به امت اسلامی، وظایف معنوی و انسانی و ملی خود را یادآور می‌شویم و می‌گوییم که قدس را تنها نگذارید.
 

وی اعلام کرد: بدون قدس امت کرامت ندارد و بدون بازگشت قدس به صاحبانش امت اسلامی کرامتی ندارد تا شهر صلح و پایتخت فلسطین باشد. خطرناک‌تر از کرونا، اشغالگری است که حتماً از بین خواهد رفت تا فلسطینی‌ها از آزادی کامل در کشور خودشان برخوردار باشند.

اسقف اعظم مسیحیان ارتدکس در قدس اشغالی خاطرنشان کرد: ما در روز جهانی قدس، آوارگان فلسطین در همه جای دنیا را یاد می‌کنیم و به آنها می‌گوییم که کلید منازلتان را نگه دارید.

رئیس سابق دیوان اهل تسنن عراق: قدس جز با مبارزه بازپس گرفته نخواهد شد
«عبداللطیف الهمیم» رئیس سابق دیوان اهل تسنن عراق در سخنانی به مناسبت روز قدس گفت: روز قدس روزی تاریخی و جاودانه است.

وی افزود: قدس کلید آزادی است. قدس جز با مبارزه باز پس گرفته نخواهد شد.

رئیس سابق دیوان اهل تسن عراق گفت: احدی گمان نکند که قدس فروشی است و احدی تصور نکند که راه آزادسازی آن بسته است.
 

وی اعلام کرد: اندوه بار است که برخی رژیم‌های عربی حاکم هستند که هر که در برابر اشغالگران می‌ایستد را محکوم می‌کنند.

الهمیم تاکید کرد: بر حرام بودن و ممنوع بودن عادی سازی با رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنم زیرا عادی سازی با رژیم صهیونیستی خیانتی به آرمان‌های امت است.

آیت الله عیسی قاسم: تلاش‌ها برای ائتلاف با صهیونیست‌ها خدمت به دشمنان امت عربی و اسلامی است
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس گفت: روز قدس در حال حاضر برای حفظ امت اسلامی و وحدت آن بسیار ضروری است.

وی افزود: تلاش‌ها برای ائتلاف با رژیم صهیونیستی در راستای خدمت به دشمنان امت عربی و اسلامی است.
 

آیت الله شیخ عیسی قاسم اظهار داشت: در حال حاضر شاهد فعالیت رسانه‌ای فزاینده ای در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تن دادن به خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

رهبر شیعیان بحرین تاکید کرد: ملت بحرین در تاریخ خود و تاریخ انقلابش موضع ثابتی در حمایت از مقاومت و وحدت امت اسلامی داشته است.

الخزعلی: زوال اسرائیل پس از پایان حضور نظامی آمریکا در عراق حتمی است
«قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل العراق» به مناسبت روز جهانی قدس اظهار داشت: اعلام روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) با هدف یادآوری اهمیت مسأله فلسطین است. در روز جهانی قدس، اهمیت مسأله فلسطین به تمامی جهانیان یادآوری می‌شود.
 

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای همه جهان عرب و اسلام مضر است و این فقط به فلسطین و فلسطینی‌ها محدود نمی‌شود. آرمان فلسطین نزد امت اسلامی جایگاه خاصی دارد.

وی گفت که از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی، آرمان فلسطین نزد امت عربی و اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

الخزعلی تاکید کرد: اعلام روز قدس از سوی امام خمینی به منزله تجدید یادآوری این آرمان و یادآوری آن به همه جهانیان بود. این با هدف ادامه اقدام مقاومتی برای آزادسازی قدس و غلبه بر این غده سرطانی است.

وی در ادامه افزود: اسرائیلی‌ها خواستار تجزیه عراق از طریق مصنوع خود و آمریکایی‌ها یعنی داعش بودند. عراقی‌ها با همت و فتوای مرجعیت دینی و وجود گروه‌های مقاومت اسلامی-ایرانی در برابر تجزیه عراق ایستاد و آن‌را به شکست کشاند. عراق، قوی بازگشته است و قدرت آن با الحشد الشعبی تقویت شد.

الخزعلی جنایت ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را جنایت بزرگ عصر نامید و گفت: این جنایتی بود که آمریکا آن‌را اجرا کرد اما تصمیم و طرح آن اسرائیلی بود. منافع اسرائیلی ایجاب می‌کرد که حاج قاسم ترور شود زیرا عامل تهدید نخست برای آنها محسوب می‌شد و حامی اقدام مقاومتی علیه این رژیم در سراسر دنیا بود. خون‌های این دو شهید به نابودی طرح‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا منجر خواهد شد.

وی پایان حضور نظامی آمریکا در عراق و منطقه را حتمی دانست و تاکید کرد: این وعده‌ای است که ما به آن پایبند هستیم. زوال و نابودی رژیم اسرائیل از اراضی عربی و قدس ما پس از پایان حضور نظامی آمریکا حتمی است.

عبدالملک الحوثی: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم است
عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت روز قدس اعلام کرد: ما هر گونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و آن‌را حرام می‌دانیم. روز جهانی قدس مناسبتی مهم است برای اینکه به امت اسلامی مسئولیت اولش یعنی آرمان فلسطین را یادآوری کند. روز قدس فرصتی برای آزادی فلسطین و بازپس گیری مقدسات و نجات ملت فلسطین مهیا می‌کند.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ملت یمن آشکارا اعلام کرده است که در کنار ملت فلسطین و آزادگان امت اسلامی و محور مقاومت و حامی مسجد الاقصی و مقدسات است. این التزام دینی و اخلاقی و انسانی است.

 

وی افزود: علت اصلی ترور شهید سلیمانی نقش وی در مبارزه با دشمن صهیونیست بود. شهید سلیمانی نقش مهمی در مقابله با دشمن صهیونیستی و هیمنه طلبی آمریکا و ایستادن در کنار ملت‌های منطقه ایفا کرد.

الحوثی با اشاره به طرحی که اخیراً انصارالله یمن به سعودی‌ها در زمینه آزادی اسیران فلسطینی در بند آل سعود، داده است، گفت: ما آماده هستیم که یک خلبان دیگر و ۵ افسر از اسیران سعودی که نزد ما قرار دارند را هم به فهرست بیافزاییم.

وی تاکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی روزانه است و محاصره فلسطینی‌ها در غزه را هم باید به آن بیافزاییم. خواهان تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی و مقابله با همه اشکال عادی سازی هستیم. رژیم صهیونیستی دشمن کل امت اسلامی و خطری برای امنیت و ثبات جهانی محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی تهدیدی برای مقدسات و در راس آن مسجد الاقصی شریف است. مظلومیت فلسطین ایجاب می‌کند که امت اسلامی موضعی مسئولانه و سرنوشت ساز و آشکار و عملی در قبال آن داشته باشد.

زیاد النخاله: روز قدس روز خیزش مسلمانان در برابر اسرائیل است
زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: روز جهانی قدس روز خیزش مسلمانان در برابر اسرائیل برای تجدید عهد خود با قدس شریف است. نامگذاری این روز از سوی امام خمینی (ره) نشانه بزرگی است که ثابت می‌کند فلسطین یک مسئله داخلی نیست بلکه مسئله تمام امت اسلامی به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: دولت‌هایی که نمی‌گذارند ملت‌هایشان این روز را بزرگ بدارند به بهانه آنکه روز قدس یک مناسبت ایرانی است در واقع به نفع اسرائیل عمل می‌کنند، آنها می‌خواهند از قدس دست بردارند آنها در واقع قدس را نمی‌خواهند.
 

النخاله همچنین اظهار داشت: دولت‌ها از حقوق یهودی‌ها صحبت می‌کنند و حرف از حقوق فلسطینی‌ها نمی‌زنند. ای ملت عظیم، ما معتقدیم مقاومت در مسیر درست حرکت می‌کند، این تنها راه برای آزادی و کرامت است. ما آماده‌ایم یک جهاد طولانی که در نهایت به یک پیروزی قطعی می‌رسد انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: این پیروزی فقط با اتحاد گروه‌های اسلامی و ملی انجام می‌شود در غیر این صورت اختلافات داخلی به نفع دشمن صهیونیستی تمام خواهد شد ما باید در این مناسبت بر اساس قاعده مقاومت ملی با یکدیگر متحد شویم. ما باید با پروژه‌های آمریکا به ویژه معامله قرن که شکست آن ثابت شده است مبارزه کنیم هر کس که می‌گوید آمریکا می‌تواند هر کاری انجام دهد در واقع در برابر دشمنان تسلیم شده است. ملت ما می‌تواند معامله قرن را نابود کند.

زیاد النخاله همچنین افزود: شهید قاسم سلیمانی همواره حامی و پشتیبان مسئله فلسطین بود. ما باید یک قدرت گسترده در منطقه ایجاد کنیم.

سید حسن نصرالله: با حاج قاسم عهد می‌بندیم که حامی فلسطین باشیم
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم در سخنان خود اعلام کرد: ما با شعار قدس راه شهدا است این روز را گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم که تمام فتنه‌ها و توطئه‌ها برای تضعیف ما و ایجاد اختلاف میان ما بر اساس معیارهای طایفه‌ای و مذهبی، نژادی و سیاسی شکست خورده است.

وی در ادامه افزود: اتحاد امروز ما نشان می‌دهد که تمام تلاش‌ها و توطئه‌ها برای انزوای فلسطین ناموفق بوده است. روز قدس امسال با عید آزادسازی لبنان و بیستمین سالگرد آزادسازی این کشور در برابر دشمن صهیونیستی همزمان شده است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما در حزب الله لبنان تاکید می‌کنیم که بر عهد خود برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین پایبند هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: هر چقدر که تهدیدها، جنگ‌ها، توطئه‌ها و فشارها افزایش پیدا کند ما در این مسیر ثابت‌قدم خواهیم بود و با خون خود در جبهه‌ها حضور خواهیم داشت. ما لحظه‌ای برای ورود به چالش‌ها تردید نکرده‌ایم.

وی اظهار داشت: عهد و پیمان امثال ما با حاج قاسم سلیمانی شهید قدس و تمام شهدایی است که در این مسیر جان خود را فدا کرده‌اند. ما با تمام مجاهدان در این مسیر عهد می‌بندیم که تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف خود به کار خواهیم گرفت و متحد خواهیم بود برای روزی که همگان در قدس و مسجد الاقصی نماز بخوانیم.
 

سید حسن نصرالله همچنین در سخنرانی خود به این نکته اشاره کرد که روز قدس بیانگر پایبندی ایران و ثابت قدم بودن این کشور در مسئله فلسطین و جهاد برای آرمان فلسطین است. ما امسال شهید قدس یعنی حاج قاسم سلیمانی را که تکیه‌گاه بزرگی برای مقاومت در منطقه بود از دست داده‌ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان در افزود: آنچه که از عادی سازی روابط و تسلیم شدن در برابر دشمن صهیونیستی می‌بینیم تصویر واقعی امت ما نیست ما امروزه بیش از هر زمان دیگری به قدس و آزادسازی آن در سایه ایمان، صبر، اخلاص و اتحاد میان کشورهای محور مقاومت نزدیک شده‌ایم.

وی در ادامه اعلام کرد: روز جهانی قدس میراث مبارک امام خمینی (ره) به شمار می‌رود.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: از تمام امت عربی و اسلامی می‌خواهم تا روز قدس را به روش‌های مختلف و در سطوح سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و غیره برگزار کنند و البته این اقدامات باید با توجه به تدابیر بهداشتی مربوط به گسترش ویروس کرونا انجام شود. روز قدس امسال مانند سال‌های قبل در قلب‌های ما و برنامه‌های ما حضور دارد.


کد مطلب: 728369

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728369/صهیونیست-ها-درباره-ارتکاب-هرگونه-حماقت-هشدار-می-دهیم-خطرناک-تر-کرونا-اشغالگری-قدس-جز-مبارزه-باز-گرفته-نخواهد-منافع-اسرائیلی-ایجاب-می-کرد-حاج-قاسم-ترور-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com