شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۲
به امید مذاکره؛

«هوک» باز هم علیه ایران خیالبافی کرد!

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 728319
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بدون ارائه هرگونه شواهدی مدعی شد کارزار فشار حداکثری جواب داده و ایران اکنون بر سر دو راهی انتخاب گرفتار شده است و باید بین مذاکره با دولت این کشور یا فروپاشی اقتصادی یکی را انتخاب کند.
«هوک» باز هم علیه ایران خیالبافی کرد!
به گزارش جهان نيوز، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز سه‌شنبه مدعی شده سران ایران یا باید با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مذاکره کنند و یا شاهد فروپاشی اقتصاد خود باشند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز هوک گفت: «فشار [علیه ایران] کارساز است. بیش از سه سال است که ما از طریق بازداری و دیپلماسی ایران را مهار کرده و با آن مقابله کرده‌ایم.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «رژیم به خاطر تحریم‌های ما در هم شکسته است. سران ایران امروز در برابر یک انتخاب قرار گرفته‌اند: یا باید با رئیس‌جمهور ترامپ مذاکره کنند یا شاهد فروپاشی اقتصادی باشند.»

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

امتناع تهران از تسلیم دربرابر باج‌خواهی‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، آنچنان واشنگتن را به خشم آورده که به دنبال راهی برای بازگشت گزینشی به برجام برای دسترسی به قابلیت استفاده از مکانیسم ماشه با هدف در هم کوبیدن برجام است.

خواست آمریکا مبنی بر مشارکت دوباره در برجام، از سوی اعضای باقی مانده در توافق هسته‌ای نیز به دیده تردید نگاه می‌شود تا جایی‌که روسیه و چین آن را توقعی غیرمعقول تلقی می‌کنند و طرفین اروپایی هم آن را امری دشوار و دور از دسترس ارزیابی کرده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای هنوز هم از برجام بی مورد درس عبرت نگرفته است باز هم به دنبال مذاکره با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی است.
حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای هنوز هم از برجام بی مورد درس عبرت نگرفته است باز هم به دنبال مذاکره با دشمنان درجه یک ملت ایران است.
Iran, Islamic Republic of
روسیه: کمک‌های انسانی اروپایی‌ها به سوریه هم رنگ و بوی سیاسی دارد
Iran, Islamic Republic of
اعتراف فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به نقش اسرائیل در حمله سایبری به ایران
Iran, Islamic Republic of
اگر پنتاگون به دنبال جنگ باشد، ایران آماده است
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون می داند که ایران آماده پاسخ است
Iran, Islamic Republic of
ترامپ در مقابل رشوه به عربستان سعودی کمک می کند
پنتاگون در مقابل رشوه به عربستان سعودی کمک می کند
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون جنایتکار جنگی است و باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
پنتاگون مرتکب جنایت جنگی در فرودگاه بین المللی بغداد شده است.
پنتاگون به علت جنایات جنگی در فرودگاه بین المللی بغداد باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کرد
هیچ تردیدی در نابودی اسرائیل وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
اقدام «پمپئو» را بی‌ پاسخ نمی‌گذاریم
Iran, Islamic Republic of
دولت آمریکا جنایتکار شماره یک بخاطر حمله تروریستی به فرودگاه بین المللی بغداد باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
اقدام دولت آمریکا درشهادت سردار سلیمانی یک جنایت بین المللی است
Iran, Islamic Republic of
واقعیت این است که کشورهای اروپایی و آمریکا هرگز دست از اسرائیل نخواهند کشید بنابراین تنها چاره کار قوی شدن ایران است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.
Iran, Islamic Republic of
اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف-بی-آی) نام یک مقام سعودی را در حادثه 11 سپتامبر افشاء کرده است. چگونه است که هرگاه بین این دو کشور جنگ نفتی صورت می‌گیرد شاهد این افشاگری‌ها هستیم. معلوم می‌شود حادثه 11 سپتامبر بهانه‌ای ساختگی برای دوشیدن عربستان بوده و این سریال ادامه دارد.