کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ آلمان، کشور شاعران و اندیشمندان

31 ارديبهشت 1399 ساعت 11:42


مردم، زبان و سنت‌ چیزهایی هستند که فرهنگ آلمانی را بی‌نظیر می‌کنند. این کشور نقش کلیدی در تاریخ اروپا داشته است. انگلیسی‌ زبانان آن را آلمان می‌نامند‌ و خود آلمانی‌ها به آن دویچلند می‌گویند. آلمان به عنوان کشور شاعران و اندیشمندان شناخته می‌شود.

فرهنگ آلمان در طول تاریخ غنی آلمان یک بار به عنوان بخش مهمی از امپراتوری مقدس روم و بعداً به عنوان یکی از پایدارترین اقتصادهای جهان تأثیر پذیرفته و شکل گرفته است.

امروز‌، آلمان دارای 82.2 میلیون نفر از جمله آلمانی‌ها و اقلیت‌های ملیت‌های دیگر است که اقامت آلمان را دارند و به یکدیگر احترام می‌گذارند، و آلمان را به یک کشور دارای ارزش‌، جشن‌های منحصر‌به‌فرد و آداب و رسوم خاص تبدیل می‌کنند.

برلین پایتخت این کشور است، اما هامبورگ‌، مونیخ و کلن نیز از جمله شهرهای اصلی آلمان هستند. زبان اصلی این کشور آلمانی است و دین اصلی مسیحیت است.

کلیشه‌ها
در مورد آلمانی‌ها کلیشه‌های زیادی وجود دارد‌، اینکه  آلمانی‌ها زحمتکش و دقیق هستند (که این نیز صادق است)، و اینکه نرخ بیکاری در آلمان بسیار پایین است (این هم صادق است) .

زبان
بیش از 95٪ از ساکنان آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، خواه آلمانی معیار باشد یا هر یک از لهجه‌های آن. با این حال، دولت آلمان چهار زبان اقلیت‌، یعنی صرب‌های بالا و پایین‌، رومانی‌، دانمارکی و همچنین شمال و ساترلند فریزی را به رسمیت شناخته است.
به دلیل تعداد زیاد افراد مهاجر‌، زبان‌هایی نیز وجود دارد که توسط تعداد قابل توجهی از جوامع صحبت می‌شوند، مانند زبان‌های ترکی‌، کردی‌، روسی‌، یونانی، آلبانیایی ، لهستانی و غیره.

لباس
امروزه، لباس معمول آلمانی همان نمونه لباس معمول ​​غربی است. زنان و مردان هر دو لباس و پیراهن ساده پیراهن را در مکان‌های تجاری می‌پوشند. با این حال‌، هر منطقه از کشور لباس‌های سنتی خود را دارد که کمی متفاوت از یکدیگر هستند. به عنوان مثال‌، در ایالت باواریا‌، لباس سنتی مردانه شلوارهای چرمی است که به بالای زانو ختم می‌شود‌، در حالی که برای خانم‌ها لباس سنتی یک بلوز‌، دامن بلند و پیش‌بند را شامل می‌شود. شما می‌توانید افرادی را ببینید که این لباس‌ها را به خصوص در هنگام کارناوال‌ها یا جشنواره‌ها پوشیده‌اند.

دین
در آلمان 65 تا 70 درصد از مردم خود را مسیحی می‌دانند که 29 درصد آن‌ها کاتولیک هستند. اقلیت مسلمان با مقدار 4.4٪ نیز وجود دارد. 36٪ افراد خود را دین‌دار و مذهبی نمی‌دانند یا غیر از مسیحی و مسلمان هستند.

دانشگاه‌های آلمان
آلمان یک بهشت ​​آموزش عالی است. در آلمان دانشگاه‌های زیادی با رتبه‌های بالای جهانی وجود دارند و برای افرادی که تحصیل در آلمان را انتخاب کرده‌اند، مدارکی با ارزش جهانی به همراه دارند که نوید اشتغال سطح بالا و هزینه‌های مقرون به صرفه برای زندگی را می‌دهند.

نمادگرایی
نمادهای آلمانی در برهه‌های مختلف تاریخ در کنار رویدادهایی که فرهنگ و سنت‌های آن را شکل داده است تغییر کرده‌اند. عقاب بخشی از امپراتوری مقدس روم بود که پس از پیروزی پروس در اتریش در سال 1886 توسط دو کشور مختلف به اشتراک گذاشته شد. مارتین لوتر و افرادی چون امانوئل کانت‌، یوهان گوتفرید فون هردر و یوهان ولفگانگ گوته نیز چهره‌های مهم و سمبل‌های بسیار بحث‌برانگیز هستند. امروز شناخته‌شده‌ترین نماد کشور، پرچم سیاه‌، قرمز و طلایی آن است.
 


غذا
آلمانی‌ها زیاد سوسیس می‌خورند و نان را با طعم‌های مختلفی درست می‌کنند. این شایعه نیست بلکه یک واقعیت است. Wurst، که در زبان آلمانی به معنای سوسیس است، بخش مهمی از غذای آلمانی است که از گوشت گاو یا گوشت گوساله تهیه شده و با طعم های مختلفی پخته می‌شود. در مورد نان‌، یک سنت طولانی در پخت وجود دارد که آلمانی‌ها به آن افتخار می کنند. نان‌هایی با اشکال مختلف‌، سیاه و سفید‌، برای سلیقه‌های مختلف و با نام‌های مختلف وجود دارد‌، شیرین‌، نرم، ساده و در همه انواع.

غذاهای آلمانی همچنین سرشار از انواع مختلفی از غذاهای سنتی خوشمزه و گیاهی است. ممکن است شما در غذا سخت‌پسند باشید، اما در آلمان همیشه انتخاب‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن خواهید داشت.

موسیقی
مشهورترین آهنگسازان کلاسیک جهان‌، به عنوان مثال باخ و بتهوون‌، که انتقال از موزیک کلاسیک و عاشقانه به موسیقی کلاسیک غربی را باعث شده‌اند، آلمانی هستند و در آلمان به دنیا آمده و درگذشته‌اند. از دیگر آهنگسازان مشهور آلمان می‌توان به برامس‌‌، شوبرت‌، هندل‌، تلمان ، ارفف و غیره اشاره کرد.

هنر
هنر آلمانی نقش مهمی در توسعه و شکل گیری هنر غربی، به ویژه هنر سلتیک‌، کارولینجیایی و هنر اوتونی بازی کرده است. نقاشی و مجسمه‌هایی به سبک گوتیک در اروپا‌، از جمله آلمان بسیار مشهور بود. هنر برجسته قرن پانزدهم‌، طراحی محراب‌ها بود. نسلی از هنرمندان آلمانی مهارت‌های خود را به سبک باروك و روكو و همچنین نئوكلاسیسم نشان دادند و نشان دادند. رمانتیسم نیز بخش مهمی از هنر آلمان است.
 

ادبیات
آلمان یکی از کشورهای پیشرو در زمینه مطالعه است. ناشران آلمانی‌، هر سال حدود 94 هزار جلد کتاب جدید منتشر می‌کنند و نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت‌، که مهم‌ترین رویداد در زمینه کتاب در جهان است‌، در آلمان برگزار می‌شود. بسیاری نمی‌دانند که اولین کتاب شناخته‌شده در جهان و همچنین اولین مجله، در آلمان چاپ شدند.

براساس تحقیقات انجام شده توسط تحلیل بازار رسانه‌ای Allensbach ، 44.6٪ از جمعیت آلمان حداقل هفته‌ای یک بار کتاب می‌خوانند، و 58.3٪ از آلمانی‌ها حداقل یک کتاب در سال خریداری می‌کنند.

اشتغال
افراد چه فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های اتحادیه اروپا باشند و چه بدون داشتن اقامت اروپا ، در آلمان به دنبال کار باشند، می توانند مجوز کار در آلمان را دریافت کنند. کار در آلمان یک تجربه یادگیری ارزشمند، مفید برای رزومه، و درس زندگی در معنای یک حرفه‌ای واقعی بودن است. رفتار احترام‌آمیز در فضای کار با دیگران فقط ابزاری دیگر است که آلمانی ها برای حفظ نظم و اجرای کارآیی از آن استفاده می‌کنند. عناوین‌، گواهینامه‌ها و دیپلم‌ها در آلمان جدی گرفته می‌شوند و بنابراین مستحق نهایت احترام هستند. از آنجا که سلسله مراتب‌ها در آلمان مهم‌اند، همواره از ضمایر و عناوین رسمی برای صحبت با افراد در محیط‌های کاری استفاده می‌شود.


کد مطلب: 728313

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728313/آشنایی-آداب-رسوم-فرهنگ-آلمان-کشور-شاعران-اندیشمندان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com