جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

معرفی انواع پارتیشن اداری دوجداره و تک جداره گلسار

چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 728308
یکی از راهکارهای مدرن و مناسب برای تفکیک و جداسازی فضای موجود در محیط های اداری و یا خانگی استفاده از پارتیشن می باشد. راهکارهای متعددی برای جداسازی فضای اداری وجود دارد. از قدیم استفاده از دیوارهای ثابت و یا دیوارهای پیش ساخته سبک مرسوم بوده است.  استفاده از پارتیشن در محیط های اداری و یا خانگی یکی از روش های کم دردسر و سریع برای تفکیک فضا می باشد. در طراحی های مدرن و برای پرهیز از دیوارهای ساخته شده از آجر و گچ می توان از متریال های جدیدی چون شیشه و ورق های چوب و ام دی اف استفاده کرد و، دیوارهای زیبا و سازگار با دکوراسیون را ساخت.

بسیاری از محیط های اداری برای بهینه سازی فضای مورد استفاده کارکنان خود می توانند از پارتیشن استفاده کنند. اینکار باعث می شود که در صورت نیاز به جابجایی در آینده، این دیوارهای جدا کننده به راحتی جابجا شده و فضا تغییر کند. ما در این مقاله انواع پارتیشن را معرفی می کنیم. تنوع بسیار بالای این محصولات در طرح و رنگ باعث شده است که تمامی مشتریان بتوانند طرح دلخواه خود را انتخاب کنند.
کاربردهای پارتیشن در تفکیک فضای محیط های مختلف
پارتیشن خانگی:  یکی از استفاده های رایج امروزه در منازل است. امروزه از پارتیشن می توان برای جدا سازی فضای اتاق ها در خانه ها استفاده کرد. این دیوارها به صورت یک جداکننده و یا یک دیوار شیک طراحی شده در دکوراسیون خانه می توانند اجرا شوند.

پارتیشن اداری:  بی شک بالاترین استفاده از این نوع دیوارکشی در محیط های داخل در ادارات است. از این رو بیشتر به نام پارتیشن اداری شناخته می شود. بیشترین استفاده از پارتیشن ها در محیط های اداری است. دیوارهای ساخته شده با استفاده از ترکیب متریال های چون ورق های ام دی اف ، شیشه سندبلاست ، پروفیل های آلومینیومی و ... بیشترین سازگاری را با دکوراسیون و مبلمان اداری دارند. این دیوارها علاوه بر اجرای سریع بسیار زیبا و سازگار هستند. از این رو انتخال اکثر مدیران و صاحبان شرکت هاست.

پارتیشن صنعتی: مصالح استفاده شده در محیط های اداری برای محیط های صنعتی کارایی چندان ندارد. این مساله بخاطر محیط های خشن کارگاهی است. به عنوان مثال در برخی جاها باید از ورق های ضد آب و آتش استفاده کرد. ارتفاع پارتیشن ها متفاوت از فضای اداری است.

همانگونه که در بالا اشاره کردیم این نوع دیوارها در فضاهای مختلفی قابل اجرا هستند.

شرکت گلسار با تجربه بیش از 15 سال خدمات دکوراسیون اداری و مبلمان اداری را ارائه می دهد. این شرکت دارای تجربه طراحی و نصب صدها پروژه در محیط های اداری می باشد. در ادامه برخی از انواع پارتیشن را معرفی می کنیم که در مجموعه گلسار برای مشتریان طراحی و نصب می شود.

پارتیشن ام دی اف
استفاده از ورق های MDF از ابتدا در پارتیشن ها مرسوم بوده است. در حقیقت هنوز هم ام دی اف متریال پایه partition است. ورق های ام دی اف نوعی تخته فیبری با چگالی متوسط بین 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است که به روش خشک تهیه می گردد. این ورق ها علاوه بر استحکام بالا، دارای نمای بسیار زیبا و تنوع رنگ روکش های می باشد. از معروف ترین روکش های ام دی اف می توان از PVC ، HPL ، VINILIUM ، فرمیکا و ملامینه نام برد. هرچه از روکش های مقاوم تر و ضخیم تر در پوشش ام دی اف استفاده شود، جنس نهایی مرغوب تر خواهد بود.

امروزه از این محصول برای ساخت پارتیشن ام دی اف استفاده می شود. این دیوار کلا با استفاده از ورق ام دی اف ساخته می شود به طوری که فریم بندی ها نیز از ام دی اف است. پارتیشن MDF عایق صوتی خوبی است به طوری که بیشتر صدای تولید شده به سمت دیگر دیوار منتقل نمی شود. این ورق ها همچنین در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاوم هستند.

پارتیشن شیشه ای و MDF
از ترکیب دو متریال ورق ام دی اف و شیشه می توان پارتیشن بسیار زیبایی را ایجاد کرد. در این مدل با برش ورق های ام دی اف می توان اسکلت بندی و فریم دیوار ایجاد کرد. قاب ایجاد شده را می توان با استفاده از انواع شیشه سندبلاست پر کرد. شیشه های سندبلاست ساده و طرح دار زیادی در بازار موجود است و می توان طرح های زیبایی را خلق کرد. این نوع پارتیشن باعث میشود که نسبت به پشت دیوار دید وجود داشته باشد.

پارتیشن آلومینیومی ام دی ف
در ساخت پارتیشن می توان از پروفیل های آلومینیومی نیز استفاده کرد. پروفیل های آلومینیوم علاوه بر سبکی زیبایی خاصی را دارند. پروفیل های از کف و سقف و کنار پیچ می شوند. این نوع قابلیت تغییر پذیری و جابجایی را نیز دارد. این دیوارها به پارتیشن آلومینیومی نیز معروف هستند.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی
در این نوع به جای ورق های MDF از انواع شیشه استفاده می شود. قاب و اسکلت همچنان پروفیل آلومینیومی است. پارتیشن شیشه ای را می توان به صورت تک جداره و یا دوجداره طراحی و نصب نمود. شیشه ها می توانند به صورت منحنی و صاف باشند. این نوع برای محیط های کم نور و با پنجره کم بسیار مناسب است، چرا که در مقابل عبور نور مانع نمی شود. شیشه ها عایق های صوتی خوبی در برابر صدا نیز هستند. این پارتیشن ها به علت قابلیت شست و شو و استریل کردن آن، در بیمارستان و آزمایشگاه ها قابل استفاده می باشند. همچنین به علت ظاهر شیک و مدرن تمام شیشه ای برای دفاتر روزنامه ها، شرکت ها و ادارات نیز بسیار مناسب می باشند.

پارتیشن فلزی
پارتیشن فلزی یکی از ملزومات در طراحی مدرن داخلی است. در این نوع از فلز در حالت های مختلف برای تقسیم فضا استفاده می شود. ورقه های فلزی در آلیاژهای مختلف برای این کار تولید شده است. همچنین می توان متناسب با سلیقه مشتری ورق ها را با برش cnc طرح دار نمود. پایه های فلزی در این نوع باعث استحکام بیشتر است. همچنین استاندارد لازم در زمینه آکوستیک صدا و مهار نمودن آن را نیز دارد.

از مشخصات و مزیت های پارتیشن فلزی می توان به وزن سبک ، مقاومت در برابر آتش سوزی ، نصب آسان ، قیمت مناسب ، قابلیت ترمیم و نگهداری و نظافت آسان اشاره کرد.
 
انواع پارتیشن اداری دوجداره و پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره

پارتیشن های معرفی شده در بالا می توانند به صورت تک جداره و یا دوجداره طراحی و نصب شوند. پارتیشن تک جداره ارزانترین نوع پارتیشن می باشد که به صورت یک جداره از ام دی اف و یا شیشه کار می شود. در ساده ترین حالت ورق ام دی اف و یا شیشه با استفاده از یراق مخصوص به کف ، دیوار و سقف متصل میشود. در این حالت یک قاب تکه را شاهد هستیم. ولی در اکثر مواقع برای داشتن طرح زیبا از فریم و اسکلت بندی ام دی اف و یا آلومینیوم استفاده می شود.

پارتیشن دوجداره
پارتیشن دو جداره با استفاده از ام دی اف 16 میلی متری و یا شیشه های سندبلاست ساخته می شود. در صورت استفاده از ورق MDF، لبه های آن به وسیله نوار PVC عایق می شود. ضخامت پارتیشن دو جداره ام دی اف معمولا 13.2 سانتی متر می باشد. این دیوارها به صورت کوتاه، نیمه بلند و بلند تا ارتفاع سقف قابل طراحی و نصب هستند. اندازه ارتفاع پارتیشن به عواملی مانند جریان گردش هوا در محیط و یا عایق بودن از لحاظ صوتی بستگی دارد. در صورت نیاز به شیشه در این مدل از پارتیشن، شیشه دو جداره به کار گرفته می شود. ارتفاع این شیشه ها متناسب با نور موجود و طرح سفارشی مشتری قابل تغییر است.
در پارتیشن دو جداره این قابلیت وجود دارد که از پرده کرکره در بین جداره های شیشه استفاده شود. این پرده کرکره ها را می توان در رنگ ها و طرح های متنوع و با اندازه 16 میلی متر نصب نمود. شیشه های قرار گرفته در دو سمت پرده کرکره منجر به جلوگیری از نفوذ گرد و غبار بر روی پرده ها می گردد. استفاده از پرده کرکره با مکانیسم سایه روشن، عبور نور در مواقع دلخواه را امکان پذیر می نماید. سیستم تنظیم ولومی در پرده کرکره ها ظاهری زیبا به پارتیشن دو جداره می بخشند.

مزیت های پارتیشن دو جداره نسبت به نوع تک جداره

  • نمای انواع دو جداره زیباتر بوده و جلوه بهتری دارد.

    پارتیشن های دو جداره نسبت به مدل تک جداره بسیار پایدار تر بوده و با توجه به پروفیل و دیواره محکم تر و عریض تر، استحکام خمشی و ضربه بالاتری دارد.

    بدون اتصال به سقف و یا دیوار قابل نصب است.

    در پارتیشن های دو جداره امکان جایگذاری پرده کرکره میان جداره ها وجود دارد اما نوع تک جداره این قابلیت را دارا نمی باشد.

    نوع دو جداره پارتیشن ها قابلیت آکوستیک شدن را دارا بوده و در صورت استفاده از فوم سایلنت در بین جداره های آن، تا 80 درصد صداهای محیط را می تواند جذب کند.

    در پارتیشن دوجداره، داکتینگ و عبور کابل های شبکه و برق به صورت کاملا نامرئی از بین دو جداره آن امکان پذیر می باشد. اما این عمل در تک جداره قابل اجرا نیست.

مزیت های پارتیشن اداری گلسار

استفاده از بهترین متریال

ما در گلسار سعی کرده ایم که از بهترین متریال موجود بازار استفاده کنیم. متریال استاندارد استفاده شده تضمین ماندگاری و طول عمر محصولات ماست. علیرغم اسفاده از ملزومات استاندارد ما سعی کرده ایم هزینه براوردی نیز رقابتی باشد.

تنوع در طراحی
کارشناسان ما در پارتیشن گلسار با خلاقیت خویش بهترین طرح ها را به مشتریان پیشنهاد می دهند. مشتریان ما هیچ محدودیتی در سفارش و یا سایز و ابعاد دیوارها نخواهند داشت. طرح ارائه شده منطبق و سازگار با دکوراسیون و مبلمان اداری مشتری است. مطمئن باشید که سلیقه شما تمام و کمال در اجرا پیاده خواهد شد.

طراحی پلن قبل از اجرا
در طراحی پارتیشن ها، ابتدا پلان فضای مذکور ترسیم می گردد. مقیاس در اندازه و محل قرار گیری پارتیشن مد نظر قرار گرفته شده، و پس از بررسی محدوده تردد و رفت و آمد در پلان و تطبیق سایز آن با متراژ فضا و انتخاب رنگ و فرم و شکل آن، پارتیشن بندی در فضا اجرا می گردد. طراحان این شرکت بر اساس نیاز و علاقه شما مشتریان محترم و نوع فضای داخلی مورد نظر، سفارش شما را طراحی و سپس پیاده سازی می نمایند.

قیمت پارتیشن اداری
قیمت پارتیشن بر اساس متریال مورد استفاده تعیین می گردد. در بازار مصرف عرف قیمت گذاری بر اساس هر متر مربع پارتیشن اجرا شده تعیین می شود. همانطور که در بالا گفتیم نوع تک جداره از دوجداره ارزانتر است. ما در زیر برخی قیمت های حدودی را ارائه می کنیم تا کاربران بر اساس آن بتوانند یک تخمینی از قیمت ها داشته باشند. با توجه به تغییرات و نوسانات قیمت های زیر به صورت حدودی ارائه می شود. ما می توانید برای اطلاع دقیق از قیمت ها با شماره 66703939-021 تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت نمایید.
منبع این مقاله وب سایت مبلمان اداری گلسار می باشد.

http://golsarco.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *