پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۹۲
روحانی در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌ای:

مهم این است که راستگویی را ترویج کنیم/ برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست/ انتقاد دلسوزانه خوب است البته نه آنکه فقط منحصر به دولت باشد

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 728247
رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا، با اتحاد، انسجام و همبستگی یک معجزه تاریخی انجام داد، تصریح کرد: وحدت و انسجام عمومی و همراهی مردم با تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، باعث عبور موفقیت آمیز ما از این مرحله سخت شد و رسانه های همگانی در ایجاد و تقویت این همراهی و انسجام، نقش بسیار مهمی ایفا کردند.
مهم این است که راستگویی را ترویج کنیم/ برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست/ انتقاد دلسوزانه خوب است البته نه آنکه  فقط منحصر به دولت باشد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور، ضمن تشریح دلایل و عوامل موفقیت نسبی در مقابله با بیماری عالمگیر کووید 19،  وجود حاکمیت واحد در این زمینه را نخستین اصل در این موفقیت عنوان کرد و اظهارداشت: ما در سه ماه گذشته حاکمیت واحد در زمینه مقابله با این ویروس را تجربه کردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه حاکمیت دوگانه همیشه موجب ضرر بوده است، گفت:  پیروزی در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز بخاطر وجود حاکمیت واحد بود و این تجربه موفق را در مورد مبارزه با ویروس کرونا نیز شاهد بودیم و معتقدم که تجربه حاکمیت واحد، کشور را به افق روشنی خواهد رساند.

دکتر روحانی وحدت و انسجام عمومی را از جمله دلایل موفقیت های بدست آمده در زمینه مقابله با شیوع و مهار کرونا دانست و افزود: اینکه 83 درصد مردم کشور به دستورالعمل های بهداشتی عمل کردند نشان از همراهی مردم با دولت و مسئولان بهداشت و درمان دارد و در این همراهی همه رسانه ها بویژه صدا و سیما به خاطر فراگیر بودن این رسانه، نقش مهمی برعهده داشتند.

دکتر روحانی دلیل سوم موفقیت در مقابله با کرونا در ایران را  وجود یک تیم منسجم بهداشتی و درمانی در نوک پیکان مبارزه عنوان کرد و اظهارداشت: با تلاش شبانه روزی کادر درمانی کشور اعم از پزشک، پرستار و همه کارکنان مراکز درمانی، ویروس کرونا که در روزهای نخست بسیار ناشناخته و دلهره آور بود، امروز به مرحله کنترل نزدیک شده و ترس و اضطراب مردم از این بیماری به تدریج کم شده است.

رئیس جمهور همچنین به اقدامات زیرساختی انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و افزود: تعداد تخت های بیمارستانی آماده در این دولت نسبت به تاریخ کشور دو برابر شده و این کار بزرگ باعث شد در اوج شیوع بیماری کرونا، با مشکل کمبود تخت بیمارستانی و تخت های ویژه برای بیماران مواجه نباشیم.

رئیس جمهور اظهارداشت: برغم وجود شرایط سخت کشور و تحریم های غیرقانونی و ناعادلانه و فشار شدید اقتصادی آمریکا، تولید در کشور تعطیل نشده و امروز شاهد موفقیت های بزرگی همچون خودکفایی در گندم و دیگر محصولات غذایی و کشاورزی هستیم. ما همچنین امروز در تولید بنزین، گاز و گازوئیل خودکفا هستیم و انجام کارهای زیربنایی در کشور، به موفقیت ما به در مبارزه با کرونا کمک کرده است.

دکتر روحانی همچنین ایثار مومنانه مردم، کمک های خیرین به نیازمندان، همراهی همه نیروهای مسلح، نهادهای عمومی غیردولتی و مردمی در کمک های بهداشتی و همچنین راه اندازی بیمارستان های صحرایی و نقاهتگاه ها و حفاظت از مرزهای کشور در برابر دشمنان را نتیجه یک کار جمعی و انسجام عمومی در کشور دانست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در مورد بیماری کرونا همواره با صداقت و با شفافیت کامل عمل کرده و واقعیت را به مردم گفته است، افزود: رسانه های کشور در این راه بسیار خوب عمل کرده و در مقابل دروغ پراکنی و شایعه سازی رسانه های بیگانه به خوبی ایستادند.

دکتر روحانی با بیان اینکه رسانه ها در آگاه کردن مردم و اطلاع رسانی درست، بار سنگینی بر دوش دارند، گفت: برقراری آرامش در جامعه و دور کردن مردم از التهاب و اضطراب بسیار مهم است و این وظیفه مهم بر دوش رسانه ها است.

رئیس جمهور با تاکید براینکه هرچه انسجام و همراهی رسانه ها، دولت، نظام و همه ارکان بیشتر باشد به نفع کشور خواهد بود، افزود: رسانه‌ها امروز باید هم با نوشتن حقایق و هم با ننوشتن مطالب نادرست و غیرصحیح، منافع و مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند به این معنی که گاهی مصالح نظام و مردم با ننوشتن مسایل حاشیه‌ای و غیرواقعی تأمین می‌شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه حرفی که می زنیم و چیزی که می نویسیم باید پایه و اساس محکم داشته باشد، اظهار داشت: از چارچوب و اصول رسانه ها به دور است که چیزی را که نسبت به آن یقین و اطمینان ندارند، منتشر کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مهم این است که راستگویی را ترویج کنیم، ذهن مردم را مشوش نکنیم و امید آفرین باشیم و در میان مردم دلهره و اضطراب ایجاد نکنیم.

دکتر روحانی تضعیف دولت را تضعیف نظام دانست و افزود: یکی از خطاهای راهبردی این است که برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه نقد و انتقاد نه تنها هیچ اشکالی ندارد بلکه مفید و سازنده است، گفت: انتقاد دلسوزانه و نصیحت خیرخواهانه بسیار خوب است البته نه آنکه نقد فقط منحصر به دولت باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اصحاب رسانه و مدیران مسئول مطبوعات و خبرگزاری های کشور به بیان دیدگاه و نظرات خود درخصوص نقش و اهمیت رسانه ها پرداخته و خواستار حمایت و پشتیبانی دولت از رسانه ها و تقویت فضای گفت و گو و همدلی بین مسئولان کشور و رسانه ها شدند.

دکتر "عباس صالحی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ضمن ارائه گزارشی از عملکرد رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه و مردم در زمینه ویروس کرونا و دعوت به عمل به توصیه ها و دستور العمل های بهداشتی، گفت: در موضوع بیماری کووید 19، اصحاب رسانه در کنار اصحاب درمان بودند و در طول سه ماه گذشته ما شاهد یک جهاد و رزمایش رسانه ها در کل کشور بودیم.

وزیر ارشاد افزود: رسانه ها نقش موثری در تبیین، اقناع و اجماع سازی داشتند و این مسیر برای دوران پسا کرونا باید تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، مجید قلی زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، سید ضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا، علی متقیان مدیرعامل ایسنا،عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان، بیژن مقدم مدیر مسئول سایت خبری "الف"، مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق، مهران کرمی مدیر مسئول روزنامه همشهری، محمد مبین مدیرعامل خبرگزاری برنا، محمد مهاجری، سعید لیلاز، فرید مدرسی از فعالان مطبوعات کشور و همچنین دکتر محسن میرزایی پیشکسوت مطبوعاتی کشور طی سخنان به بیان دیدگاه های خود پرداخته و به اتفاق  حضور فعال و روزمره رئیس جمهور در صحنه مبارزه با کرونا و تصمیم گیری در این زمینه را از دلایل مهم ایجاد آرامش در جامعه و موفقیت اقدامات در این زمینه دانستند.

ضرورت حمایت مادی و معنوی دولت از رسانه ها با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، ضرورت آمادگی و برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا در کشور، تقویت رسانه های داخلی در مصاف با رسانه های بیگانه، اهمیت نقش تبلیغات و ضرورت داشتن برنامه ریزی دقیق و منسجم برای این حوزه، ضرورت تشریح و تببین دستاوردهای دولت در حوزه های زیر ساختی کشور در رسانه ها، تعمیم حاکمیت و تصمیم گیری واحد در خصوص کرونا به دیگر حوزهای مهم از جمله موارد مطرح شده از سوی اصحاب رسانه در دیدار به رئیس جمهور بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
ای کاش .......
Iran, Islamic Republic of
دقیق ترین حرف آقای روحانی همینه که باید راستگویی را ترویج کنیم

..
Iran, Islamic Republic of
همیشه میشه رو حافظه مردم حساب کرد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش تعریفتان را از راستگویی بصورت شفاف بیان میکردید. تا ما بدانیم منظورتان چیست.......
Iran, Islamic Republic of
ترویج راستگوئی !توسط دولت راستگویان ! عجب!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دولت اقای روحانی از راستگو ترین دولت ها بوده نمی شود که در اتاق شیشه ای کار کرد و همه چیز را به همه نشان داد
United Arab Emirates
....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ماه‌هاست که از همه گیری و شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، اما شورای امنیت هنوز قطعنامه‌ای در این ارتباط صادر نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
...........
United States
....
Iran, Islamic Republic of
هرکس به فلسطین توجه نکند مسلمان نیست
Iran, Islamic Republic of
کارنامه اصلاح‌طلبان در دستان دولت فعلی و مجلسی است که روزهای پایانی را سپری می‌کند و بهتر است بدانند این کارنامه مردودی را که مردم به دست آنان داده‌اند نتیجه عملکردشان است نه چیز دیگر.
Iran, Islamic Republic of
بله کارکرد خوبی نداشتند اما بد هم نبودند خصوصا در باره اپیدمی کرونا
United Arab Emirates
خودتون هم به خوبی میدونید که تو بحث کرونا نهادهای مختلفی وارد شدن و اگر به خاطر مقاصد سیاسی و سیاست زدگی وارد نمیشدن وضع طور دیگه بود
Iran, Islamic Republic of
نماینده مجلسی که با دادن شام و ناهار و با خرید رای به مجلس راه پیدا کرده باشد طبیعی است که در قبال امتیازهای پیشنهادی دولت و دولتی‌ها به وکیل‌‌الدوله تبدیل خواهد شد. چیزی که در این سال‌ها در این مجلس در شرف پایان دیدیم و غصه خوردیم.
Iran, Islamic Republic of
اینها مربوط به مجلس و قوه قضائیه است و به من و شما ربطی ندارد
Iran, Islamic Republic of
از کی وزیر نفت دغدغه بیکاران را دارند؟ آیا فقط همین نمایندگان رد صلاحیت شده ... ملت بیکارند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
مردم رفتار و عملکرد مسئولان را تحت نظر بگیرند و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنند و معنی این امر و نهی هم فقط خواهش و تقاضا نیست، بلکه مطالبه است ....
Iran, Islamic Republic of
برای تحقق شعار سال «جهش تولید» بر مسئولان فرض است که بیشترین توان خود را برای راه‌اندازی شرکت‌ها و کارخانه‌های در شرف تعطیل و یا تعطیل شده مصروف دارند تا کارگران بیکار به سر کار آیند و کسب و کارها رونق بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
بنظر حامیان دولت ایا با این مدیریت حداقل تا 1400 این خواسته قابل اجراست
Iran, Islamic Republic of
ستاد تنظیم بازار و متولیان امر بازرسی و نظارت و سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده چه پاسخی برای مردم دارند که دی و بهمن سال قبل لوبیا‌چیتی 15-16 هزار تومان بود و 2-3 ماه بعد مردم باید 35-40 هزار تومان یعنی با بیش از 100 درصد افزایش قیمت بخرند؟
Iran, Islamic Republic of
یک رویه‌ نادرستی در دولت تدبیر باب شد که متضرر اصلی آن مردم بودند. به این صورت که پس از التهاب و گرانی غیرقابل قبول مثلا در قیمت خودرو شورای رقابت تشکیل جلسه می‌دهد و قیمت‌های غیرواقعی را مثلا کاهش می‌دهد و دوباره پس از چند ماه کم‌کم افزایش قیمت‌ها مجددا ادامه می‌یابد!
Iran, Islamic Republic of
ولت تدبیر و مجلس ناکارآمد، در تولید دلال رتبه یک جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. بهترین دستاوردشان هم برجام است که خسارت محض بود.
Iran, Islamic Republic of
....



جیک سالیوان از اعضای کلیدی دولت اوباما و از مذاکره‌کنندگان با ایران در مذاکرات برجام، که اکنون در کمپین انتخاباتی دموکرات‌ها حضور دارد، در مصاحبه با اندیشکده هادسون به موضع دموکرات‌ها درباره برجام پرداخت.
او گفت: «دولت بعدی آمریکا (در صورت پیروزی بایدن) باید بلافاصله پس از بازگشت به برجام روند مذاکره درباره توافق‌نامه بعدی را آغاز کند. توافق‌نامه بعدی باید زمانبندی محدودیت‌ها موسوم به بند غروب را تمدید کند. همچنین باید تلاش شود عناصر دیگری را هم در توافق تقویت کنیم.».
Iran, Islamic Republic of
کمالی: جهانگیری رای نمی‌آورد مجبور به حمایت از روحانی شدیم(خبر ویژه)
رئیس حزب اصلاح‌طلب «کار» اذعان کرد: اصلاح‌طلبان به‌خاطر رای نداشتن اسحاق جهانگیری، مجبور به حذف او در انتخابات 96.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خبرهای غیر رسمی از شورش در امارات
برخی منابع خبری مثل روزنامه القدس العربی چاپ لندن از بازداشت ده‌ها نفر به دنبال شورش در امارات خبر داده‌اند......
Iran, Islamic Republic of
.


.........
Iran, Islamic Republic of
نیوزویک: اینجا در آمریکا مردم بدون حکم دستگیر و بازجویی می‌شوند
یک نشریه آمریکایی نوشت، نیروهای امنیتی این کشور از این پس می‌توانند هر کسی را بدون حکم دادگاه و بدون شواهد و مدارک، دستگیر کنند و تحت پیگرد قرار دهند.....
Iran, Islamic Republic of
حزب‌الله: تا 25 سال دیگر، اسرائیلی در کار نخواهد بود/ رژیم صهینیستی محکوم به زوال است/ همه زندگی سردار سلیمانی برای قدس بود
Romania
امام خامنه ای 5 سال پیش گفت تا 25 سال این رژیم منحوس نابود می شود
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
جدا وقتی شما رییس جمهور باشید تضعیف دولت تضعیف نظام است.اما سال 88 تا نود و دو تضعیف دولت احمدی نژاد تضعیف نظام نبود.؟
United States
..........
United States
متاسفانه «برخی فکر می کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست». فرمایش صحیحی است. پیشنهاد می کنم رییس دولت خبر ها را جمعه صبح نشنوند. دولت انقلابی جوان را مطمئنا مردم تضعیف نخواهند کرد. فکر کنم دولت شهید رجایی مثال خوبی است.
Romania
.....
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
انتقادسازنده خیلی خوب است،،، مثل بیسواد،، بروبه جهنم،،، کودن،،، کلاغ،،، عهدحجری،،، هدیه کردن آب وصابون،،،
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
....
1. چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم که مردم به یارانه احتیاج نداشته باشند
2. تمامی تحریمها در روز اول اجرای برجام برداشته می شود
3. دیوار تحریم ها ترک برداشت
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
بزدل ترسو برو جهنم بی شناسنامه اینه نمونه سخنان اقای روحانی به منتقدان است ودر مناظره انتخاباتی فرمودند شما زبان دنیا را می فهمید شما بلد هستید با دنیا مراکره کنید اگر اقای رییسی رییس جمهور شود وسط خیابان دیوار می کشد ودلار به 8000 تومان می رسد حالا اومده از تضیف دولت می گوید ......
Iran, Islamic Republic of
رهن مسکن در تهران از ۴۰ میلیون تا ۴ میلیارد!
Iran, Islamic Republic of
مرغ ارزان شد/ نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سناتور آمریکایی: ترامپ هیچ تلاشی در مواجهه با بحران کرونا انجام نداده است
Iran, Islamic Republic of
جهان با اقدامات غیرقانونی آمریکا مقابله کند.
جهان با اقدامات غیرقانونی اسراییل مقابله کند.
راستگویی!
بفرمایید در خصوص اطلاع از زمان بنزین 3000تومانی واقعا شما راست می فرمایید!
اگر راست می فرمایید بدابحالتان که از وضعیت نااطلاع هستید!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
هشدار رزمنده ایرانی به پنتاگون
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون رسما ایران را تهدید کرد؛ از فاصله 100متر تجاوز کنید، شلیک می کنیم
هشدار رزمنده ایرانی به پنتاگون
پاسخ ایران به آمریکا سخت و کوبنده خواهد بود
که درصورت مرتکب شدن این اشتباه پاسخ ایران سخت و کوبنده خواهد بود.
با آمریکایی ها مثل خودشان رفتار می کنیم.
ایران می توان همه پایگاه های نظامی آمریکا را درمنطقه خاورمیانه نابود کند
حمید
Iran, Islamic Republic of
.............
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب خوب هم موفق عمل کردی...
Iran, Islamic Republic of
عامل رشد تروریسم در غرب آسیا حمایت پنتاگون است.
پنتاگون جرات تجاوز به ایران ندارد.

کوتاه آمدن دربرابر جنایت ها و خیانت های آمریکایی ها مشکلات را حل نخواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون در برابر دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران کوتاهی کرده است.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون به فکر گرسنگان آمریکایی باشد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
مالک
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
.....
درپاسخ به پنتاگون
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به پنتاگون
هیچ کاری را بدون پاسخ نمی گذاریم
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
اگر مقام معظم رهبری ورود نمی کردند، دولت هیچ وقت نمی توانست چنین کار بزرگی را پیش ببرد، ورود مقام معظم رهبری برای مردم به منزله آرامش بخشی بود.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور باید در مسیر اغناء مردم و همراه کردن آنها با تصمیم شورای هماهنگی و جلب اعتماد مردم حرکت کند.
Iran, Islamic Republic of
دولت باید به مردم تضمین دهد که منابع حاصل از فروش بنزین را به آنها بازخواهد گرداند. .....
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور باید در رسانه ملی حضور یافته و برای جلب اعتماد مردم اعلام کند تمام منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به صورت یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و همه منابع را در صندوق هدفمندی یارانه ها تجمیع می کند. در این راستا لایحه ای را به مجلس ارائه داده و اساسنامه صندوق هدفمندی یارانه ها را به تصویب برساند.
Iran, Islamic Republic of
در صورتی که رئیس جمهور چنین اراده ای ندارد مجلس باید اقدام به تدوین طرح ایجاد صندوق هدفمندی یارانه ها کند تا به مردم اطمینان خاطر داده شود که یارانه های نقدی افزایش می یابد.
Iran, Islamic Republic of
....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
........
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
...
علی برکت الله
تمام حرفهاش تکراری است
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
اقای مشوق راستگویی بیا ومردانه دست اوردهای برجام رابرای مردم بگو فعلا فرریختن تحریمها روی مردم نفسشان را گرفته گلابی هاش گندیده بود وسرمایه گذاران خارجی هنوز تو نوبت وایستادن خسته شدن
Iran, Islamic Republic of
.......
علی
Iran, Islamic Republic of
نه تضعیف دولت تضعیف نظامه ونه حتی تضعیف شخص رئیس جمهور تضعیف نظام ....
محمد
United Kingdom
..
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
.......
رحیم
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی درست میگویند انتقاد فقط مخصوص دولت نیست مگر جاهای دیگر کارشون درست انجام مدهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
........