کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کافئین ایمنی بدن را افزایش می دهد

30 ارديبهشت 1399 ساعت 11:46

این روزها همه در پی راهی هستند تا مقاومت بدن خود را در برابر آسیب های احتمالی افزایش بدهند ،این در حالیست که یکی از منابع اصلی و در دسترس برای این کار کافئین است.کافئین دارای آنتي اكسيدان است و با عوامل مخرب بدن مثل راديكال هاي آزاد مبارزه می کند و در نهایت ایمنی بدن را در برابر آسیب های پیش رو افزایش می دهد.


به گزارش جهان نیوز، دکتر حمید متقی،کارشناس تغذیه در خصوص کافئین می گوید:«یکی از بهترین،موثرترین و در عین حال سلامت ترین روش های ایجاد نشاط در ساعات شبانه روز،مصرف کافئین است.»

وی می گوید«ماده ی کافئین اقدام به تحریک سیستم های عصب مرکزی قلب می کند که منجر به تحریک گردش خون در بدن می شود و عضلات را نیز تحریک می کند،به همین دلیل توصیه می شود که ورزشکاران و افرادی که تحرک بالایی دارند از مواد غذایی کافئین دار استفاده کنند اما باید توجه داشته باشیم که تربیت بدن و عادت آن به مصرف کافئین به صورت منظم اثر مطلوبی روی بدن ندارد و سبب تاثیرات مثبت نمی شود.»

دکتر متقی در خصوص چگونگی مصرف  و میزان کافئین گفت:«متوسط مصرف کافئین بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلی گرم در روز است که به همان میزان نیز تاثیراتی مثل رفع کسالت،خستگی،بی حالی و ایجاد نشاط و افزایش فشار خون را دارد و برای ایجاد این اثرات به صورت فوری در بدن می توان از مواد غذایی در دسترس دارای کافئین استاندارد استفاده کرد.»

کافئین به طور طبیعی در میوه ها و بیش از ۶۰ گیاهان در سراسر جهان یافت می شود. تلخی آن به عنوان یک عامل بازدارنده به عنوان یک آفات عمل می کند. رایج ترین منابع کافئین در رژیم غذایی ما قهوه، برگ چای، دانه های کاکائو، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و آدامس ها دارای کافئین هستند.

متوسط مصرف کافئین روزانه در میان آمریکایی ها در حدود ۲۸۰ میلی گرم در روز است، در حالی که برخی از مردم بیش از ۶۰۰ میلی گرم در روز مصرف می کند. سه منبع اصلی کافئین در بزرگسالان قهوه، نوشابه و چای است.

دانشمندان معتقدند که کافئین حاوي منيزيم و پتاسيم است كه اين مواد معدني در تنظيم سطح قند خون، استفاده صحيح بدن از انسولين و كاهش ولع مصرف شيريني و تنقلات تاثير مثبتي دارند.يكي ديگر از خواص کافئین كمك به سوزاندن چربي در بدن است؛ در واقع كافئين به سلول هاي چربي بدن كمك مي كند تا چربي هاي بدن را در جهت مصرف فعاليت هاي ذهني و آموزشي بسوزانند.


کد مطلب: 728187

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728187/کافئین-ایمنی-بدن-افزایش-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com