جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

نظر وزیر بهداشت درباره اجرای طرح ترافیک در تهران

سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 728122
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح ترافیک در تهران و خطر شیوع کرونا سخن گفت.
نظر وزیر بهداشت درباره اجرای طرح ترافیک در تهران
به گزارش جهان نيوز، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اجرای طرح ترافیک در شهر تهران گفت: پیشنهاد ما این بود که طرح ترافیک باید لغو شود؛ چرا که اگر قرار باشد مردم با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی مخدوش شود، ترجیح می دهیم مردم با وسیله نقلیه شخصی تردد کنند و موضوع آلودگی هوا که توسط دوستان مطرح می‌شود، در حال حاضر مد نظر ما نیست، بلکه اولویت ما بیماری کووید-19 است.

نمکی افزود: دوستان اعلام کردند که لغو طرح ترافیک باعث تجمع زیاد در مرکز شهر شده است و برخی از مسافران از شهرستان به تهران می آیند و بدون رعایت اصول وارد محدوده طرح می‌شوند،‌ ما معتقد هستیم اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد می توان به گونه ای شرایط را مدیریت کرد.

وزیر بهداشت گفت: اگر لغو طرح ترافیک رعایت فاصله‌گذاری را مخدوش کند و ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشیم، ما محکم می‌ایستیم تا وضعیت به شکل قبل بازگردد و طرح ترافیک لغو شود.

نمکی گفت: گزارشی را در جلسات کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کردیم که مسافران زیادی از شهرستان‌ها وارد تهران شده و بدون رعایت طرح ترافیک وارد محدوده شده و در آن جا باعث ازدحام و مشکل در تردد تهرانی ها شده اند.

او در ادامه افزود: ما خیلی اصرار بر این موضوع نکردیم که طرح ترافیک را مثل قبل اجرا کنند، ولی اصرار بر رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی داریم. اگر قرار باشد شهروندان در اتوبوس ها یا مترو شلوغ سوار شوند و از ماسک استفاده نکنند، ما خواهیم ایستاد.

او ادامه داد: سلامت مردم برای ما مهمترین فاکتور است و هر جا که ببینیم، این مرزها توسط هر دستگاهی شکسته شده و به سلامت مردم لطمه وارد می‌شود، مداخله می‌کنیم و وضع را به حالت سابق برمی‌گردانیم تا فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند رعایت شود.

نمکی تاکید کرد: دوستان اظهار می کنند که مرکز شهر به دلیل ورود مسافران از سایر شهرها دچار ترافیک کاذب شده و اگر این صحت داشته باشد به نظرم با شیوه ای می توان از ورود این افراد به محدوده طرح ترافیک جلوگیری کرد و مسئولین می‌توانند به راحتی خودروهای آنها را شناسایی کنند.

او گفت: اصرار ما بر این است که فاصله گذاری اجتماعی حتما باید رعایت شود. اعتقاد داریم مردم اگر از وسایل شخصی خود استفاده کنند،‌ به مراتب میزان آلودگی و ابتلا به بیماری کرونا کمتر است. علی رغم گفته‌های دوستان تعداد اتوبوس‌ها کم هستند و مترو‌ها متراکم از مسافر هستند. موضوع فاصله گذاری اجتماعی به خصوص در ساعات پیک ترافیک رعایت نمی‌شود. باید فاصله گذاری رعایت شود اگر غیر این باشد ورود می کنیم و نظرمان را اعلام می کنیم و مردم عزیزمان را در جریان قرار می دهیم تا آنچه مناسب حال مردم است، رعایت و عملی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آزاد
Iran, Islamic Republic of
بنظر من بزرگترین عواملی که کرونا در تهران شیوع پیداکرد دستگیره ها و میله های داخل مترو و اتوبوس بوده و هست و پس از اون اسکناس پول و دکمه های آسانسور
United States
این داستانها مال بعد از روز قدس است.... زود اعلام نکردید؟؟!!