کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش‌ها به بالا رفتن پرچم همجنس بازی در عراق

29 ارديبهشت 1399 ساعت 14:00

واکنش ها نسبت به برافراشتن پرچم همجنس گرایان توسط سفارت کانادا و انگلستان در عراق شدت گرفت.


به گزارش جهان نیوز، بنابر گزارش کانال های تلگرامی توئیتر عراق و مطالعات عراق پس از مشارکت سفارتخانه های انگلستان و کانادا در عراق جهت برافراشتن پرچم نماد همجنسگرایان، علما و مسئولین و مردم عراق نسبت به این اقدام که به نوعی نقض قانون و فرهنگ دینی مردم عراق است واکنش نشان دادند.




در ذیل نمونه هایی از این واکنش ها را می خوانیم:

سید مقتدی صدر برافراشته شدن پرچم هم جنسگراها را محکوم کرد.


سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به برافراشتن پرچم هم‌جنس‌گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد در پیامی ضمن محکومیت این اقدام گفت: اقدام برخی سفارتخانه‌ها در عراق به برافراشتن پرچم هم‌جنس‌گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب‌ و رسوم و بی احترامی به هویت ملت عراق است شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل‌اند.

وی تاکید کرد: ضمن محکوم کردن این رفتار زشت از این سفارتخانه‌ها می‌خواهیم که به چارچوب‌های دیپلماتیک میان کشورها احترام بگذارند و از پروتکل‌های توافقی، به‌خصوص در آنچه به آسیب‌زدن به باورها و آداب ‌و رسوم کشورهای میزبان مربوط می‌شود، خارج نشوند.


احمد الاسدی  نماینده پارلمان و رئیس فراکسیون پارلمانی السند در صفحه توییتر خود نوشت:
ما اقدام توهین آمیز نمایندگی اروپا در برافراشتن پرچم همجنس گرایان بر فراز مقر این نمایندگی را محکوم می کنیم. این اقدام تعدی به ارزش های انسانی و نقض آشکار عرف، عادت ها و سنت های اجتماعی و ویژگی های امتی است که در طول تاریخ به عنوان یک امت مسلمان شناخته می شده و پرچم انسانیت و احترام به تمام ادیان را برافراشته بوده است.


محمد جعفر صدر سفیر عراق در انگلستان در توییتر نوشت:
عرف دیپلماتیک ایجاب می کند که هیات های خارجی به فرهنگ کشورهای میزبان و دین، عرف و ارزش های اخلاقی آن احترام بگذارند.

اقدام سفارت انگلستان و کانادا و نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد را محکوم می کنیم و خواستار اصلاح این اشتباه هستیم تا اینکه روابط خوبی که بین دو طرف وجود دارد حفظ شود.


شیخ علی النجفی طی توییتی نوشت:
اقدامی که نمایندگی اتحادیه اروپا و سفارت خانه های انگلستان و کانادا در عراق انجام داده اند، تعدی و بی احترامی دینی و اخلاقی به جامعه عراق است.

 
حسن سالم از رهبران عصائب اهل الحق خواستار بسته شدن نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد شد که پرچم همجنس گرایان را برافراشته است.

 
هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح:
آنچه که نمایندگی اتحادیه اروپا انجام داده و پرچم همجنس گرایان را برافراشته اقدامی توهین آمیز به عراق است.

برافراشتن پرچم همجنس گرایان اقدامی حساب نشده و خلاف عرف، سنت ها و اخلاقیات جامعه عراق است.

ما از دولت می خواهیم که فورا در جهت اخراج سه سفیر منحرف اخلاقی اقدام کند. کسانی که عراق آنها را به عنوان نماینده کشورهایشان قبول ندارد.


بیانیه حزب الدعوه در واکنش به برافراشته شدن پرچم همجنس گرایان در عراق:
 ما اقدام غیراخلاقی و غیر مسئولانه نمایندگی اتحادیه اروپا در برافراشتن پرچم همجنس گرایان در خاک عراق را محکوم می کنیم. ما این اقدام را تعدی آشکار به ملت عراق و دین و ارزش های آن می دانیم. معتقدیم که این کار یک برنامه حساب شده و هدفمند علیه مبانی ارزشی ملت عراق بوده است و تبلیغ این رفتار منحرف را دنبال می کرده است. موضوعی که تمام ادیان آن را منع کرده اند.


جوانان عراقی پرچم همجنس گرایان را سوزاندند.

واکنش ها نسبت به برافراشتن پرچم همجنس گرایان توسط سفارت کانادا و انگلستان در عراق شدت گرفت.

به نقل از کانال تلگرامی مطالعات عراق جوانان میسان پرچم همجنس گراها را سوزانند.

جوانان عراقی توئیت کردند: جایی برای شما در عراق نیست.


کد مطلب: 728082

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728082/واکنش-ها-بالا-رفتن-پرچم-همجنس-بازی-عراق

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com