چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۳

ممنوعیت استفاده از سخت‌افزار اسرائیلی در ایران

دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 728075
مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که هر گونه استفاده از سخت‌افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران و فعالیت سکوهای نرم‌افزاری متعلق به این رژیم در کشور ممنوع است.
ممنوعیت استفاده از سخت‌افزار اسرائیلی در ایران
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده ۴ طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تصویب کردند.

مطابق با این مصوبه، صدور هر گونه مجوز برای مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم اشخاص حقیقی یا حقوقی از جمله شرکت‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات یا سازمان‌های مردم‌نهاد وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی در کلیه نمایشگاه‌ها یا هرگونه همایش یا گردهمایی داخلی و بین‌المللی یا مشارکت یا معاونت در صدور آن ممنوع است و مرتکب به حبس درجه پنج و محرومیت دائمی از تصدی خدمات عمومی و دولتی محکوم می‌شود.

بر اساس ماده ۵ این طرح، هر گونه استفاده از سخت‌افزارهای تولیدی رژیم صهیونیستی در ایران و فعالیت سکوهای نرم‌افزاری متعلق به این رژیم در کشور ممنوع می‌باشد.

همچنین هر گونه ارائه خدمات شرکتهای ایرانی به این سکوها ممنوع است. فرد قاصر یا مقصر و یا مستنکف در اجرای این ماده به حبس تعزیری درجه پنج و پنج سال محرومیت از خدمات عمومی و دولتی محکوم می‌شود.

مرکز ملی فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به شناسایی این سخت‌افزارها و سکوها اقدام و مراتب را جهت اعمال قانون به دادستان کل کشور اعلام نماید.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بيخيال ببم جان بازم كه عقب نشيني نموديد در ورزش
Iran, Islamic Republic of
ان شاءالله این باعث بشه که جوانان خودمان به فناوری های پیشرفته سخت افزاری دست بیابند. نرم افزار که سهل تر است.
بینام
Iran, Islamic Republic of
به به بالاخره تو روزای آخر مجلس ما یک‌ حرکت انقلابی دیدیم
خدارو شکر فقط دو روز مونده این مجلس عمرش تموم شه یکم راحت شیم از دست جمع!
همه چی بودن جز نماینده ملت!