کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهنمای انتخاب بهترین بیمه باربری

29 ارديبهشت 1399 ساعت 10:54


برای بازرگانان و اشخاصی که امور صادرات و واردات انجام می دهند یکی از اصلی ترین کارها در این زمینه خرید بیمه باربری مناسب برای کالای مورد نظر است. چرا که اگر خدای نکرده در حین حمل کالا از مبدا به مقصد خسارتی برای آن اتفاق بیافتد، ریسک از دست رفتن بخشی یا کل سرمایه شخص وجود دارد. و جلوگیری از این ریسک هم برای صاحب کالا عملاً غیر ممکن است. بعد از اینکه تصمیم به داشتن بیمه نامه باربری گرفتید، مسئله بعدی بروز می کند و آن هم این است که بهترین بیمه نامه ای که می شود تهیه کرد چیست و شامل چه مواردی باید باشد؟

چه کلوزهایی در بیمه باربری وجود دارد؟
اصلی ترین کلوز های این بیمه نامه که معمولاً توسط بیمه گذاران انتخاب می شود، کلوز A,B,C هستند. پایین ترین پوشش ها را در بین آن ها کلوز C دارد که به عنوان بیمه با پوشش های پایه هم شناخته می شود. در واقع پوشش های این کلوز بیشتر همان حوادث وسیله نقلیه است که شامل هواپیما، کشتی، و یا قطار و کامیون و تریلر می شود. در کلوز B پوشش های بیشتری علاوه بر پوشش های پایه به طور مثال به گل نشستن کشتی، تخلیه کالا در بندر اضطراری، زلزله، آتشفشان، صاعقه، ورود آب دریا به کشتی و ... را هم تحت پوشش قرار می دهد. و بالاخره بهترین کلوز که A نام دارد که علاوه بر تمام پوشش های کلوزهای قبلی این بیمه نامه شامل پوشش های کامل تری نظیر قلاب زدگی، آب دیدگی، دزدی، دله دزدی، عدم تحویل بخشی از کالا و ... را هم در بر می گیرد.

حق بیمه باربری چگونه محاسبه می شود؟
موارد زیر تأثیر مستقیم روی حق بیمه در بیمه باربری دارند:
کلوز انتخاب شده: کلوز انتخاب شده توسط بیمه گذار نشان می دهد که چه پوشش هایی را از بیمه نامه خو انتظار دارد.

سرمایه کالای در حال حمل: معمولاً سرمایه به ارز گفته می شود و بر اساس نرخ ارز قانونی به ریال تبدیل شده و سرمایه ریالی مبنای محاسبه حق بیمه قرار می گیرد.

برخی از موارد از نظیر نوع وسیله نقلیه، پوشش های اضافی، حذف برخی از استثنائات در شرایط عمومی، و محل تحویل کالا به خریدار هم ممکن است روی حق بیمه تأثیرگذار باشند. در نهایت به مبلغ حق بیمه محاسبه شده، مالیات بر ارزش افزوده اضافه شده و مبلغ نهایی برای پرداخت مشخص می شود.

بیمه باربری را از کجا بخرم؟
ابتدا باید شرکت بیمه ای را که در فروش این بیمه نامه حرفه ای عمل می کند پیدا کنید. طی سالیان گذشته شرکت بیمه سامان به عنوان یکی از شرکت های پیشگام در صدور بیمه باربری شناخته شده است و با همکاری بانک سامان در ارائه خدمات به افرادی که با کارت بازرگانی اقدام به صادرات و واردات می کنند خدمات خوبی را ارائه می نماید. شما می توانید با تماس با نمایندگی بیمه سامان با ارائه اطلاعات پروفرما، ثبت سفارش و همچنین شرایط حمل کالای خود، از نرخ بیمه باربری اطلاع کسب کنید. برای افرادی که به صورت مستمر از یک نوع کالا وارد می کنند معمولاً یک نرخ واحد پیش بینی می شود و فرآیند دریافت نرخ در بیمه نامه های بعدی حذف می شود که به صدور بیمه نامه سرعت می بخشد.


کد مطلب: 728047

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728047/راهنمای-انتخاب-بهترین-بیمه-باربری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com