کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پامپئو به چین درباره هنگ‌کنگ هشدار داد

29 ارديبهشت 1399 ساعت 8:20

وزیر خارجه آمریکا در ادامه روند اتهام زنی‌ها به منظور افزایش فشار به چین مدعی شد که دولت پکن در حال مداخله در روند کار روزنامه‌نگاران آمریکایی در هنگ‌کنگ است.


به گزارش جهان نیوز، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یک شنبه اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی تهدید و مداخله چین در کار روزنامه نگاران آمریکایی در منطقه هنگ کنگ است و تاکید کرد که هرگونه تصمیمی در زمینه تجاوز به خودمختاری هنگ کنگ بر ارزیابی ایالات متحده از وضعیت سیاسی هنگ کنگ تاثیر خواهد گذاشت. 
 

پامپئو طی بیانیه‌ای در این زمینه افزود: روزنامه نگاران اعضای جامعه خبری آزاد هستند و کادر پروپاگاندا نیستند و گزارشهای ارزشمند آنها مردم چین و سراسر جهان را از وقایع مطلع می‌کند.

پامپئو اوایل ماه جاری میلادی نیز اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا گزارش خود به کنگره در زمینه شرایط هنگ کنگ و میزان برخورداری این منطقه از خودمختاری و استقلال از چین را برای بررسی جزئیات بیشتر به تاخیر انداخته است.

این تاخیر به دلیل برگزاری کنگره ملی خلق چین در روز 22 ماه مه و تصمیمات این کنگره درباره هنگ کنگ و باز گذاشتن دست وزارت خارجه برای ارزیابی نتایج آن صورت گرفته است. 

آمریکا طی هفته‌های اخیر تلاش کرده تنشها و فشارها علیه چین را به ویژه به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش دهد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که واشنگتن به دلیل عملکرد ضعیف در مقابله با ویروس کرونا به دنبال فرافکنی برای شانه خالی کردن از عملکرد ضعیف خود برای مدیریت بحران کرونا است که تا کنون باعث کشته شده دهها هزار آمریکایی شده است. 

وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در مصاحبه‌ با یکی از رسانه‌های این کشور هم گفته بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، حزب کمونیست چین  را در زمینه شیوع کرونا مقصر می‌داند و گزینه هایی در این زمینه  در دست کار دارد.

پامپئو در این مصاحبه با اتهام زنی‌های فراوان علیه چین ، این کشور را  به عدم شفاف سازی متهم کرد و مدعی شد که تلاش برای پیداکردن یافته ها در باره منشا کرونا ماهیت سیاسی ندارد، بلکه کمک به پزشکان سراسر جهان است.

منبع: فارس


کد مطلب: 728008

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/728008/پامپئو-چین-درباره-هنگ-کنگ-هشدار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com