کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لغو طرح ممنوعیت مسابقه با ورزشکاران اسرائیلی!

28 ارديبهشت 1399 ساعت 16:00

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دلایل حذف شدن بند مربوط به عدم رویارویی ورزشکاران با رژیم صهیونیستی از طرح ضد صهیونیستی را تشریح کرد.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی، گفت: در بند 11 این طرح، ممنوعیت رویارویی ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی مطرح شده بود که با توافق وزارت ورزش و اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس حذف شد.

وی افزود: طبق بند 11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی ورزشکاران ایرانی از حضور در میادین ورزشی و مصاف با رژیم صهیونیستی منع می‌شدند، اما به دلیل اینکه در حال حاضر نیز ورزشکاران ما به دلیل ذات پلید و کودک‌کُش این رژیم، آن را به رسمیت نمی‌شناسند، بنابراین ضرروتی بر قانونی شدن آن وجود نداشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس که به منظور بررسی و تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی تشکیل شد، به دلیل پذیرش ماهیت خبیث رژیم صهیونیستی از سوی تمامی ارکان ورزش کشور، به خصوص ورزشکاران عزیز، مقرر شد که این بند با توافق طرفین حذف شود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ادامه داد: در شرایط موجود نیز ورزشکاران ما در میادین ورزشی از رویارویی با رژیم صهیونیستی خودداری می‌کنند، بنابراین ضرورتی بر اینکه قانونی آنها را مجاب به ادامه روند موجود کند، وجود نداشت و این بند از طرح ضدصهیونیستی حذف شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه ورزشکاران ما طی این سالها رغبتی برای رویارویی با رژیم صهیونیستی نداشته‌اند که این مسئله در حذف بند 11 از طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مدنظر قرار گرفته است.


کد مطلب: 727978

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727978/لغو-طرح-ممنوعیت-مسابقه-ورزشکاران-اسرائیلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com