پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

سرقت از مغازه‌های بازار تهران با حفر تونل

يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 727967
مجرم سابقه‌دار معروف به طوفان که با حفر دیوار مغازه‌های بازار تهران دست به سرقت‌های میلیاردی زده بار دیگر بازداشت شد.
سرقت از مغازه‌های بازار تهران با حفر تونل
به گزارش جهان نيوز، اول اردیبهشت‌ماه شکایت‌های مشابهی درباره سرقت از مغازه‌های بازار تهران به کلانتری‌۱۱۶ مولوی گزارش شد. بررسی شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که سارقان شبانه با تخریب دیوار یا حفر تونل وارد مغازه‌های مس فروشی شده و پس از سرقت متواری شده‌اند. همچنین مشخص شد که همه مغازه‌هایی که سرقت از آن رقم خورده از ساختمان‌های قدیمی بودند که سارقان به راحتی دیوار آن راتخریب کرده و وارد شده‌بودند. یکی از شاکیان توضیح داد: من صاحب یک کارگاه مس‌سازی در بازار هستم. روز گذشته مثل همیشه کارگاه را تعطیل کرده و به خانه‌ام رفتم. امروز که در کارگاه را باز کردم متوجه شدم که همه مس‌های داخل کارگاه سرقت شده است. در بررسی بیشتر متوجه شدم که سارق یا سارقان با حفر تونل وارد شده و پس از سرقت از همان مسیر خارج شده‌اند.

در حالی که هر روز بر تعداد شکایت‌ها اضافه می‌شد مأموران پلیس در جریان تحقیقات میدانی موفق شدند تصاویر سارقان را در بررسی دوربین‌های مداربسته به دست آوردند. مأموران همچنین به یکی از باربران مظنون شدند. بررسی سوابق این مرد که به طوفان معروف بود حکایت از این داشت که او پنج‌سال قبل به همین شیوه از چندمغازه در شهرستان اهواز سرقت کرده‌بود. در تحقیقات بیشتر دو همدست طوفان هم که از مجرمان سابقه‌دار بودند شناسایی شدند.

بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مخفیگاه متهمان در دروازه‌غار شناسایی شد و مأموران پلیس ۲۴ اردیبهشت‌ماه متهمان را بازداشت کردند. طوفان ۳۳‌ساله در اولین بازجویی‌ها گفت که از ماجرای سرقت‌ها خبر ندارد. وقتی مأموران پلیس تصاویر او و دو همدستش را در دوربین‌های مداربسته به وی نشان دادند طوفان دیگر چاره‌ای جز اعتراف نداشت.

او گفت: من قبلاً با حفر تونل به چند مغازه در اهواز دستبرد زده بودم. وقتی به تهران آمدم تصمیم گرفتم که به همین شیوه از مغازه‌های بازار هم سرقت کنم. نقشه‌ام را با دو نفر از دوستانم که دو مرد ۲۵ و ۳۰‌ساله‌هستند در میان گذاشتم و آن‌ها هم قبول کردند در اجرای نقشه به من کمک کنند. برای این کار مغازه‌های مس فروشی را زیر نظر گرفتیم و به خاطر موقعیت مناسبی که داشتند، شبانه با حفر تونل وارد شده و همه مس‌ها را سرقت کردیم.

سرهنگ مهدی اسدی، رئیس کلانتری‌۱۱۶ مولوی گفت: در حال حاضر ارزش مالی پرونده یک و نیم میلیارد تومان است و دو متهم برای کشف جرائم بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
 
منبع:جوان
برچسب ها: سرقت سارق بازداشت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
برای حفر تونل و سوراخ کردن دیوار خیلی زحمت می کشند، بعد هم دستگیر میشوند..... اختلاس و رانت خیلی خیلی راحت تر و امن تره ....!!!!
Iran, Islamic Republic of
همه کار ما در ایران بر عکسه چون طلافروشیها و صرافیها که شبها تمام اموالشون را داخل گاوصندوق و خزانه نگه میدارن موظف هستند سقف، کف و دیوار مغازه هاشون را بتن آرمه کنند در حالیکه با توجه باینکه هدف نهایی سارقین طلافروشیها فقط اموال داخل گاوصندوقها است، صاحبین طلافروشیها و مشاغل مشابه فقط باید ملزم به استفاده از گاوصندوق ضد دیلم که مجهز به قفل ضد زورگیری هست باشند و باقی اماکن تجاری که اموال قابل سرقتشون داخل خود مغازه است و نه داخل گاوصندوق باید ملزم به مقاوم سازی واقعی کف، سقف و دیوارها با بتنی به واقع فوق مقاوم شوند که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه