جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

راه رهایی از جهنم تنها الغوث گفتن نیست

يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 727947
فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به اینکه شهدا در شب‌های قدر بهترین‌ها را از خدا خواستند گفت: رهایی از آتش جهنم الغوث گفتن نیست و باید اعمالمان را درست کنیم.
راه رهایی از جهنم تنها الغوث گفتن نیست
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب شامگاه شنبه و در بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان و آخرین شب از شب‌های قدر در مراسم احیای مسجد امام خمینی(ره) کرمان با بیان اینکه "در شب قدر بهترین‌ها را از خداوند بخواهید" اظهار داشت: در شب قدر و در همه حالات برای سلامتی امام زمان(عج) دعا کنید.

وی با عنوان اینکه امسال شب قدر یک ویژگی دارد و آن این است که اول ماه رمضان در ایران اختلافی در روز اول ماه مبارک رمضان نبود افزود: بین شب‌های قدر، شب بیست و سوم ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و چقدر خوب است در این شب نورانی از امام زمان‌مان یاد و برای سلامتی آن حضرت دعا کنیم.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به سوره قدر و نزول قرآن کریم گفت: قرآن دو نزول دارد که یکی دفعی و از زمان بعثت آغاز شده و یکی نزول قرآن در ماه رمضان و در شب قدر است که باید آن را درک کنیم.

وی با ابراز اینکه "ما باید بدانیم در آخرت سر سفره دنیای خودمان می‌نشینیم و در آخرت همه چیز را به بها می‌دهند" افزود: یکی از خواسته‌های ائمه(ع) از خدا عمر طولانی بوده است چرا که ثانیه‌هایی که در این دنیا است در آخرت ارزش زیادی دارد.

طائب با اشاره به اینکه این دنیا بازار خرید کار خیر است گفت: در آخرت هیچ چیزی را به انسان مجانی نمی‌دهند و در این دنیا هر چه خرید کردید در آن دنیا از آن استفاده می‌کنید.
وی با تصریح به اینکه "امشب می‌توان مقدرات سال آینده را با دعا به‌خوبی تغییر داد" اضافه کرد: اگر فوت‌شدگان کرونا می‌دانستند امسال بر اثر کرونا می‌میرند هیچ کدامشان شب قدر سال گذشته تا صبح نمی‌خوابیدند و دعا می‌کردند.

فرمانده قرارگاه راهبردی عمار با عنوان اینکه قرآن مردم را به سه دسته متقین، کفار و منافقین تقسیم می‌کند و شهدا از متقین هستند گفت: حتماً نباید بین کفار باشیم و اسم ما جزو آنها باشد؛ نه ممکن است در همین ایران باشی و جزو کفار محسوب شوی.

وی با ابراز اینکه "نفاق شاخ و دم ندارد و نفاق یعنی خلاف آنچه اعتقاد داری عمل کنی" متذکر شد: در شب قدر از خدا بخواهیم روح ما را بین شهدا قرار دهد چرا که شهدا برندگان شب قدر هستند و در شب‌های قدر از خدا خوب خواستند.

طائب با بیان اینکه "امشب از خدا بخواهیم یقینی به ما عنایت کند که نگهبان قلب ما باشد" تصریح کرد: راه رهایی از آتش جهنم الغوث الغوث گفتن در شب قدر نیست بلکه راه رهایی از آتش جهنم این است که اعمال ما خوب شود نه اینکه اعمال آتش‌زا را انجام بدهیم و بعد از خدا بخواهیم که ما را از آتش جهنم نجات بدهد.

وی با تأکید بر اینکه "در شب قدر از خداوند بخواهیم که راه گناه را بر ما ببندد و اعمال صالح را امشب بر ما مقدر کند" افزود: فرج امام عصر(عج) و نابودی دشمنان دین را در این شب قدر از خداوند بخواهیم.

مراسم احیای شب بیست و سوم قدر در مسجد حضرت امام(ره) کرمان با برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی از جمله قرائت دعای جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همراه بود.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
الغوث...الغوث...