کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از نمونه سوالات امتحان نهایی غافل نشوید!

28 ارديبهشت 1399 ساعت 11:10


امتحانات نهایی پایه دوازدهم نقطه عطفی در زندگی تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود . با نزدیک شدن زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی ، دانش آموزان و والدین بیش از پیش به دنبال تکنیک های جدید برای مطالعه و موفقیت در امتحانات نهایی هستند . روش های بسیاری مانند : مطالعه انواع مختلف کتاب های تقویتی و کمک آموزشی ، ثبت نام در کلاس های فوق برنامه ، استخدام معلم های خصوصی و روش های بی شمار دیگری که هر کدام نیازمند صرف هزینه و وقت بسیاری می باشند .

مطالعات و تحقیقات بر روی دانش آموزان پایه دوازدهم نشان می دهد خواندن صرف کتب درسی نمی تواند برای کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی کافی باشد . از طرفی روش های مختلفی اعم از کتاب های کمک آموزشی و کلاس های فوق برنامه نیز وجود دارد که هزینه ها و دردسرهای خودشان را دارد . بنابراین مرور نمونه سوالات امتحانی از کم هزینه ترین روش ها برای موفقیت در امتحانات نهایی به شمار می رود .

 یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها برای پشت سر گذاشتن امتحانات نهایی و گرفتن نمره های قابل قبول ، مرور و مطالعه نمونه سوالات نهایی سالهای قبل و یا مطالعه نمونه سوال شبه امتحان نهایی می باشد . این روش از کم هزینه ترین روش ها بوده و نسبت به روش های دیگر نیز کارآمد تر است . چرا که سایت مشاوره تحصیلی هیوا به صورت رایگان به تعداد بی شماری از نمونه سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته و یا نمونه سوالات شبه امتحان نهایی را در سایت خود در اختیار دانش آموزان پایه دوازدهم رشته های ریاضی ، تجربی و انسانی قرار داده است .

به جرئت می توان گفت مطالعه نمونه سوالات امتحان نهایی بهترین روش برای کسب نمرات بالا در این امتحانات می باشد زیرا برای دانش آموزی که تا کنون تجربه امتحان نهایی نداشته است ، بهترین نمونه از امتحانات نهایی و بهترین راه آشنایی با سوالات است .

یکی از اتفاقاتی که در امتحانات نهایی بسیار روی می دهد تکرار بعضی سوال های مهم در امتحانات سال های مختلف و استان های مختلف می باشد که دانش آموزان با خواندن این سوال های پر تکرار می توانند در صد بالایی از سوالات امتحان را به راحتی پاسخ دهند .

دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی و پاسخ دادن به آن ها می تواند بسیار مفید تر واقع شود اگر دانش آموز از اواسط سال تحصیلی شروع به مطالعه آن ها نماید . به عنوان مثال دانلود نمونه سوالات امتحان نهایی نوبت اول دی ماه می تواند کمک شایانی به یادگیری دانش آموز کرده و باعث شناسایی نقاط ضعف دانش آموز شود . بدین صورت که اگر دانش آموز در قسمت های مختلف هر درس نمره پایین تری بیاورد آن ها را شناسایی کرده و زمان کافی را برای تقویت نقاط ضعف خود در پاسخ به سوالات امتحان نهایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است برای کارایی بیشتر نمونه سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم می توان بر اساس برنامه امتحانات نهایی خرداد فضای جلسه امتحانات نهایی اصلی را نیز شبیه سازی نمود . به این صورت که قبل از پاسخ به نمونه سوالات ، زمان کافی برای مرور درس به دانش آموز داده شود و سپس امتحان در زمان خاصی شروع شده و در زمان خاصی پایان یابد . اعمال محدودیت زمانی در پاسخگویی به نمونه سوالات امتحان نهایی و عدم امکان استفاده از کتاب و جزوات درسی می تواند روش خوبی برای آماده سازی روحی روانی دانش آموز برای مواجه شدن با امتحانات نهایی اصلی باشد . این روش برای دانش آموزانی که ذاتا استرس بیشتری را در زمان امتحانات تجربه می کنند بسیار مفید واقع خواهد شد و مطمئنا اعتماد به نفس دانش آموزان را برای شرکت در امتحانات نهایی اصلی بالا برده و از میزان استرس و اضطراب آن ها خواهد کاست.

نمونه سوالات امتحان نهایی می تواند در زمان دلخواه دانش آموز مطالعه و مرور شود . به عنوان مثال دانش آموز می تواند قبل از مطالعه و مرور محتوای درسی یکی از امتحان ها را انتخاب کرده و به سوالات آن در زمان مشخص پاسخ دهد . بدین ترتیب خواهد توانست قسمت هایی از درس را که نیاز به تمرین و تکرار بیشتر دارند را شناسایی کرده و به مطالعه ، تمرین و رفع اشکال آن ها بپردازد .

سپس ، بعد از پایان مطالعه ، نمونه سوال دیگری را در همان درس انتخاب کرده و مانند امتحان اول ، در زمان مشخص به سوالات پاسخ داده و پیشرفت خود را مشاهده نماید . این کار می تواند تا زمان آمادگی کامل دانش آموز و پاسخ صحیح به تمام سوالات امتحان نهایی ادامه پیدا کند. همچنین علاوه بر داشتن برنامه منظم بر اساس برنامه امتحانات نهایی ، یکی دیگر از موارد مهم برای آمادگی امتحانات نهایی بررسی بارم بندی سوالات بارم بندی امتحانات نهایی پایه دوازدهم می باشد که در سایت هیوا به تفکیک سه رشته ریاضی ، تجربی و انسانی قرار داده شده است .

بیشتر بخوانید : بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم تجربی

هم چنین بعد از پایان زمان پاسخ دهی به نمونه سوالات امتحان نهایی ، می توان این فرصت را به دانش آموز داد تا خودش با استفاده از محتوای کتب و جزوات درسی برگه سوالات نهایی خود را تصحیح کند . این کار به وی کمک خواهد کرد تا نقاط ضعف خود را پیدا کرده و سعی در پیشرفت در این نقاط داشته باشد . هر چند با توجه به
همانطوری که اشاره شد نمونه سوالات امتحانات نهایی در دو نوبت اول ( دی ماه ) و نوبت دوم ( خرداد ماه ) به تفکیک دروس و برای مدارس مختلف در تمامی رشته های نظری اعم از ریاضی ، تجربی و انسانی در سایت مشاوره تحصیلی هیوا موجود و قابل دانلود می باشد .


کد مطلب: 727926

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727926/نمونه-سوالات-امتحان-نهایی-غافل-نشوید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com