کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجازات نپوشیدن ماسک در کشورهای مختلف جهان

28 ارديبهشت 1399 ساعت 10:21

پوشیدن ماسک در اماکن عمومی بیش از ۵۰ کشور جهان اجباری اعلام شده و افراد در صورت تخطی از این قانون مجبور به پرداخت جریمه نقدی می‌شوند.


به گزارش جهان نیوز، پس از گذشت چند ماه از شیوع کرونا و نزولی شدن منحنی این ویروس در برخی از کشور‌ها در سراسر جهان، دولت‎ها کاهش محدودیت‌ها و از سر گرفتن فعالیت‌های شغلی را آغاز کردند، از  این رو بسیاری از دولت‌ها پوشیدن ماسک در اماکن عمومی را اجباری کرده و در صورت سرپیچی از قوانین مربوطه جریمه‌های نقدی سنگینی را در نظر گرفته‎اند.


از بلژیک خبر می‌رسد در شهر بروکسل پس از آنکه دولت  فاز جدید کاهش محدودیت‌ها را اعلام کرد، افرادی که در وسایل نقلیه عمومی از پوشیدن ماسک خودداری کنند، مبلغی معادل ۲۵۰ یورو جریمه می‌شوند.

در پی کاهش محدودیت‌ها در بلژیک پوشیدن ماسک صورت و یا هر چیزی که بتواند دهان و بینی را به کمک آن پوشاند، برای افراد ۱۲ سال به بالا اجباری شده است.

در قطر نیز از روز یکشنبه پوشیدن ماسک در اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

دولت قطر استفاده از ماسک و پوشاندن دهان و صورت را در اماکن عمومی اجباری اعلام کرده و دستور داده در صورتی که افراد از اجرای این قانون تخطی کنند، مجبور به پرداخت جریمه ۵۵ هزار دلار و یا پلیس آنها را بازداشت کرده و به زندان می‌اندازد.

دولت قطر هشدار داده است شهروندان به هر دلیلی که خانه را ترک می‌کنند باید از ماسک استفاده کنند و تنها در صورت رانندگی کردن نیازی به پوشاندن دهان و صورت ندارند.
 
دولت قطر گفته است سرپیچی از این قانون سه سال حبس و جریمه نقدی ۵۵ هزار دلار را به همراه دارد.

در حال حاضر بیش از ۵۰ کشور در سراسر جهان مردم را به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی ملزم کردند.

حتی در آفریقای شمالی و در مراکش پوشیدن ماسک از اوایل ماه آوریل اجباری شد و به افراد هشدار داده شد در صورت سرپیچی از این قانون ۱۳۰۰ درهم جریمه نقدی و یا ۳ ماه حبس در نظر گرفته شده است. 

منبع: میزان


کد مطلب: 727910

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727910/مجازات-نپوشیدن-ماسک-کشورهای-مختلف-جهان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com