چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۵
۱

پلمپ دفاتر قانونی چیست

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 727824
در صورتی که شرکتی را تاسیس نموده اید.حتما اطلاع دارید که باید پلمپ دفاتر داشته باشید..آیا اطلاعاتی درباره پلمپ دفاتر دارید؟آیا می دانید چرا باید پلمپ دفاتر صورت بگیرد و این پروسه چگونه صورت می پذیرد؟در صورتی که پلمپ دفاتر را به انجام نرسانیم چه اتفاقی می افتد؟

ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات درجهت پلمپ دفاتر می باشد.در صورتی که می خواهید جهت اخذ پلمپ دفاتر خود اقدام کنید می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران ثبت شرکت ایلیا با شما تماس بگیرند، هم چنین می توانید با شماره تلفن 32137-026 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا بهره مند شوید.

مطابق ماده 6 قانون تجارت،هر بازرگانی به غیر از کاسب موظف می باشد که دفاتری اعم از دفتر روزنامه،دفترکل،دفتر دارایی و دفتر کپیه و یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به سبب نظام نامه ای قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد.

دفاتر چطور پلمپ می‌شوند؟
توسط اداره ثبت شرکتها،پلمپ دفاتر صورت می گیرد.بدین صورت که نخست همه صفحه ها شماره گذاری می گردد.پس از آن شماره ثبت شرکت در آن وارد می شود و در آن مهر اداره ثبت شرکتها درج می گردد.بدین صورت امکان هیچ جابه جایی و تغییر اطلاعات وجود ندارد.در اواخر سال مالی شرکت باید این دفاتر را حتی اگر فعالیتی نداشته باشد و دفتر سفید باشد،به اداره مالیات تحویل بدهد

پلمپ دفاتر قانونی توسط ثبت شرکت ایلیا
مراحل اخذ پلمپ دفاتر
برای اخذ پلمپ دفاتر می توانید با ثبت شرکت ایلیا تماس حاصل نمایید و یا فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران شرکت با شما تماس بگیرند،هم چنین می توانید به پایگاه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرسhttp://irsherkat.ssaa.ir   قسمت پلمپ دفاتر تجاری مراجعه کنید.چنانچه متقاضی پلمپ دفاتر،در مرجع ثبت شرکت هاشخص حقوقی ثبت شده است باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمپ،قسمت تعیین شده مربوط به شخص حقوقی را انتخاب کنید.پس از آن تابعیت،شناسه ملی،شماره تلفن ثابت و کد پستی شخص حقوقی را در سامانه وارد کنید.

بخش شروع سال مالی و شروع ماه مالی را هم کامل نمایید.منظور از شروع سال،ماه و روز مالی انتخاب آن ها مطابق مراتب مشخص شده در اساسنامه شخص حقوقی که ثبت شده است می باشد.تاریخ پایان سال مالی هم به وسیله پایگاه اینترنتی محاسبه می شود.واضح است که تاریخ ثبت شخصیت حقوقی و تقاضای پلمپ مبنای شروع سال،ماه و روز مالی نمی باشد.بعد از این مرحله باید به سراغ آدرس محل دریافت دفاتر پلمپ شده بروید و اطلاعات را کامل نمایید.توجه داشته باشید که دفاتر پلمپ شده بعد از پلمپ براساس آدرس ذکر شده جهت متقاضیان ارسال می شود.

بنابراین الزامی می باشد که در قید این اطلاعات توجه داشته باشید و دقت لازم را مد نظر داشته باشید. در حال حاضر این شیوه برای شهر تهران امکان پذیر است. در صورتی که شهر مورد نظر در گزینه های ارائه شده وجود نداشت ، آن شهر هنوز به سامانه ی مذکور ملحق نشده است.در این صورت متقاضیان می بایست به همان شیوه ی گذشته عمل نمایند.

در صفحه بعدی باید اطلاعات شخص حقوقی را بررسی کنید و در صورتی که اطلاعات درست می باشدباید بر روی گزینه تایید اطلاعات شخص حقوقی کلیک کنید.در صورتی که اینگونه نباشد باید به واحد ثبتی مربوطه مراجعه کنید.

در مرحله بعدی مطابق اطلاعاتی که وارد شده است به کاربران شماره پیگیری اختصاص داده می شود.

پس از آن باید سمت کامل کننده اظهارنامه را از فهرست انتخاب نمایید و اطلاعات مربوط به یکی از اعضا هیات مدیره را در سامانه درج کنید.

در مرحله ی بعد اسامی بقیه اعضاء هیات مدیره را  به همراه اطلاعات مربوط به آن ها اعم از نام ، نام خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد و ...وارد نمایید و در انتها با کلیک نمودن بر روی گزینه ی گام بعدی وارد مرحله ی بعد شوید.

در این مرحله با تعیین نمودن عضو هیات مدیره،سمت اشخاص هیات مدیره،مدت تصدی محدود/نامحدود و تاریخ شروع سمت را در سیستم وارد نمایید.

پس از آن وضعیت حدود حق امضاء اعضاء هیات مدیره و پس از آن سمت عضو هیات مدیره را مشخص نمایید.

فرم دیگری تحت عنوان دفتر مورد تقاضای شخص وجود دارد که.در این مرحله،نوع دفتر مورد تقاضای شخص دفتر کل و روزنامه و همین طور تعداد برگ های دفتر و تعداد جلدهای دفتر را وارد کنید  و اطلاعات وارد شده را ذخیره نمایید.

پس از سپری نمودن مراحل ذکر شده ، وارد صفحه ی تایید صحت اطلاعات خواهید شد.در این مرحله می بایست گزینه ی تایید اظهارنامه پلمپ و مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید.
بعد از کامل نمودن اطلاعات در سامانه و انجام صحیح مراحل اینترنتی ثبت و کلیک بر روی پذیرش نهایی، باید ، اصل اظهارنامه پلمپ دفاتر مهر و امضاء شده دریافتی از اینترنت را به همراه مدارک دیگری که در ذیل ذکر خواهد شد، به اداره ثبت ارسال نمایید تا اداره پست دفاتر پلمپ را به آدرسی که در سامانه قید نموده اید ارسال نماید.

پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، بر روی گزینه ی پلمپ دفاتر قانونی کلیک کنید.
شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست را در سامانه درج نمایید و در انتها بر روی گزینه ی پذیرش نهایی، کلیک کنید و وارد مرحله ی بعدی شوید.

بعد از ارسال مدارک ، کارشناس حقوقی مدارک را بررسی می کند و بعد از بررسی و ارزیابی چنانچه مدارک مورد تایید کارشناس مربوطه قرار گرفته باشد، (پیگیری درخواست از طریق همین سامانه امکان پذیر است) اجازه ی پرداخت وجه دفاتر و پلمپ آن ها صادر می گردد.
در این صورت متقاضیان باید با ورود به سامانه وجه تعیین شده را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند.

نکته : در صورتی که کاربر به دفاتر خاص نیاز داشته باشد ، می بایست پس از به پایان رسیدن مراحل درخواست و تایید نهایی در سامانه به اداره های پست مرکز استان یا شهرستان مراجعه نمایید و نسبت به تحویل دفاتر اقدام نماید.

پلمپ دفاتر توسط ثبت شرکت ایلیا
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پلمپ دفاتر
  1. ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده در دفترخانه اسناد رسمی یا توسط وکیل موسسه همه اعضای شرکت.
    اسکن روزنامه رسمی تاسیس.
    اسکن روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت .
    ارائه مهر شرکت.
به سبب اصل تعاون ملی و مطابق مقررات،مالیات سهمی می باشد که هر کدام یک از اشخاصی که در کشورساکن می باشند به منظور فراهم نمودن هزینه های عمومی و حفظ منافع اقتصادی،سیاسی یا اجتماعی کشور به اندازه توانایی خود باید به دولت بدهد.
بر اساس قانون،اشخاص و شرکتها وظیفه دارند مالیات تعیین شده را پرداخت کنند.در صورتی که بر خلاف این عمل کنند از مزایا،تسهیلات و معافیت های قانونی که برای آن ها در نظر گرفته است محروم می شوند و باید جریمه های مالیاتی را هم  پرداخت کنند.

کلیه شرکتها و موسسه های  تجاری و انتفاعی که در اداره ثبت شرکتها ثبت شده اند و دارای شماره ثبت می باشند مستلزم مشمول بر مالیات می باشند.بنابر این بعد از آن که هر شرکتی به ثبت رسید بلافاصله باید به منظور تعیین حوزه مالیاتی خود مبادرت نماید.در صورتی که جهت پرونده مالیاتی خود مبادرت نکنند مشمول جرائم قانونی می شوند.شایانذکر است که حتی در صورتی که شرکت فعالیت نمی کند  باز هم باید پرونده تشکیل بدهد.

از لحاظ مقررات مالیاتی اشخاص حقوقی به شرح ذیل طبقه بندی می شوند:

شرکت هایی که صد در صد سرمایه ی آن ها به بخش خصوصی تعلق دارد.(سهامی-غیر سهامی-تعاونی)

شرکت هایی که صد در صد سرمایه ی آن ها به شهرداری ها، دولت یا موًسسات و شرکت های دولتی تعلق دارد.

شرکت هایی که قسمتی از سرمایه ی آن ها به شهرداری ها،دولت یا موًسسات و شرکت های دولتی تعلق دارد.

اشخاص حقوقی ایرانی غیر تجاری که به منظور تقسیم سود بین شرکا تشکیل نشده اند لیکن دارای فعالیت های انتفاعی هستند.

شرکت های اشخاص حقوقی خارجی شعب یا نمایندگان آن ها در ایران.
 
اشخاص حقوقی که در بالا نامبرده شده است در صورتی که اقدام به تشکیل پرونده مالیاتی ننمایند در برابر ضوابط و قوانین سازمان امور مالیاتی کشور، علی الرأس شناخته می شوند.
اشخاص حقوقی باید هنگام پرداخت یا تخصیص حقوق مالیات متعلق را طبق مقررات ماده ی 85 این قانون محاسبه و کسر و ظرف سی روز ضمن ارایه ی لیست حقوق بگیران به اداره ی امور مالیاتی محل پرداخت نموده و در ماه های بعد فقط تغییرات را اعلام نمایند.
                                                                
بعد از اینکه شرکتی به ثبت رسید و تاسیس شد 2 ماه زمان دارد تا در اداره دارایی منطقه خود پرونده دارایی تشکیل بدهد و مدارک خود را به دارایی تسلیم کند و طی 2 ماه از  تاریخ ثبت جهت پرداخت دو در هزار سرمایه ی شرکت به حوزه ی مالیاتی خود اقدام کند و پرداخت کند،در صورتی که پرداخت نکننددو برابر جریمه می شود.بنابراین بعد از ثبت شرکت باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مراجعه نمود وحوزه مالیاتی را تعیین کرد.

ثبت پلمپ دفاتر ثبت شرکت ایلیا
 
  • شعبه کرج: 137 32 – 026
    شعبه تهران :119 55 266 – 021
    سامانه ی پیامکی: 32 52 52 32
    سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی : WWW.ELIYA.IR
    پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR:
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پوریا
Iran, Islamic Republic of
........