جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقاد فدراسیون از ویلموتس/ دیر نیست؟

شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 727810
ستایش‌ها از سرمربی سابق تیم ملی بعد از گذشت یک سال جای خود را به انتقادات تند در فدراسیون فوتبال داده و بالاخره مدیران و کارشناسان فنی هم پی بردند که او لایق نیمکت تیم ملی ایران نبود.
انتقاد فدراسیون از ویلموتس/ دیر نیست؟
به گزارش جهان نيوز، مرتضی محصص معتقد است ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی در حد و اندازه ایران نبود و او را انتخاب مناسبی برای فوتبال ایران نمی‌داند. رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید: "ما نمی‌توانیم به آقای ویلموتس به‌عنوان یک مدرس توهینی کنیم. شاید آقای ویلموتس در قاره آفریقا یا کشورهای دیگری می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد اما در ایران با توجه به انتظاراتی که مردم ما از تیم ملی دارند و بازیکنان بسیار خوب و باکیفیتی که در اختیارداریم، انتخاب مناسبی نبود."
 
این صحبت‌ها در حالی بعد از گذشت حدود یک سال از انتخاب ویلموتس و جدایی او از فوتبال ایران مطرح می‌شود که در سوی دیگر، برخی مدیران فدراسیون با جملات انتقادی به استقبال این مربی سابق تیم ملی رفتند چرا که سرمربی بلژیکی بعد از دریافت ۲ میلیون دلار برای حدود ۴۰ روز حضور در ایران، خواستار شش میلیون دلار باقی مانده قراردادش شده است. در واقع جملات ستایشی مانند "ویلموتس مردانگی کرد" یا "ویلموتس عاشق ایران است" با جملات انتقادی مانند "ویلموتس بی همت است" یا "ویلموتس دنبال جایزه بگیر است" عوض شده است.

تمامی این انتقادات از سوی مدیران و کارشناسان کنونی فدراسیون فوتبال در حالی است که یک سال قبل، مربی بلژیکی در قامت یک بت به ایران آمد. نحوه مذاکره با ویلموتس و عقد قرارداد همکاری با این مربی تاکنون برای هیچ یک از مربیان ملی رخ نداده است؛ از تشریفات ویژه در دعوت از این مربی به ایران تا عزیمت رئیس فدراسیون به بلژیک و همین‌طور حضور بادیگارد شخصی این مربی در ایران، حاکی از این است که فدراسیون فوتبال ایران راه اشتباهی را برای جذب این مربی طی کرد.

در واقع ویلموتس نه تنها از نظر فنی بلکه از نظر اخلاقی نیز تعهد لازم به کارش را نداشت اما در آن مقطع، چشم مدیران این فدراسیون بر نواقص این مربی بسته شده بود. عدم مدیریت ویلموتس توسط مدیران و بهای بیش از حد به یک مربی باعث شد او با وجود دریافت مبلغ هنگفت از ایران و نتایج اسف‌بار با تیم ملی در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، همچنان به دنبال دریافت پول دیگری از فوتبال ایران است.

* ویلموتس هنداونه در بسته بود؟
هر چند ویلموتس تاکنون ضرر مالی هنگفتی به فدراسیون فوتبال زده و موجب بدهکاری این مجموعه به شستا و ... شده است اما موضوع مهم کاهش شانس ایران برای صعود به جام جهانی قطر است؛ رویدادی که در فاصله بسیار کوتاه با ایران برگزار می‌شود و یک فرصت خوب برای هر طرفدار فوتبال است تا این مسابقات را با حضور تیم ملی کشورش تماشا کند.

انتقادهای مدیران در این مقطع از این مربی، این سوالات را مطرح می‌کند که آیا انتخاب یک سرمربی مانند هندوانه در بسته است یا با تحقیق و پرس و جو و در نظر گرفتن نیازهای هر مجموعه‌ای می‌توان بهترین انتخاب را داشت؟
به دلیل چشم‌پوشی مدیران و کارشناسان وقت به این موضوع است که مهدی محمدنبی، دبیرکل کنونی فدراسیون، ویلموتس را مانند یک هنداونه در بسته تشبیه می‌کند اما باید از مدیرانی وقت مانند مهدی تاج و همین‌طور اعضای کمیته فنی این سوال را پرسید که با چه متر و معیاری این مربی را انتخاب کردند؟

باید یادآور شد که در همان مقطع، چهره‌های زیادی مخالف حضور ویلموتس در ایران بودند چرا که او از نظر مربیگری دارای کارنامه موفقی نیست و نمی‌توان او را یک مربی باتجربه و صاحب سبک دانست ولی گوش شنوایی در فدراسیون فوتبال وجود نداشت تا این انتقادات را بشنود.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *