کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابطحی:

می‌گفتند گزارش تخلف «فریدون» تند است

27 ارديبهشت 1399 ساعت 9:22

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت که برخی از نمایندگان مجلس قصد داشتند که گزارش تخلف تحصیلی برادر روحانی در بهارستان قرائت نشود.


به گزارش جهان نیوز، محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به اعتراض‌های برخی نمایندگان مبنی بر دستکاری شدن مصوبات و گزارش‌های مجلس اظهار کرد: در گزارش تخلفات تحصیلی برادر رئیس جمهور عده‌ای معتقد بودند که گزارش تند است و نباید قرائت شود، اما اصرار کردیم تا این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز  گفت: نام برخی اشخاص را از گزارش کم کردند و جوهره کار را ضعیف کردند که گزارشی شود تا بعضی‌ها زیر تیلغ دستگاه قضا قرار نگیرند.

نماینده مردم خمینی‌شهر افزود: آقای پزشکیان اجازه نداد گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز پس از قرائت برای ارسال به قوه قضائیه به رأی نمایندگان گذاشته شود. این اتفاق با تذکرات مستمر نمایندگان مواجه شد که بعد آقای لاریجانی آمد و این کار را انجام داد و گزارش با نظر قاطع نمایندگان به قوه قضائیه رفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه گزارش‌های تخلف دستگاه‌های اجرایی که در مجلس تهیه می‌شود، باید به قوه قضائیه برود اما برخی سعی دارند این موضوع اتفاق نیفتد، خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۹ هم چنین مشکلی وجود داشت. وقتی مصوب کردیم که حقوق‌ها چه مستمر و چه غیرمستمر را در سامانه شفاف‌سازی بگذارند تا همه بتوانند ببینند که اشخاص چقدر حقوق مستمر و غیرمستمر دریافت کرده‌اند، کلمه «غیرمستمر» را از مصوبات بودجه حذف کردند.

وی افزود: این یعنی حقوق رسمی اشخاص در سامانه ثبت می‌شود، اما دریافت‌های غیرمستمر که تحت عناوین مختلف صورت می‌گیرد، در سامانه ثبت نمی‌شود که این راه را برای دریافت حقوق‌های نجومی باز می‌کند.

ابطحی درباره اینکه چه کسانی بیشترین تخلفات را در مورد مصوبات مجلس انجام می‌دهند، اظهار کرد: این موضوع را متوجه رؤسای کمیسیون‌ها، رئیس کمیسیون تلفیق و هیئت رئیسه می‌دانم. برخی گزارش‌ها پس از ارائه به هیئت رئیسه به کمیسیون باز می‌گردد و رقیق می‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اینکه گاه زمانی که رأی نمایندگان در مورد مطلبی گرفته شد این اتفاق می‌افتد، گفت: متأسفانه این موضوع مختص دوره دهم مجلس نیست؛ در دوره‌های قبل هم این روال وجود داشته است. 

وی بیان کرد: در مجلس هشتم در یکی از بودجه‌های سنواتی چنین اتفاقی افتاد که شبانه بدون اینکه رأی‌گیری در مجلس انجام شود، تغییراتی در ردیف بودجه انجام شد که آن را به اطلاع روزنامه‌ها رساندیم.

ابطحی درباره راهکارهای مقابله با چنین روندی در مجلس خاطرنشان کرد: اداره قوانین مجلس باید از افراد قوی، وارد و مطلع تشکیل شود تا این موارد را بررسی و بلافاصله اعلام کنند. 

وی اضافه کرد: البته اکنون طبق آیین‌نامه این موارد به هیئت رئیسه اعلام می‌شود و هیئت رئیسه به نمایندگان منعکس نمی‌کند، بنابراین باید تغییراتی در آیین‌نامه باشد که اداره قوانین موظف باشد همزمان با هیئت رئیسه این گزارش‌ها را به تک‌تک نمایندگان بدهد تا مطلع شوند.


کد مطلب: 727773

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/727773/می-گفتند-گزارش-تخلف-فریدون-تند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com